Forfatter Emne: Boreplan - Søges.  (Læst 4430 gange)

TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
Boreplan - Søges.
« Dato: Marts 23, 2018, 10:33:51 »
Hej! Har været så heldig at anskaffe mig en ny søjleboremaskine, dog er der det minus at boreplanet er fuldstændig og jeg mener HELT gennemboret - så tænkte på om der var en herinde der evt havde en gammel, men fin en De ville af med til en pris? :)

Der står desuden også en Colchester Triumph 2000 Drejebænk med en masse lækkert udstyr (dog ikke digital) - Hva' må man byde på sådan en gammel sag? Den er rigtig,RIGTIG fin :)
Blot en smed, gemt i en maskinmester

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Boreplan - Søges.
« Svar #1 Dato: Marts 23, 2018, 12:43:03 »
Hej! Har været så heldig at anskaffe mig en ny søjleboremaskine, dog er der det minus at boreplanet er fuldstændig og jeg mener HELT gennemboret - så tænkte på om der var en herinde der evt havde en gammel, men fin en De ville af med til en pris? :)

Der står desuden også en Colchester Triumph 2000 Drejebænk med en masse lækkert udstyr (dog ikke digital) - Hva' må man byde på sådan en gammel sag? Den er rigtig,RIGTIG fin :)
Den colchester drejebænk bør du glemme alt om, og lade mig købe den i stedet
Prisen på Colchester er forholdsvis høj,  afhænig af model og længde så kan de koste ret så meget.

Hvad med at få skåret en tyk plade og bolt den fast på planet?
Hvor stort er det gamle, og hvor tyk er tappen det (sikkert) sidder med?
Mvh

Torben

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 60
Sv: Boreplan - Søges.
« Svar #2 Dato: Marts 23, 2018, 18:14:06 »
Planet skal bare svejset og tages en spån bagefter

melgump

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 56
Sv: Boreplan - Søges.
« Svar #3 Dato: Marts 23, 2018, 21:53:34 »
Der var sat en plade på mit plan. Hvorfor det mon? Sådan så planet ud uden plade :o. Jeg er gået i gang med at svejse det, men det er et større arbejde end jeg havde regnet med. Heldigvis kan jeg lige akkurat svinge det i min drejebænk til sidst. Det er ikke  nemt at spænde emnet/holderen fast på en glat plade uden at bore huller!

Mvh.
Ray.

TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
Sv: Boreplan - Søges.
« Svar #4 Dato: Marts 26, 2018, 12:54:17 »
Hej! Har været så heldig at anskaffe mig en ny søjleboremaskine, dog er der det minus at boreplanet er fuldstændig og jeg mener HELT gennemboret - så tænkte på om der var en herinde der evt havde en gammel, men fin en De ville af med til en pris? :)

Der står desuden også en Colchester Triumph 2000 Drejebænk med en masse lækkert udstyr (dog ikke digital) - Hva' må man byde på sådan en gammel sag? Den er rigtig,RIGTIG fin :)
Den colchester drejebænk bør du glemme alt om, og lade mig købe den i stedet
Prisen på Colchester er forholdsvis høj,  afhænig af model og længde så kan de koste ret så meget.

Hvad med at få skåret en tyk plade og bolt den fast på planet?
Hvor stort er det gamle, og hvor tyk er tappen det (sikkert) sidder med?
Mvh

Den drejebænk har en drejelængde på ca 1,5 mtr og skal koste mig 25000,- Om det fair eller ej, ved jeg ikke. Men kunne godt bruge den, dog har den samme pinolhøjde som min Modigs HF190, så om det kan betale sig, ved jeg ikke...

Måske der skal sættes et nyt plan på i form af en tyk plade, har ikke besluttet mig endnu, ville helst ha' nyt med T-spor :)
Blot en smed, gemt i en maskinmester

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Boreplan - Søges.
« Svar #5 Dato: Marts 26, 2018, 18:44:38 »
Det kan jeg godt forstå. Men kan du ikke skære pladen til i 4 stykker, så der stadig er plads til sporet?  Det kræver jo så at de  hver boltes fast.

Prisen lyder ikke urimelig for den Triumph. Især hvis den er rigtig flot som du siger.
Har du ikke interessen, må du da lige sige til