Forfatter Emne: Fik mere plads solgte Maho500C  (Læst 4773 gange)

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Fik mere plads solgte Maho500C
« Dato: Juli 09, 2018, 11:57:08 »
Det er lang tid siden, men nu er haven tørret ud og man blæser væk hvis man går ud så kan man da lige vende garagen.
Efter mange overvejelser satte jeg min Maho 500C til salg kunne faktisk ikke have den i min garage, måtte åbne porten når jeg skulle ind i elskabet, ikke praktisk når det er i vinterhalvåret den skulle bruges, var ellers blevet helt gode vender med den men brugte den også for lidt. Lavede så en byttehandel med en Aboga boremaskine som var delvis ombygget til CNC med en Linux CNC løsning, måtte lave om på drevet af Z aksen da den var mega ustabil, købte en kuglespindel og flyttede stepmotoren fra det manuelle håndtag til spindlen og lavede en direkte forbindelse til Z aksen og nu kan den så køre uden at gå amok på Z akse, den tidligere ejer har skiftet til kuglespindel på X og Y så den del fungerer fint, monterede så endestop på X Y Og Z så det hele selv kan nulstilles, har lavet nogle ting på den og så lang tid man ikke tror det er en Maho500C så køre det faktisk fint. Det er en lidt kringlet måde holderen til værktøjet er lavet på men det er da lykkedes at lave så jeg har lidt forskelligt.
HMM billeder kommer når det virker!! har prøvet uden billede og så redigere med samme fejl. Nå det virkede delvist underligt.
« Senest Redigeret: Juli 09, 2018, 12:01:21 af Rim »
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale