Forfatter Emne: KØBES: 8mm nøgle til treklo  (Læst 10741 gange)

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #60 Dato: Januar 07, 2022, 14:26:49 »
Chrismark, vær opmærksom på at det ene af hullerne til nøglen medfører et mindre rundløb end de andre - det vidste jeg ikke før for kort tid siden, og det er ikke altid markeret på patronen(det må man så selv gøre)

Hilsen Kenneth


Chrismark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #61 Dato: Januar 07, 2022, 14:31:12 »
På Ebay billede er det 4200 r/min, mens på min klo er det 3000 r/min.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #62 Dato: Januar 07, 2022, 14:58:58 »
Første halvdel forsvandt første gang, så vi tager den lige igen. :)

Kenneth. Den "bagplade" du viser, ser ud til at være for lille til kloen.
Du KAN altså købe 125 mm "rå" bagplader med Myford gevind til små penge. De skal kun plandrejes, som Jens egentlig beskriver.
Alternativt, kan du bore nye huller i kloen, fordi det ingen spiral er i den. Du kan oven i købet bore helt igennem og lave den frontmonteret.
Det betyder nok, at du ikke kan bruge recessen i kloen. Hvilket altså er en fordel.
Vil du det, skal du have en ekstra mellemplade, med de flere muligheder for unøjagtigheder, det giver.

KUN skrevet fordi dine erfaringer med bagplader lød til at være begrænsede længere oppe i tråden. ;)
Næsten alt an lade sig gøre, men det er surt at få startet på noget, som er unødvendigt besværligt.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #63 Dato: Januar 07, 2022, 15:50:48 »
Kenneth. Jeg faldt over dit "løst" indlæg.
Som det står i indledningen plejer vi at slette salgsannoncer, når vi bliver bedt om det, eller når de bliver gamle - nå ja! somme tider meget gamle. ;)

Tråden kom til at omhandle mange ting ;) så det ville næsten være synd at slette den. Jeg har tilføjet et "Problemet er løst" i annoncen. Så kan alt det andet stadig læses og reagerer på søgefunktionen.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #64 Dato: Januar 07, 2022, 19:26:49 »
Første halvdel forsvandt første gang, så vi tager den lige igen. :)

Kenneth. Den "bagplade" du viser, ser ud til at være for lille til kloen.
Du KAN altså købe 125 mm "rå" bagplader med Myford gevind til små penge. De skal kun plandrejes, som Jens egentlig beskriver.
Alternativt, kan du bore nye huller i kloen, fordi det ingen spiral er i den. Du kan oven i købet bore helt igennem og lave den frontmonteret.
Det betyder nok, at du ikke kan bruge recessen i kloen. Hvilket altså er en fordel.
Vil du det, skal du have en ekstra mellemplade, med de flere muligheder for unøjagtigheder, det giver.

KUN skrevet fordi dine erfaringer med bagplader lød til at være begrænsede længere oppe i tråden. ;)
Næsten alt an lade sig gøre, men det er surt at få startet på noget, som er unødvendigt besværligt.

Min klo er ikke med bagplade som “en eller anden” ;) ellers påstod. Der er gevind direkte på kloen.

Tak for info Tommy - jeg ved ikke om jeg overhovedet skal have en ny - vi må se :)

Chrismark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #65 Dato: Januar 07, 2022, 19:54:41 »
Her er min Pratt med 3 unbrako bolte ved kæber.
Meget svag deling mellem Pratt og bagpladen kan ses her.

Men unlad og splitte den ad. Hvis det er Pratt der har monteret og afdrejet bagpladen er det sikkert meget nøjagtigt.

Hvorledes skulle de ellers proppe en "snegl" inden i ?
« Senest Redigeret: Januar 07, 2022, 20:17:32 af Chrismark »

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #66 Dato: Januar 07, 2022, 22:44:41 »
Min klo er ikke med bagplade som “en eller anden” ;) ellers påstod. Der er gevind direkte på kloen.

Tak for info Tommy - jeg ved ikke om jeg overhovedet skal have en ny - vi må se :)

Du har ret. [th]  Jeg havde fået ind i skallen, at det var dig, som havde købt det 125mm kloplan. ;D ;D

Sorry - måske alderen, men læs min underskrift. ;)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #67 Dato: Januar 07, 2022, 22:54:55 »
Min klo er ikke med bagplade som “en eller anden” ;) ellers påstod. Der er gevind direkte på kloen.

Tak for info Tommy - jeg ved ikke om jeg overhovedet skal have en ny - vi må se :)

Du har ret. [th]  Jeg havde fået ind i skallen, at det var dig, som havde købt det 125mm kloplan. ;D ;D

Sorry - måske alderen, men læs min underskrift. ;)

I øvrigt. Som du siger, er der direkte gevind i den treklo, som sidder på din bænk.
Det samme var der på min, og der stod fint nok Myford og tror jeg nok et nr. + 100mm på forsiden.

Jeg var lidt forbavset, da jeg første gang skruede den af, og så at der bagpå stod "Made by Emco, Austria.)
Ved lejlighed vil jeg da gerne vide, om det samme står bag på din. Jeg har altid troet at Myford lavede alt selv.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #68 Dato: Januar 08, 2022, 17:10:36 »
Chrismark, min er samlet forfra :)


RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #69 Dato: Januar 08, 2022, 21:43:53 »
Min klo er ikke med bagplade som “en eller anden” ;) ellers påstod. Der er gevind direkte på kloen.

Tak for info Tommy - jeg ved ikke om jeg overhovedet skal have en ny - vi må se :)

Du har ret. [th]  Jeg havde fået ind i skallen, at det var dig, som havde købt det 125mm kloplan. ;D ;D

Sorry - måske alderen, men læs min underskrift. ;)

I øvrigt. Som du siger, er der direkte gevind i den treklo, som sidder på din bænk.
Det samme var der på min, og der stod fint nok Myford og tror jeg nok et nr. + 100mm på forsiden.

Jeg var lidt forbavset, da jeg første gang skruede den af, og så at der bagpå stod "Made by Emco, Austria.)
Ved lejlighed vil jeg da gerne vide, om det samme står bag på din. Jeg har altid troet at Myford lavede alt selv.
Emco er noget underligt noget
Jeg har set andre mærker bruge 'tilbehør' fra dem.
Feks et ~500mm kloplan, mærket EMCO, på en større drejebænk.
Jeg ved ikke om de selv har lavet så stort grej. Men om ikke andet været mellemhandler, og sat deres logo/navn på.

Men det kan jo meget let være som i bil industrien, hvor de 'låner' lidt fra hinanden.

Og Feks min Intos fngj20, den er oprindelig en TOS.  Men samme kunne til sidst købes som EMCO FB4. Og nu har EMCO så købt fabrikken.

Igen, bare er sidespring.
Beklager til de der ikke går ind for sidespring.


.

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Chrismark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #70 Dato: Januar 08, 2022, 23:23:07 »
Chrismark, min er samlet forfra :)

Noget af forklaringen kan findes på billedet fra pdf om ML7

Min ML7 er K26723

Chrismark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #71 Dato: Januar 09, 2022, 09:03:17 »
Man kan mene meget om Myford, men populær var de og er det stadig.
« Senest Redigeret: Januar 09, 2022, 09:09:09 af Chrismark »

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #72 Dato: Januar 10, 2022, 20:29:31 »
Emco er noget underligt noget
Jeg har set andre mærker bruge 'tilbehør' fra dem.
Feks et ~500mm kloplan, mærket EMCO, på en større drejebænk.
Jeg ved ikke om de selv har lavet så stort grej. Men om ikke andet været mellemhandler, og sat deres logo/navn på.

Men det kan jo meget let være som i bil industrien, hvor de 'låner' lidt fra hinanden.

Og Feks min Intos fngj20, den er oprindelig en TOS.  Men samme kunne til sidst købes som EMCO FB4. Og nu har EMCO så købt fabrikken.

Igen, bare er sidespring.
Beklager til de der ikke går ind for sidespring. .

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk

Mange "støbninger" af den ene eller anden slags går vel igen i flere fabrikater.
"Nikketøjet" på min shaper er helt identisk med Martin Neuberts og også med flere udenlandske, jeg har set. Mange ældre identiske bænke sælges vel også under forskellige navne.

Det undrede mig bare, fordi Myford som Chrismark siger, var så store som de var - mon ikke det er en af de bænke, der er lavet flest af - og sikkert også stadig eksisterer flest af. Jeg kan ikke lige komme i tanke om en Emco, der er så gammel.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #73 Dato: Januar 10, 2022, 23:05:10 »
Jo der er helt sikkert lånt fra hinanden, på den ene eller anden måde

Jeg ved ikke hvor mange Myford'er der er lavet.
Men ved at der er lavet over 100.000 stk Colchester bænke. Men det er jo forskellige størrelser og modeller.
De var oppe og kunne lave 200 om ugen da det gik rigtig godt.

Endnu et sidespring


Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: KØBES: 8mm nøgle til treklo
« Svar #74 Dato: Januar 11, 2022, 07:37:32 »
Vi taler meget om sidespring herinde - hvis de vidste det ville det nok gøre konerne mere urolige end når de ser et nyt spåntager katalog i postkassen  :o

Hilsen Kenneth