Forfatter Emne: Materialevalg og evt. hjælp  (Læst 4130 gange)

FH

  • Gæst
Materialevalg og evt. hjælp
« Dato: Marts 11, 2014, 19:37:34 »
Hej alle

Spændende forum i har her. - Jeg leder efter lidt hjælp til en lille udfordring, som jeg og sønnen har.

Min mindste søn er kommet i knallert alderen og jeg købte en scooter til et far/søn project. Scooteren er lidt speciel, En 2 takts motor med direkte indsprøjtning og styret af ECU ( computer ) - Vores problem er benzinpumpen, som har knækket plejlstangen. Vi kan ikke finde en erstatning og der kan ikke købes reservedele.
Det lykkedes mig, at åbne pumpen, så det er muligt at reparere tingesten.

Pumpen er en stempel pumpe med lav voloume og højt tryk på 8 bar samtidig bruger den kun 1/2 amp - krumtap og plejlstang køre uden smørelse og jeg er i tvivl om hvilket materiale der kan holde i sådan en konstruktion. Jeg mener der vil være en del varmeudvikling ved lejet -
Efter lidt googlen fandt jeg et nylon produkt " peep nylon ", som jeg mener kan klare opgaven.

Det vi leder efter er nogle inputs om materialevalg og evt. hvem der kan lave sådan en plejlstang, jeg har lavet et par billeder og håber det kan illustrere vores udfordring, limen er kun brugt til at holde sammen under fotografering -
Hvad mener i ?

Vh Finn

 

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Materialevalg og evt. hjælp
« Svar #1 Dato: Marts 11, 2014, 20:54:37 »
Hej og velkommen på siden...
Var det mig ville jeg lave det i bronze, men måske noget POM  også kunne være en god løsning.
mvh jens
Husk altid at skille tingene ad.

FH

  • Gæst
Sv: Materialevalg og evt. hjælp
« Svar #2 Dato: Marts 11, 2014, 21:32:16 »
Tak skal du have Jens

Jeg har selv overvejet bronze, men har mest undresøgt nylon, skal bronze ikke smøres og kan det holde i længden? - Pumpen er godt nok åbnet, men den er ikke beregnet til service og jeg tror, at når den bliver samlet, så er det eneste forsøg.
Mht. POM fandt jeg en side hvor de angiver 100 grader som arbejds temperatur http://pkkaps.dk/mat-pom.htmll -  jeg er ikke ekspert, men kunne lejet ikke blive vamere?
Det skal lige nævnes, at jeg ikke har den tekniske baggrund der kræves, men egentlig bare har lidt gåpå-mod sammen med lidt stædighed.



mvh. Finn

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1374
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Materialevalg og evt. hjælp
« Svar #3 Dato: Marts 11, 2014, 21:46:04 »
Lejebronze er jo en slags selvsmørende.. :)

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: Materialevalg og evt. hjælp
« Svar #4 Dato: Marts 11, 2014, 23:21:44 »
Jeg ville lave den i Nonfric det er næsten umuligt at slide op, det er sejt og meget stærkt.
Hvis du skrev hvilket område du bor i var det lidt lettere at tilbyde hjælp.

Mvh Jørgen.

FH

  • Gæst
Sv: Materialevalg og evt. hjælp
« Svar #5 Dato: Marts 12, 2014, 16:30:56 »
Hej Jørgen
Ja selvfølgelig, det havde jeg ikke tænkt på, Jeg er fra Brønderslev i Nordjylland.

mvh. Finn

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: Materialevalg og evt. hjælp
« Svar #6 Dato: Marts 12, 2014, 19:51:12 »
Hej Finn. Jeg kan slet leve uden Nonfric  :) det er et super materiale.
Jeg syntes du skal skrive din lokation ind i dine oplysninger.

Mvh Jørgen.