Forfatter Emne: Ny skruestik til Parkside båndsav fra Lidl  (Læst 2271 gange)

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Ny skruestik til Parkside båndsav fra Lidl
« Dato: Januar 11, 2024, 21:15:53 »
Jeg købte jo for en tid siden en Parkside båndsav i Lidl, egentlig en ok sav til prisen, men visse ting irriterede mig lidt.

Gummibandagen på hjulene til klingen, løb ikke 100 % lige, så de blev limet fast med sekundlim, og drejet af.
Så var klingen selvfølgelig ikke helt så stram, men en ny skive i stramme anordningen så var det i orden, ved samme lejlighed kom der et par styre bolte i med en større krave, så stramme hjulet ikke kunne "kæntre", da klingen ellers ville løbe lidt skævt på hjulet.
(Gummibandagerne kan køber for 82 kr i Tyskland, for 2 stk. med fragt)

Så var der skruestikken, den var i 2,75 mm plade, og gik ikke særlig tæt på klingen.

Så en ny lille skruestik blev lavet, brugte spindlen og hurtiglåsen fra den oprindelige, det virker fint.
Så lavede jeg så skruestikken stilles i grader, istedet for selve båndsavet, det er meget nemmere, synes jeg. Skruede en 10 mm Aluplade oven på den oprindelige plade, så der blev en stabil plan flade, skruestikken kan drejes på. Så med den nye skruestik, sidder den helt op af klingen, ved 90 gr snit..
Modsat skruestikken skruede jeg et par alu blokke på, så emnet ligger stabil.           
« Senest Redigeret: Januar 11, 2024, 21:22:28 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.