Forfatter Emne: "Hundehuset"  (Læst 16782 gange)

Kidde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 96
Sv: "Hundehuset"
« Svar #15 Dato: Oktober 12, 2016, 10:33:29 »
Skulle skære et M25x2 gevind til en dykkerflaske.   Efter at have gået alle tandhjul efter kunne jeg konstatere at Z25 manglede... ØV... nå, finde ud af hvad mudulet var, bestille et tandhjul med nav. bore ud til Ø22... finde rømmenål til 5mm notgang... lave notgang og så skulle tandhjulet monteres... Pga. tandantallet skulle hjulene jo alignes... og da jeg så skal løsne det store tandhjul   opdager jeg så at den Z25 jeg ikke kan finde sider på det store hjul brugt som spændskive.. DOOH....  Nå men så har jeg da en Z25 i reserve...

“A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.”

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: "Hundehuset"
« Svar #16 Dato: Oktober 12, 2016, 14:57:14 »
 :D Det er ALTID godt at have reservedele liggende.  :D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Kidde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 96
Sv: "Hundehuset"
« Svar #17 Dato: November 23, 2017, 14:13:48 »
Der har været lidt stille i værkstedet.

Men jeg har læst historier for ham gutten her: Han er nu ved at være 1½ år gammel. Så nu skulle der gerne blive lidt mere værksteds tid.

Jeg har købt en Harrison fræser, som jeg snarligt vil præcentere her i tråden :)

“A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.”

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: "Hundehuset"
« Svar #18 Dato: November 23, 2017, 16:01:28 »
rigtigt fornuftig godnat læsning, de kan lige så godt lære det fra de er små  [th] ;)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: "Hundehuset"
« Svar #19 Dato: November 23, 2017, 17:19:38 »
Ja det er bare med at få dem i lære så hurtigt som muligt

Her et billede fra en sovjetiske fabrik under anden verdenskrig.
Og det sidste er fra metalsløjd.

Så man behøver ikke være særlig gammel for at blive maskinarbejder

Kidde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 96
Sv: "Hundehuset"
« Svar #20 Dato: November 24, 2017, 11:27:29 »
Mr. Harrison er jo en engelsk herre. Så alt er jo i unf og unc..   

For at lette placeringen i hundehuset, her jeg planlagt at løfte i det dertil indrettede gevindhul i langbommen (centrere hullet over tyngdepunktet'ish og låse bommen fast)

Jeg har ikke lige kunne finde et løfteøje med 5/8 UNC i min surings kasse... så jeg fakrikerer mig en lille gevind stang med UNC 5/8 i den ene ende og M20, der passer i løfteøjet, i den anden ende.

Mangler dog lige en klup til nr. 3 bakken..  OG HER ER DETTE FORUM JO FEDT.. kan lige se det har været oppe og vende med gevindbakker... så jeg MIG'er lige noget sammen :D ( Så kan Mr. Harrison få lov at fremstille sådan en slæde ved lejlighed.   Et lille sjovt nota bene eller hvad man nu siger: Jeg fik faktisk ca. 3 kg bakker i løsvægt til "elendigt skrot" prisen alt i unc, unf og metrisk :P

“A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.”

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: "Hundehuset"
« Svar #21 Dato: November 24, 2017, 14:43:05 »

Ja man kan være heldig [th]  ------ Så skal man skynde sig at glemme, hvilken type mennesker heldet følger. ;D  ;D

Hvad vejer Hr. Harrison, når man sådan skal bakse rundt med ham [quest]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Kidde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 96
Sv: "Hundehuset"
« Svar #22 Dato: November 24, 2017, 14:53:52 »
Han vejer ind på ca. 480-530 kg

Så han er da "mingeler" bar på et par ruller, hvis man lige er to den dag han skal flyttes rundt.. Men ned af traileren bliver altså med løfteøje :D
“A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.”