Forfatter Emne: Hvad laver i  (Læst 13995 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Hvad laver i
« Svar #30 Dato: Oktober 09, 2018, 16:41:33 »
Der kan man sku snakke om et eksempel til efterlevelse. :D

I får ALDRIG et billede af mit værksted at se nu. :D :D :D


Jeg stemmer for at vi laver en "Så meget kan her rode" billed tråd istedet. Jeg skal nok ligge ud..   Mon ikke også Hans har et billede af en spån der havde forvildet sig ned bag en maskinsko :P

Problemet ved det er jo i første omgang at få ryddet så meget, at man kan komme ind og få taget billedet. ;)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Hvad laver i
« Svar #31 Dato: Oktober 09, 2018, 16:44:53 »
Ja jeg byggede jo småt, lige netop for at det ikke skulle gribe alt for meget om sig. ;D

Og som min ellers så søde kone, udtalte sig " du får mere og mere værktøj, men laver mindre og mindre"

Ja der går uhyggeligt meget tid med at pudse på alt det værktøj. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

cghansen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
Sv: Hvad laver i
« Svar #32 Dato: Oktober 11, 2018, 09:58:10 »

SÅDAN! [th] Velkommen i "Maximat Ejernes Stolte Broderskab." 8)

Vi mødes den første tirsdag i hver måned for at trøste hinanden. ;D

Hvorfor skal Maximatejere trøstes?? :-\

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Hvad laver i
« Svar #33 Dato: Oktober 11, 2018, 11:26:03 »

SÅDAN! [th] Velkommen i "Maximat Ejernes Stolte Broderskab." 8)

Vi mødes den første tirsdag i hver måned for at trøste hinanden. ;D

Hvorfor skal Maximatejere trøstes?? :-\

Hej og velkommen til.  [th]

He he. Du kan kalde det et udslag af værkstedshumor. (God eller dårlig) ;)

Søren ved godt, at jeg selv har en Maximat, som jeg er meget glad for.
Han ved også, at nogle af dem, som har 5 tons bænke eller dyre schweitzere, nok mest regner en Maximat som legetøj i den lidt bedre ende.
Så det var såmænd bare for, at han ikke skulle blive alt for kry. ;)

Så hvis du også selv har en, skal du endelig ikke lade dig skræmme væk af det. ;D Det er en rigtig fin drejebænk [th]

(Så fik jeg også pralet lidt) ;D ;D ;D

Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Hvad laver i
« Svar #34 Dato: Oktober 11, 2018, 11:46:11 »
Jeg har også haft spåner over hele værkstedet, men en halv tine med koste og støvsuger. Det gør underværker, så meget at folk siger. Har du slet ikke lavet noget i dag?
Problemet er at mange samler til huse, af alt muligt som de aldrig får brug for. Det ligger og fylder, samler støv og som tiden går så kommer der mere og mere. Til sidst bliver det uoverskuelige og man opgiver.
Derfor tag alt det gamle ragelse og få det smit ud. Hvis noget kan sælges / gives væk, så er det en god ide, så andre kan få glæde af det. Måske der er en i den anden ende af landet som lige mangler den selvstarter til sin trakter, så er det barer lykken, men alt andet  skal barer til skrot, så får man et fint og rydelig værksted

krudt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 147
Sv: Hvad laver i
« Svar #35 Dato: Oktober 11, 2018, 19:09:26 »
Du har fuldstændig ret Hans. Jeg glæder mig til om ca 14 dage, så bliver der fejet og støvsuget. Det med at smide ud har jeg MEGET svært ved men du har nok ret.
Jørgen
Jørgen Neess

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Hvad laver i
« Svar #36 Dato: Oktober 28, 2018, 22:28:00 »
Jeg er jo i gang i haven, og er ved at sætte noget plankeværk op, stolperne er 80x80 galvaniserede som støbes fast.
Bruger en motoriseret jordbor til hullerne, med et ø 200mm bor ( 900mm dybt), men det kan være svært at få hullet plasteret helt præcist og  ofte vil det bøje af hvis det rammer en sten eller rod.

Så lavede jeg denne "borebøsning" som sættes fast med pløkker, så kan man bore helt nøjagtig og få en pæn lige kant for oven også..
« Senest Redigeret: Oktober 28, 2018, 22:30:36 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Hvad laver i
« Svar #37 Dato: Oktober 28, 2018, 22:32:43 »
Hvorfor? Fordi vi kan!

Sendt fra min SM-J510FN med Tapatalk

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Hvad laver i
« Svar #38 Dato: Oktober 29, 2018, 18:54:41 »
Kanon Jens.....Go ide, eneste problem er at min makker siger det kun er for tosser herinde....Tør ikke vise ham dine bill :) [th]

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Hvad laver i
« Svar #39 Dato: Oktober 29, 2018, 19:00:38 »
Kanon Jens.....Go ide, eneste problem er at min makker siger det kun er for tosser herinde....Tør ikke vise ham dine bill :) [th]

Man behøves vel ikke at værre tosset, for at deltage herinde,  men det hjælper  ;D ;D
Husk altid at skille tingene ad.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Hvad laver i
« Svar #40 Dato: Oktober 29, 2018, 22:23:07 »
Kanon Jens.....Go ide, eneste problem er at min makker siger det kun er for tosser herinde....Tør ikke vise ham dine bill :) [th]

Man behøves vel ikke at værre tosset, for at deltage herinde,  men det hjælper  ;D ;D

Og er man her længe nok, kommer det helt af sig selv. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Hvad laver i
« Svar #41 Dato: Oktober 29, 2018, 22:54:30 »
Af skade bliver man klog. Sjælen rig ]jul[

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: Hvad laver i
« Svar #42 Dato: Oktober 30, 2018, 21:39:16 »
når ja, lidt tosset er man vel altid  ;) [th]
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

m_kilde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 55
Sv: Hvad laver i
« Svar #43 Dato: Oktober 31, 2018, 20:07:38 »
Så blev det tid til montering af snehjul...Min fine Bahco donkraft vil ikke holde bilen fri af jorden, og da jeg ikke lige havde tanket, kunne det dårlig være fordi den var tungere end sidste år.
Finder ud af at by-pass ventil ikke kan lukke af for hydraulikolien, og efter at have pillet ventilen ud, kan jeg konstatere at ventilen er lavet i noget stål, som er en anelse blødere end en chokofant der har lagt i bagruden af en bil en sommedag.

Så er det jo godt at vi (dermed tænker jeg på jer alle i dette forum) har et maskinværksted, så man kan lave en ny ventil i rustfri stål - så kunne jeg også få skiftet dæk på højre side af bilen...  ;)
Mogens Kilde

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Hvad laver i
« Svar #44 Dato: Oktober 31, 2018, 21:31:56 »
Flot arbejde, det er jo altid dejligt, når man kan fremstille, en dims man lige står og mangler.  [th]

Jeg har også 4 stk vinterdæk, der ligger og venter på at blive monteret. ;D
Husk altid at skille tingene ad.