Forfatter Emne: Auktion med spændende ting  (Læst 10905 gange)

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #15 Dato: December 15, 2017, 08:44:27 »
Okay, ja det er lidt tosset.
Men de havde dog lavet en aftale med et transport firma. - det kan man så ikke bruge til noget hvis man ville hente selv.

Hvad købte du?

melgump

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 56
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #16 Dato: December 16, 2017, 00:01:08 »
Okay, ja det er lidt tosset.
Men de havde dog lavet en aftale med et transport firma. - det kan man så ikke bruge til noget hvis man ville hente selv.

Hvad købte du?
Jeg havde indtryk af, at transportfirmaet vil tage maskinen ud og læsse den på ens egne transportmiddel. Vedr. salgsgebyr,
så er det første gang jeg har set et fastsat beløb. Måske den svenske måde at sælge på? De gange jeg har købte på KJ Auktion har satsen været 16% , og sommetider er momsen kun af gebyret.

Scrallar

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #17 Dato: December 16, 2017, 00:57:44 »
Ja transportfirmaet ville kun læsse den op på din trailer (Eller hvad den købte vare skulle læsses på). Dvs. hvis jeg købte drejebænken, så skulle jeg betale transportfirmaet 2000kr for at læsse den op på min trailer...

Jeg købte kun lidt små ting. Saxebord, palleløfter, grenreol.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #18 Dato: December 16, 2017, 13:58:41 »
Det jeg har købt på auktion ,kan tælles på en hånd. Jeg sætter en pris om at så meget vil jeg betale, og det ender med at næsten altid er der nogen som vil give mere end jeg, og så får jeg det ikke.

melgump

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 56
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #19 Dato: December 17, 2017, 00:27:18 »
Ja transportfirmaet ville kun læsse den op på din trailer (Eller hvad den købte vare skulle læsses på). Dvs. hvis jeg købte drejebænken, så skulle jeg betale transportfirmaet 2000kr for at læsse den op på min trailer...

Jeg købte kun lidt små ting. Saxebord, palleløfter, grenreol.

Det er vist ingen tvang, at benytte sig af transportfirmaets tilbud.

Mvh.
Ray.

Scrallar

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #20 Dato: December 17, 2017, 00:30:57 »
Ja transportfirmaet ville kun læsse den op på din trailer (Eller hvad den købte vare skulle læsses på). Dvs. hvis jeg købte drejebænken, så skulle jeg betale transportfirmaet 2000kr for at læsse den op på min trailer...

Jeg købte kun lidt små ting. Saxebord, palleløfter, grenreol.

Det er vist ingen tvang, at benytte sig af transportfirmaets tilbud.

Mvh.
Ray.

Korrekt. Jeg fik nok formuleret mig lidt forkert  :)

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #21 Dato: December 23, 2017, 16:55:22 »
Transportfirmaet skulle have 6500kr for at køre den tos fn40 her sydpå
Og de var så flinke at trække tiden med en pris, at man ikke kunne nå at finde et billigere alternativ.

Men så ved man da det til næste gang, når de annoncere med at have en god og billig aftale med et transportfirma

Scrallar

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #22 Dato: December 23, 2017, 17:34:09 »
Godt jeg ikke købte nogle større ting  :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #23 Dato: December 23, 2017, 17:42:20 »
He He. Fragtmænd er ikke hvad de har været. Jeg har lige haft aftaler med tre. Den første fandt efter en uge ud af, at hans læsseklap ikke var stærk nok, og ringede afbud. Den anden glemte at melde sin ankomst, hvor han skulle hente, så han måtte kære med uforrettet sag. Selv om det var aftalt, at han skulle ringe dagen før, mente han altså at jeg skulle betale 200 ekstra i "strafporto" (fjols - nu fik han så ingenting). Tredje gang lykkedes det uden problemer, men han snakkede da så ordentligt jysk. ;D ;D ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

melgump

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 56
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #24 Dato: Januar 18, 2018, 23:34:44 »
Med hensyn til at få et fragttilbud, vil jeg lige fortælle om min seneste erfaring med Danske Fragtmænd. Jeg ringede for at få en pris for at hente og fragte en halv palle, vægt ca. 75 kg., fra vor Pedersen ven i S. Jylland. Tilbuddet lød på kr. 300 til 400 + Moms, og det blev accepteret. Jeg forventede at få en regning lydende på Kr.375-500. Da regning landede stod følgende:
Fragt iflg. vedlagte specifikation.         Kr. 350,00
Total fragt og gebyrer.                       Kr.  350,00
Adm. gebyr.                                      Kr.   35,00
Olietillæg. 13% af  kr. 350,00             Kr.   45,50
Tillæg pr. fragtbrev. 1stk.                   Kr.   60,00
Moms                                               Kr.  122,63
Ialt                                                   Kr.  613,13

Jeg kontaktede så kontoret og spurgte til de ekstra punkter på regningen og gjorde opmærksom på den aftale jeg havde indgået. Forklaringen? var; adm. gebyr var fordi jeg skulle have en regning, olietillægget var noget de havde lov til at på-
lægge ifølge en gammel aftale og fragtbrev tillæg var fordi jeg havde bestilt pr. telefon så Danske Fragtmænd skulle selv skrive fragtbrevet. Så være opmærksomme, hvis i får et tilbud og spørg om der kommer tillæg m.m.

Jeg syntes nu ikke det var dyrt alligevel, men i mine øjne er det ikke reelt at få et tilbud og efterfølgende sådan en regning.

Mvh.
Ray.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #25 Dato: Januar 19, 2018, 00:20:39 »

Ja uha. Alt det papir og administration og indblanding af offentlige myndigheder. >:( :o :(

Find en der snakker - og handler - på jysk.  ;)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #26 Dato: Januar 19, 2018, 06:09:42 »
Der er også denne her:

https://www.fragtopgaver.dk/

Jeg har nu ikke været så heldig med den, men det er der mange andre, som har.

Der er prisen i hvert fald fast, og du ser og betaler (normalt) regningen forud.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #27 Dato: Januar 19, 2018, 06:26:42 »
Det var godt nok da træls Ray.
Selvom prisen stadig var acceptabel, så er det ikke i orden.  Men som andre, 'snyder' de sikkert hvor de kan..

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #28 Dato: Januar 19, 2018, 06:29:00 »
Om ikke andet, så kom fræseren da også.
Skabet med tilbehør glemte de, så de måtte køre en lille ekstra tur . Ærgeligt for dem.
Underligt nok sendte de faktura imellem de to leveringer.
Men man skal jo ikke betale for noget man ikke har fået


Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Auktion med spændende ting
« Svar #29 Dato: Januar 19, 2018, 08:20:58 »
Samlingen vokser da. ;D [th]
Hvor mange har du efterhånden. [quest]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.