Forfatter Emne: rep af elektronik? Hvem ka'?  (Læst 6191 gange)

nkhv

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 21
rep af elektronik? Hvem ka'?
« Dato: Oktober 04, 2022, 11:48:05 »
Hej Forum
Jeg er kommet til at købe en plasmaskærer på ebay, og til min helt store overraskelse var den dead on arrival...
Jeg har fået pengene retur, men har fået lov til at smide maskinen ud i stedet for at returnere den til Tyskland.
Altså nu står jeg så med en spritny defekt kineser plasmaskærer, og tænker om der skulle være én herinde der evt kender nogen, som kan give den et kig om det bare er en løs kontakt eller en totaltdød maskine.
Min viden om elektronik er ikke så stor, men stor nok til at vide, at når jeg ser et printkort med 4 kondensatorer på størrelse med thekrus, så skal jeg holde fingrene i lommen.
Jeg skal egentlig bare bruge den til grovskæring af 2mm plader i rondeller, så kravene til maskinens arbejde er ikke stor.

Venligst

Nicolaj

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: rep af elektronik? Hvem ka'?
« Svar #1 Dato: Oktober 04, 2022, 14:41:16 »
Hvis jeg var dig så ville jeg bevæbne mig med et ohmmeter og så måle gennemgang alle mulige steder.(UDEN at have den i stikket ;) ) Det kan som du siger blot være en løs/dårlig forbindelse. Som du selv er inde på så pas på kondensatorerne. Aflad dem evt. ved at sætte en glødelampe(220v) over benene., eller find en anden sikker måde at aflade dem på

Problemet ved at købe billigt udstyr(det tænker jeg den er  ;D) er at det ikke kan betale sig at bruge penge på at få det repareret.

Hilsen Kenneth


jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: rep af elektronik? Hvem ka'?
« Svar #2 Dato: Oktober 04, 2022, 15:34:58 »
Som Kennet skriver, og tjek også at alle stik sidder som de skal, er der loddet ledninger på printene så tjek lodningerne...
Husk altid at skille tingene ad.

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: rep af elektronik? Hvem ka'?
« Svar #3 Dato: Oktober 05, 2022, 11:14:37 »
Jeg kan når jeg selv skal sige det, hvis nu du havde fortalt lidt om hvor du bor
det kunne jo være lige om hjørnet, så kunne jeg hurtig fikse det.
MVH jensoc
Læs hodjasblog.one på Nettet

nkhv

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 21
Sv: rep af elektronik? Hvem ka'?
« Svar #4 Dato: Februar 09, 2024, 12:28:55 »
@jensOC
Beklager, men jeg fik ikke krydset af, at jeg skulle meddeles om svar på spørgsmålet, så jeg har ikke set dit svar før nu.
Hvis du stadig er frisk, så har jeg den stadig stående i min kælder i Gentofte.
Er det noget, du kan hjælpe med?