Forfatter Emne: Kasto USB 200 rengøring + maling.  (Læst 3713 gange)

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Kasto USB 200 rengøring + maling.
« Dato: September 18, 2011, 21:40:18 »
Syntes det er lang tid siden jeg har købt en ny maskine, så da der kom en Kasto USB 200 koldsav forbi i lokalområdet, kom jeg til at købe dem. Har afprøvet den og den kører fint, så har jeg skildt den ad og vil ha den malet da den er lidt (meget) rusten, især i selve kassen. Mit spørgsmål er hvordan får man lettest den renset og klargjort til maling så resultatet bliver pænt, har foreløbig højtryksrenset den?
Den kølevæske som var i den virker nærmest som om den er ufortyndet og jeg syntes egentlig den så pæn ud har kigget på den ene 5l dunk og væsken har delt sig i tre lag et tyndt lag i toppen og bunden og et gråligt lag i midten hvis man vil genbruge væsken skal man så kassere nogle af lagene og tynde op med frisk vand????
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Kasto USB 200 rengøring + maling.
« Svar #1 Dato: September 18, 2011, 21:59:03 »
De lige flader kunne du jo pudse, med en excentersliber, de mere kringlede, med håndsandpapir/slibesmåtte.
Inden maling, afrens med fortynner, (husk maske)
Jeg synes nu du skal kasere kølevandet, og fylde frisk på, når nu maskinen skal have den helt store omgang.
MVH JENS
Husk altid at skille tingene ad.

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: Kasto USB 200 rengøring + maling.
« Svar #2 Dato: September 19, 2011, 00:05:11 »
Du skal nok afrense den med enten motorrens eller bremserens så den er fedtfri før du grunder.
Mvh Jørgen.

martingosvig

  • Gæst
Sv: Kasto USB 200 rengøring + maling.
« Svar #3 Dato: September 21, 2011, 22:24:41 »
store flader er en vinkelsliber med stålbørste god til.

ksor

  • Gæst
Sv: Kasto USB 200 rengøring + maling.
« Svar #4 Dato: September 22, 2011, 07:23:47 »
Den ultimative behandling - sandblæsning, spartle, grunde osv.

Jeg får helt tårer i øjnene, når jeg ser fræserne hos VP-eksperten i Gråsten !
- fra de kommer ind, til de står strålende og ser ud som funklende nye maskiner !

Jeg ville ønske jeg havde pladsen, tiden og ikke mindst tålmodigheden til at gøre det samme ved mine maskiner.