Forfatter Emne: Hvad man ikke gør for æbleskiver i julen  (Læst 4227 gange)

Otto

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 18
Hvad man ikke gør for æbleskiver i julen
« Dato: December 18, 2022, 21:12:41 »
Fik lige en lille opgave fra fruen og datteren da der skulle fabrikeres æbleskiver

Vamen i hullerne var langt fra ens, det vist sig pande som var ganske ny var ca 1 mm skæv så alle huller kunne ikke få varme.

kviteringen var væk så det var ikke muligt at bytte den. Så jeg fik den en tur forbi mit lille værksted og fik den placeret på min drejebænk / fræser. som ikke var helt let da det nærmest er max størrelse der kan fræses på, men det gik som det kan ses af vedhæftet billeder

God jul til alle derude
Otto


jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Hvad man ikke gør for æbleskiver i julen
« Svar #1 Dato: December 18, 2022, 21:52:48 »
Super tilfredsstillende, når man selv kan løse problemet.
Og du blev vel belønnet med en masse æbleskiver  ;D
Husk altid at skille tingene ad.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Hvad man ikke gør for æbleskiver i julen
« Svar #2 Dato: December 19, 2022, 07:34:57 »
Sådan slags operationer, gør netop at familien forstår vores hobby.. :)
Jeg 3D printede julepynt til fruen her i weekenden, den maskine har også vundet i hendes anseelse.

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Otto

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 18
Sv: Hvad man ikke gør for æbleskiver i julen
« Svar #3 Dato: December 19, 2022, 15:53:56 »

Hej Jens
Du har 100% ret i at der er en vis tilfredsstillelse ved at det lykkes med sådan en opgave og Ja æbleskiver kommer jeg ikke til at mangle i julen.

Hej Søren
Du har ret i at det giver en vis forståelse i resten af huset omkring sådan en hobby
Jeg er dog lidt heldig i den forbindelse, for hvor mange kan sige jeg fik en SMS af fruen om den drejebænk var noget for mig.
Jeg skal heller ikke sidde på nettet og kigge og undersøge omkring en stykke værktøj alt for mange dage for at finde den til den rigtige pris og kvalitet, for lige pluselig siger fruen har du ikke købt den endnu.

Otto


Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Hvad man ikke gør for æbleskiver i julen
« Svar #4 Dato: December 20, 2022, 09:47:50 »

Hej Jens
Du har 100% ret i at der er en vis tilfredsstillelse ved at det lykkes med sådan en opgave og Ja æbleskiver kommer jeg ikke til at mangle i julen.

Hej Søren
Du har ret i at det giver en vis forståelse i resten af huset omkring sådan en hobby
Jeg er dog lidt heldig i den forbindelse, for hvor mange kan sige jeg fik en SMS af fruen om den drejebænk var noget for mig.
Jeg skal heller ikke sidde på nettet og kigge og undersøge omkring en stykke værktøj alt for mange dage for at finde den til den rigtige pris og kvalitet, for lige pluselig siger fruen har du ikke købt den endnu.

Otto

Jeg er misundelig. :-[   Kommer nok til at rode køkkenskabene igennem. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Sv: Hvad man ikke gør for æbleskiver i julen
« Svar #5 Dato: December 20, 2022, 09:55:28 »

Hej Jens
Du har 100% ret i at der er en vis tilfredsstillelse ved at det lykkes med sådan en opgave og Ja æbleskiver kommer jeg ikke til at mangle i julen.

Hej Søren
Du har ret i at det giver en vis forståelse i resten af huset omkring sådan en hobby
Jeg er dog lidt heldig i den forbindelse, for hvor mange kan sige jeg fik en SMS af fruen om den drejebænk var noget for mig.
Jeg skal heller ikke sidde på nettet og kigge og undersøge omkring en stykke værktøj alt for mange dage for at finde den til den rigtige pris og kvalitet, for lige pluselig siger fruen har du ikke købt den endnu.

Otto

Jeg har det heldigvis på samme måde - enten køber vi ting til mit værksted, eller også til konens. Eneste begrænsning er $$$ :)

Hilsen Kenneth

Otto

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 18
Sv: Hvad man ikke gør for æbleskiver i julen
« Svar #6 Dato: December 20, 2022, 20:19:40 »
Hej Kenneth

Ja sådan lever vi også her, nogen gange fruens hobby og andre gange til værkstedet.