Forfatter Emne: anbefaling af rundbord  (Læst 8131 gange)

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
anbefaling af rundbord
« Dato: Maj 31, 2016, 19:54:58 »
Hej
Med tiden kommer jeg til at få brug for et rundbord til min fræser (lux drimill ry-20)
Jeg købte for nogle år siden et 100mm, men det er ikke alt for godt, da der er noget slør i det.

Spørgsmålet er hvad i ville anbefale for et ? mærke og model osv  :)

Håber der er nogle gode bud, og gerne til rimelige priser  ;)

Mvh
Martin
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #1 Dato: Maj 31, 2016, 21:34:31 »
Jeg har et 6" Vertex med deleskiver osv. og uden noget at sammenligne med, så synes jeg det er en rigtig god kvalitet.
De fleste (Vertex i hvert fald) er med 3 T-spor. Jeg fandt et med 4 ved et eller andet tysk firma. Det var næsten samme pris, og det kan somme tider spare noget opspænding, at have en uafhængig fireklo på det i stedet for en centrerpatron.

Edit: Stefan Gotteswinter har i øvrigt købt et magen til, og har "blåstemplet" det. ;)

       

           
       
« Senest Redigeret: Maj 31, 2016, 21:53:31 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #2 Dato: Maj 31, 2016, 23:30:50 »
Jeg har et 6" Vertex med deleskiver osv. og uden noget at sammenligne med, så synes jeg det er en rigtig god kvalitet.
De fleste (Vertex i hvert fald) er med 3 T-spor. Jeg fandt et med 4 ved et eller andet tysk firma. Det var næsten samme pris, og det kan somme tider spare noget opspænding, at have en uafhængig fireklo på det i stedet for en centrerpatron.

Edit: Stefan Gotteswinter har i øvrigt købt et magen til, og har "blåstemplet" det. ;)

       

           
       


Tak for linket, ja det ser da egentlig ganske fornuftigt ud, kunne meget vel blive sådan et jeg går på jagt efter  :)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #3 Dato: Juni 01, 2016, 20:31:37 »
Edit: Stefan Gotteswinter har i øvrigt købt et magen til, og har "blåstemplet" det. ;)

       

           
       


Hvem er han? Ud over at han har lagt nogle videoer op på youtube?

Jeg skal ikke blande mig i hvad folk bruger deres penge på, men det syntes mig lidt skidt hvis man skal skille et nyt produkt ad, for at rette det op og forbedre det mm.

Mvh

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #4 Dato: Juni 01, 2016, 20:38:18 »
Hvem han er aner jeg ikke, men jeg har ofte set at folk laver en gennemgang af tingene hvor de skiller det ad, for at se og vise hvordan det er lavet og hvordan kvaliteten er  :)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #5 Dato: Juni 01, 2016, 22:32:56 »
Ja jeg har altså ingen aktier i hans filmvirksomhed. ;D Men når man er på mit plan, så laver han nu nogle udmærkede videoer, som er til at forstå.

Neubert bad om anbefalinger, som gerne måtte være i den "rigtige" prisklasse, og nævnte samtidig, at han har en bore/fræse maskine i nogenlunde samme klasse/størrelse som min. Jeg synes mit rundbord fungerer godt, at det virker til at være ok udført og så var det til at betale, så det  turde jeg egentlig godt anbefale.

Efterfølgende kom jeg i tanke om, at jeg havde set det adskilt på Youtube. Så jeg linkede til filmen, dels fordi Neubert så kunne se hvad det var for noget (Det er ikke så tit man kan det hos en forhandler eller på Ebay). Dels kunne han også se, at det ikke bare var mig, som syntes at det er ok. Og S.G. gør da også opmærksom både på de (efter hans mening) gode og mindre gode ting ved bordet

Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #6 Dato: Juni 01, 2016, 23:09:18 »
og altsammen ganske brugbar info  ;D
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #7 Dato: Juni 07, 2016, 23:32:46 »
har fundet et ved rdg der kunne ligne et vertex, nogen der kan se om det så også er det ?
http://www.rdgtools.co.uk/acatalog/6--Rotary-Table-Horiz-Vertical-2656815.html
Prisen ser jo da også fornuftig ud  :)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #8 Dato: Juni 08, 2016, 00:59:40 »
Det kan du godt købe, jeg har et magen til som jeg købte vet Bo Maskiner, hvis jeg husker rigtig så bor han i nærheden af Køge. Det fås med 3 og 4 T spor, jeg valgte et med 4 spor
Jeg tror jeg gav 1500 kr.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #9 Dato: Juni 08, 2016, 08:58:24 »
Det kan du godt købe, jeg har et magen til som jeg købte vet Bo Maskiner, hvis jeg husker rigtig så bor han i nærheden af Køge. Det fås med 3 og 4 T spor, jeg valgte et med 4 spor
Jeg tror jeg gav 1500 kr.

Tak skal du have, så vil jeg da prøve at se om han skulle have sådan et  :)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #10 Dato: Juni 08, 2016, 16:52:45 »
De ligner hinanden alle sammen, og mon ikke de er kommet ud af døren på de samme kinesiske fabrikker, enten der står Vertex på eller ej.
 
Der står Vertex på dem Bo sælger, men da jeg købte, havde han ingen med 4 T-spor.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #11 Dato: Juni 09, 2016, 07:23:03 »
De ligner hinanden alle sammen, og mon ikke de er kommet ud af døren på de samme kinesiske fabrikker, enten der står Vertex på eller ej.
 
Der står Vertex på dem Bo sælger, men da jeg købte, havde han ingen med 4 T-spor.

Det kan der være noget om jo, jeg endte med at bestille det fra rdg, det har dog kun 3 spor, meeen mon ikke jeg overlever  :)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #12 Dato: Juni 09, 2016, 10:19:36 »
Selvfølgelig gør du det ;) Man plejer nu heller ikke at gå helt galt i byen hos RDG, og ½ pris i forhold til DK er da også værd at tage med. Har du bestilt deleskiver, pinoldok osv. samtidig?
« Senest Redigeret: Juni 09, 2016, 10:22:10 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #13 Dato: Juni 09, 2016, 10:22:31 »
Selvfølgelig gør du det ;) Man plejer nu heller ikke at gå helt galt i byen hos RGD, og ½ pris i forhold til DK er da også værd at tage med. Har du bestilt deleskiver, pinoldok osv. samtidig?
Nej det er jo det, altid godt at spare nogle kroner  :)

Nej jeg har ikke bestilt det øvrige tilbehør, men kan meget vel tænkes at det bliver bestilt på et senere tidspunkt  :)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: anbefaling af rundbord
« Svar #14 Dato: Juni 10, 2016, 19:15:56 »
og man må da sige at de er hurtige derover i det engelske, bestilte onsdag og i dag fredag stod posten med en lille 15kg pakke  :)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.