Forfatter Emne: Kompressor projekt  (Læst 3454 gange)

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Kompressor projekt
« Dato: April 17, 2022, 08:06:01 »
For er par år siden fandt jeg et strandet kompressor projekt på Facebook,  bestående af en skruekompressor blok med oliefilter samt oliudskiller,  oliekøler, blæser og 200 liters tank. Alt dette til den fyrstelige sum af 500kr.
Jeg har så reddet mig en motor med permanent magnet og intelligent styring
Der fulgte de originale remhjul med, så dem måtte jeg hellere beholde. Akslen på motoren var så 38 mm, taperlock bøsningen kun 28. Godt man har en drejebænk. :)

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Kompressor projekt
« Svar #1 Dato: April 17, 2022, 14:26:23 »
Det ser godt ud Søren. Og der er intet sjovere at lave noget andre har opgivet, - og så få det til at køre

Kunne du ikke købe en løs taperlock til den remskive? Normalt koster de forbavsende lidt?

Mvh

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Kompressor projekt
« Svar #2 Dato: April 17, 2022, 18:51:54 »
Jeg havde bestemt overvejet en anden taperlock, men den der var der, var for lille i udvendig diameter til at der kunne fåes en i 38 mm.  Så valgte jeg den anden løsning.
Mente det var nemmere en at ramme den rigtige vinkel og lave nye huller und alles. :)
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D