Forfatter Emne: Brugte maskiner i Tyskland  (Læst 5775 gange)

m_kilde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 55
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #15 Dato: Februar 13, 2022, 08:43:26 »
En google oversæt tysk til engelsk siger "Pris kan forhandles"
Mogens Kilde

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #16 Dato: Februar 13, 2022, 08:43:58 »
VHB betyder verhandlungsbasis Forhandlingsbasis
Læs hodjasblog.one på Nettet

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #17 Dato: Februar 13, 2022, 08:45:16 »
Tak, jeg Googlede det, rettede det. Men i svarede imens

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #18 Dato: Februar 13, 2022, 12:20:51 »
Jeg har tidligere hentet (alt for ;)) mange gamle motorcykler i Sydtyskland.
2 x 1200 km. er ingen uoverskuelig tur, hvis man er to. Med leje af en maskintrailer bliver det måske en smule dyrere end DSV, men man kan "kigge med fingrene" og forhandle pris på stedet.

Jeg har en kammerat, som i efteråret købte en MG i Frankrig. Han "tilbragte en time" sammen med sælger (på hver sin Ipad) og bilen blev gennemgået på kryds og tværs, inden der blev handlet.
Så er det selvfølgelig bedst med sprogkyndig hjælper ved hånden. :D Men er der ikke altid en eller anden, som gerne vil demonstrere deres "udenbyske" ved at hjælpe?  Skolelærere er ofte taknemlige "ofre". ;D
« Senest Redigeret: Februar 13, 2022, 12:28:36 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #19 Dato: Februar 13, 2022, 21:55:28 »
Ole, er det disse du kigger på?

( Den ene T2000 ser hjemme malet ud) pas på, måske har de forsøgt at sminke et lig

Den anden tvivler jeg på koster så lidt

Men hvad betyder VHB?

Edit: VerHandlungsBasis

Men synes det lyder liiidt billigt, hvis de ovenikøbet kan forhandles ned

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk
Nej denne var den anden jeg så, den grå af dem du har med der ser lidt voldsom ud, men med et navn som mastodont skal den jo nok også det
Triuph 2000

Jeg tror økonomisk og praktisk at en Colchester student var mere på sin plads til mig, men så kommer man jo også til det med at hvis fragten er 2400, så er der jo også en grænse for hvor billig en maskine det kan betale sig at købe…

God idé fra Tommy, men det kræver at man har styr på sproget 😊 og erfarne øjne på stedet er nok altid at foretrække, frylundsmaskinforum har vel ikke et venskabs Forum i Tyskland, hvor man kan bytte tjenester 😊 de fleste nørder jeg kender (mig selv inklusive) ville elske at tage ud og se på noget man virkelig ved noget om, for at hjælpe en anden nørd

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #20 Dato: Februar 13, 2022, 22:13:54 »
Hehe mastodont har de nu aldrig lavet en der hedder.
Men Mascot, mastiff og Magnum var de 'store' modeller

Nej jeg ved ikke om det kan svare sig.
Der er langt imellem dem herhjemme. Og priser er I min optik for høje for dem.
Men folk har en relation til dem fra teknisk skole. Og de sælger næsten sig selv af den grund
(Altså den 'nye' model)


Jeg så en master 2500, som er meget lig student 1800.  Og den kostede 65.000kr, - pæn og med meget tilbehør.
Der var umiddelbart god interesse for den. Meeen, det er alligevel mange penge for sådan en


Den grønne du linker til, Triumph 2000 ser umiddelbart fin ud til prisen.
Og den er 'lang'. Det er et plus.
Og så har den fodbremse. Det kan jeg bedre lide end den elektroniske som min har.

Men man skal høre dem køre, om der er noget/meget støj fra spindeldokken. Og høre hvor hurtigt den trækker op i omdr. Er matrix koblingen slidt kan det koste mange penge at udskifte den.

Hvis ikke den har været malet op, så ser den ikke ud til at have været brugt voldsomt meget

Mvh


Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk
« Senest Redigeret: Februar 13, 2022, 22:17:43 af RH »

oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #21 Dato: Februar 14, 2022, 22:39:39 »
Har, mastodont var en autocorrect…

Jeg har tidligere set triumph maskinerne og er lidt fascineret af dem, men når jeg kommer så langt skal jeg have taget stilling til om jeg kan have så lang en bænk 1200 mm er noget af en drejelængde

Jeg tror at hele det med at købe i Tyskland afhænger af at man enten kender sælger, eller kan få nogen troværdige individer til at kontrollere lokalt.

Men når udvalget er så meget større, så er priserne jo også lavere, så det er nok ikke en totalt frygtelig idé.

Hvis man skulle kigge i Sverige, så skulle det nok næsten være “de lokale mærker”