Forfatter Emne: Nyr moms regler  (Læst 6047 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Nyr moms regler
« Dato: Maj 17, 2021, 14:03:04 »
Forstå de nye momsregler
Fra 1. juli 2021 bliver det dyrere at købe billige varer uden for EU. EU har nemlig besluttet, at der skal betales moms af alle varer, der bliver købt i lande uden for EU. I dag gælder der en bagatelgrænse, hvor varer under 80 kr. er fritaget for moms, men med de nye momsregler fjernes den. 

Det betyder, at der kommer ekstra udgifter oven i prisen, når du køber billige varer på nettet i lande uden for EU

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Nyr moms regler
« Svar #1 Dato: Maj 17, 2021, 14:18:47 »
Jeps, det er rigtig Hans.
Til gengæld forsvinder toldbehandlingsgebyret så vidt jeg har forstået?

 
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Nyr moms regler
« Svar #2 Dato: Maj 17, 2021, 16:05:50 »
Hej jeg kan se at i Tyskland og Østrig betaler man ikke moms for varer optil 26 Euro
og for 27 Euro ialt 5,16 Euro dvs  ca 4 i moms og 1 i gebyr.
Håber DK kan finde ud af noget i den stil, men det er nok naivt.
Læs hodjasblog.one på Nettet

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Nyr moms regler
« Svar #3 Dato: Maj 17, 2021, 22:43:01 »
Jeg kan godt leve med at småpakkerne pålægges moms - det er gebyret der er irriterende. Håber du har ret i at det forsvinder.

Hilsen Kenneth

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Nyr moms regler
« Svar #4 Dato: Maj 17, 2021, 23:52:53 »
Jeg kan godt leve med at småpakkerne pålægges moms - det er gebyret der er irriterende. Håber du har ret i at det forsvinder.

Hilsen Kenneth
Enig, og der har også været snak om at gebyret skulle forsvinde, desværre er der bare et eller andet der siger mig at dette ikke sker  ???
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Harry

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 69
Sv: Nyr moms regler
« Svar #5 Dato: Maj 18, 2021, 07:20:16 »
Hvem har set politikere gøre noget billigere

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Nyr moms regler
« Svar #6 Dato: Maj 18, 2021, 08:12:15 »
Nej men det skulle være noget med at afsenderen selv pålægger moms. Jeg er dog usikker på hvordan det skal virker

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Nyr moms regler
« Svar #7 Dato: Maj 18, 2021, 09:18:28 »
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Nyr moms regler
« Svar #8 Dato: Juni 08, 2021, 08:52:49 »
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Nyr moms regler
« Svar #9 Dato: Juni 08, 2021, 13:36:14 »
Reglerne mht til England er så anderledes...

https://www.eu.dk/da/faq/alle-faqs/skal-jeg-betale-told-af-varer-koebt-i-storbritannien

Altså stadig importgebyr til Postnord. >:(
Desuden stammer det meste, af hvad vi køber i UK fra Kina - så ingen toldfrihed der. >:(

Vi må vist håbe, at tyskerne øger udbuddet, når de slipper for konkurrencen fra RGD m.fl.

Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Nyr moms regler
« Svar #10 Dato: Juni 08, 2021, 14:15:50 »
Reglerne mht til England er så anderledes...

https://www.eu.dk/da/faq/alle-faqs/skal-jeg-betale-told-af-varer-koebt-i-storbritannien

Altså stadig importgebyr til Postnord. >:(
Desuden stammer det meste, af hvad vi køber i UK fra Kina - så ingen toldfrihed der. >:(

Vi må vist håbe, at tyskerne øger udbuddet, når de slipper for konkurrencen fra RGD m.fl.

Mon ikke de gør, om ikke andet plejer de da at være gode til at lave nye varehuse i de rette lande  ;)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Nyr moms regler
« Svar #11 Dato: Juni 08, 2021, 15:19:00 »
Reglerne mht til England er så anderledes...

https://www.eu.dk/da/faq/alle-faqs/skal-jeg-betale-told-af-varer-koebt-i-storbritannien

Altså stadig importgebyr til Postnord. >:(
Desuden stammer det meste, af hvad vi køber i UK fra Kina - så ingen toldfrihed der. >:(

Vi må vist håbe, at tyskerne øger udbuddet, når de slipper for konkurrencen fra RGD m.fl.

Mon ikke de gør, om ikke andet plejer de da at være gode til at lave nye varehuse i de rette lande  ;)

Det er vist kineserne, som står for den smutvej.
Det er da en mulighed, men den er altså lidt usikker. Jeg har til gode at gøre forsøget, men kender et par stykker, som har fået toldbehandlede pakker fra Kina, selv om de var bestilt til afsendelse fra Tjekkiet. Mener der var en herinde, som beskrev det samme.
Men mon ikke også der bliver spændt ben for den med de nye ændringer. Jeg er bange for, at staten har bestemt, at vi skal til at følge reglerne. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Nyr moms regler
« Svar #12 Dato: Juni 08, 2021, 15:28:13 »
Ja nogle skal jo følge dem når nu de ikke selv kan finde ud af at gøre det  ;)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Nyr moms regler
« Svar #13 Dato: Januar 13, 2022, 17:01:25 »
Reglerne mht til England er så anderledes...

https://www.eu.dk/da/faq/alle-faqs/skal-jeg-betale-told-af-varer-koebt-i-storbritannien

Altså stadig importgebyr til Postnord. >:(
Desuden stammer det meste, af hvad vi køber i UK fra Kina - så ingen toldfrihed der. >:(

Vi må vist håbe, at tyskerne øger udbuddet, når de slipper for konkurrencen fra RGD m.fl.

Mon ikke de gør, om ikke andet plejer de da at være gode til at lave nye varehuse i de rette lande  ;)

Det er vist kineserne, som står for den smutvej.
Det er da en mulighed, men den er altså lidt usikker. Jeg har til gode at gøre forsøget, men kender et par stykker, som har fået toldbehandlede pakker fra Kina, selv om de var bestilt til afsendelse fra Tjekkiet. Mener der var en herinde, som beskrev det samme.
Men mon ikke også der bliver spændt ben for den med de nye ændringer. Jeg er bange for, at staten har bestemt, at vi skal til at følge reglerne. ;D
Dertil kan jeg så nu sige at den er god nok.
Jeg har netop bestilt en vare på ebay, tjekkede naturligvis at den var i et eu land, og der stod skam også i beskrivelsen at alle priser var incl mwst.
Men ikke destomindre blev der pålagt moms, af enten ebay eller paypal, grundet at sælger´s firma er registreret i et ikke eu land.
« Senest Redigeret: Januar 13, 2022, 17:03:06 af Neubert »
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Nyr moms regler
« Svar #14 Dato: Januar 13, 2022, 17:35:07 »
Så nægtede du vel modtagelse?