Forfatter Emne: HM Platter - skrot  (Læst 5860 gange)

ksor

  • Gæst
HM Platter - skrot
« Dato: November 16, 2011, 13:10:00 »
Jeg kan på ebay se, at der handles med brugte (skrot) VHM (tysk VollHardMetal ...oder ???) - platter, hvor der f.eks. er 5 kg til salg.

Hvad kan man bruge det til som privat person ?

Skal man gemme sine defekte platter i en speciel spand, fordi der er noget mere værd en andet skrot ?

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: HM Platter - skrot
« Svar #1 Dato: November 16, 2011, 15:27:23 »
Da jeg arbejde som maskinarbejder, samlede vi alle brugte platter sammen, så mon ikke de har kostet lidt mere end jernprisen.

Men køber man sådan nogle brugte platter, fra en produktion, er der nok nogle brugbare skær, om ikke andet så til skrub.

Nu vi taler skrot, jeg har 50 kg messing affald (ikke anvendeligt til andet ) jeg spurgte lige i dag, på den lokale skrotplads, hvad de vil give, 20 kr. pr kg.

mvh jens
Husk altid at skille tingene ad.

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: HM Platter - skrot
« Svar #2 Dato: November 16, 2011, 19:56:45 »
På de arbejdspladser jeg har været på samlede vi også altid hm platter sammen. Tror ligesom Jens at de indbragte en højere pris, og så blev det ikke blandet med andet jernskrot til omsmeldtning.
Da man nu selv skal købe platter og holdere er jeg begyndt at fremstille mine holdere selv, og slibe mine brugte platter på en diamantslibeskive, de opslebne platter er ok til skrub.
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: HM Platter - skrot
« Svar #3 Dato: November 16, 2011, 20:44:55 »
Ja bare de ikke havner i en vejsidebombe i afghanistan så er jeg ligeglad med hvad der sker med de brugte platter !!

Nej tror de er mere værd en alm skrot  :D

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: HM Platter - skrot
« Svar #4 Dato: November 16, 2011, 21:18:36 »
Her vil de købe brugt hårdmetal..
http://www.dansam.dk/index.php/component/mtree/image/442?Itemid=

Var der forøvrigt ikke noget med, at man førhen ikke måtte komme platter i spånerne, det kunne jernstøberierne ikke håndtere, nu er det  ikke et problem længere.
mv jens
Husk altid at skille tingene ad.