Forfatter Emne: Brugte maskiner i Tyskland  (Læst 6336 gange)

oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Brugte maskiner i Tyskland
« Dato: Februar 10, 2022, 20:50:50 »
Er der nogen der har erfaringer med at gøre indkøb i Tyskland? Udvalget er meget større og priserne virker utroligt rimelige, der er pt. 2 Colchester student til omkring 7500, men der er jo både logistiske og geografiske udfordringer.

Det er svært at komme til at se maskinen, måske man kunne finde en velvillig tysker der var villig, men det virker også grænseoverskridende at købe sådan noget ubeset…

Ikke at jeg har fingeren på aftrækkeren forstås

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #1 Dato: Februar 10, 2022, 21:01:13 »
Erik, der går under Rcflier herinde har gjort det ved jeg. Men det har vist været selvhenter projekter. :)

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #2 Dato: Februar 11, 2022, 08:33:40 »
Jeg overvejede det også, men havde heller ikke lyst til at købe ubeset. Der ER også gode tilbud i DK, men man skal være hurtig OG heldig(som jeg var med min Super 7).

Hilsen Kenneth

Niels Haldrup

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 107
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #3 Dato: Februar 11, 2022, 08:53:59 »
Er der nogen der har erfaringer med at gøre indkøb i Tyskland? Udvalget er meget større og priserne virker utroligt rimelige, der er pt. 2 Colchester student til omkring 7500, men der er jo både logistiske og geografiske udfordringer.

Det er svært at komme til at se maskinen, måske man kunne finde en velvillig tysker der var villig, men det virker også grænseoverskridende at købe sådan noget ubeset…

Ikke at jeg har fingeren på aftrækkeren forstås

Hvilken portal kigger du på? Jeg har selv handlet lidt småting på ebay-kleinanzeigen og har aldrig haft problemer, men jeg har også hørt at der sker en del fusk.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #4 Dato: Februar 11, 2022, 09:34:35 »
Jeg sidder lidt og undres. ??? Egentlig synes jeg da generelt at priserne på lidt ældre "mærkevare" maskiner er skyhøje i Tyskland. Jeg har indtryk af, at de er i brug meget længere dernede end herhjemme.
Men udvalget er selvfølgelig mange gange større, og antallet af gode tilbud måske tilsvarende. [quest]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #5 Dato: Februar 11, 2022, 09:43:58 »
Jeg sidder lidt og undres. ??? Egentlig synes jeg da generelt at priserne på lidt ældre "mærkevare" maskiner er skyhøje i Tyskland. Jeg har indtryk af, at de er i brug meget længere dernede end herhjemme.
Men udvalget er selvfølgelig mange gange større, og antallet af gode tilbud måske tilsvarende. [quest]

Udbuddet er klart større, og jeg tror det er det vigtigste. Priserne er måske højere generelt, men er det ikke også nogle lidt lækrere maskiner de fleste af dem? Måske tager jeg fejl - jeg kiggede jo ikke så længe førend Myford'en dumpede ned i skødet på mig(heldigvis ikke bogstaveligt talt) :)

Hilsen Kenneth

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #6 Dato: Februar 11, 2022, 09:58:26 »
Kendte ikke ebay-kleinanzeigen


Prøvede at søge på drehbank, der er virkelig mange, men de lækre maskiner koster jo også en del.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-seite:5/drehbank/k0
« Senest Redigeret: Februar 11, 2022, 10:18:51 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 648
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #7 Dato: Februar 11, 2022, 11:25:57 »
Kendte ikke ebay-kleinanzeigen


Prøvede at søge på drehbank, der er virkelig mange, men de lækre maskiner koster jo også en del.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-seite:5/drehbank/k0

Ja og typisk er fragten på €200-250. Det skal lige lægges til, så hvis det er en billig maskine er det jo en stor andel af prisen.

Thomas

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 64
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #8 Dato: Februar 11, 2022, 19:50:55 »
Hejsa

Jeg købte min shaper sidste år på Surplex.com. Den stod langt nede i Tyskland.
DSV kørte den hjem for 2400 + moms, løftet ind på værksteds gulvet med en terræn gående truck.
Den vejer 1100 kg og fylder mere end en Euro palle.

Det synes jeg faktisk var en fair pris.
Med venlig hilsen
Thomas

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #9 Dato: Februar 11, 2022, 20:30:51 »
Hejsa

Jeg købte min shaper sidste år på Surplex.com. Den stod langt nede i Tyskland.
DSV kørte den hjem for 2400 + moms, løftet ind på værksteds gulvet med en terræn gående truck.
Den vejer 1100 kg og fylder mere end en Euro palle.

Det synes jeg faktisk var en fair pris.

Har vi set billeder af den [quest] ;)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #10 Dato: Februar 11, 2022, 23:53:31 »
Hvilken portal kigger du på? Jeg har selv handlet lidt småting på ebay-kleinanzeigen og har aldrig haft problemer, men jeg har også hørt at der sker en del fusk.

Jeg har kigget på quoka og så har jeg brugt hhv søgeordene “drehmaschine” og “fräsmaschine”

Lige pt er der udover de Colchester student jeg nævnte også en emco med fræsesøjle til 6700, eller hvad med en Deckel fp1 til lidt over 11.000,- plus de førnævnte ca 2400 i fragt

Som f.eks. Kenneth nævner er jeg også lidt ked af “ubeset”, men jeg kan aldrig finde et udvalg der bare ligner det her på hverken dba eller guloggratis, jeg har ikke for alvor fundet mit skoletyske frem for at nærstudere det der står om maskinerne, så jeg læner mig kun op af billeder.

 Det der for alvor pirrede min nysgerrighed var en maho mh500 w4 cnc for 7500, der har stået stille i mange år, men som læses som om at den fungerede da den blev taget ned, hvis man vidste hvad man lavede kunne den jo måske endda konverteres til linuxcnc…
« Senest Redigeret: Februar 11, 2022, 23:55:43 af oleSV »

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #11 Dato: Februar 12, 2022, 06:02:15 »
Den er gal ole..Drejebænk hedder  drehbank på hitlersk.... [th]
 :)

oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #12 Dato: Februar 12, 2022, 20:54:23 »
Den er gal ole..Drejebænk hedder  drehbank på hitlersk.... [th]
 :)

Fedt, så kan det være jeg kan finde endnu flere! Tak!

Edit: der dukkede i hvert fald en ekstra Colchester triumph op, men ellers er der flere hits på drehmaschine

Jeg synes altid det der med søgetermer er svært, også herhjemme, drejebænk, så finder man helt sikkert dem der er men 70% er til træ, det er langt sværere med fræsere, for der er det fræser, Fræsemaskine, Værktøjsfræser, og ingen af dem giver alle fræsere til salg, eller kun fræsere

For nylig fandt vi en schaublin 102 uden tilspænding til min bror for 4000, og teksten i annoncen var nogenlunde “ chau… det kan jeg f.. ikke stave til, det lyder fransk 102 eller 103… det skulle vistnok være en kvalitets maskine”
Jeg gættede på at det var en schaublin, så jeg sendte ham forbi, og da den var uden tilspænding var jeg ikke interesseret, men tro den var et godt fund til ham
« Senest Redigeret: Februar 12, 2022, 20:58:06 af oleSV »

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #13 Dato: Februar 13, 2022, 08:23:06 »
Hejsa

Jeg købte min shaper sidste år på Surplex.com. Den stod langt nede i Tyskland.
DSV kørte den hjem for 2400 + moms, løftet ind på værksteds gulvet med en terræn gående truck.
Den vejer 1100 kg og fylder mere end en Euro palle.

Det synes jeg faktisk var en fair pris.

Har vi set billeder af den [quest] ;)
Ja

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Brugte maskiner i Tyskland
« Svar #14 Dato: Februar 13, 2022, 08:36:59 »
Ole, er det disse du kigger på?

( Den ene T2000 ser hjemme malet ud) pas på, måske har de forsøgt at sminke et lig

Den anden tvivler jeg på koster så lidt

Men hvad betyder VHB?

Edit: VerHandlungsBasis

Men synes det lyder liiidt billigt, hvis de ovenikøbet kan forhandles ned

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk
« Senest Redigeret: Februar 13, 2022, 08:39:58 af RH »