Forfatter Emne: SR80  (Læst 16123 gange)

mriisj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 19
SR80
« Dato: September 13, 2019, 17:22:39 »
Hej jeg er ny i flokken

Jeg er ikke maskinuddannet men har købt en SR80 drejebænk for en del år siden, der fulgte en del gear og andre ting med samt en del stål som jeg ikke har forstand på at slibe, jeg har købt et sæt stål med platter fra Proxxon men de passer meget dårligt ind i den holder der sidder på bænken og jeg mangler også flere stål som bla.a. stikstål.

Der sidder et ældre hurtigskift på til de små 8mm platteholdere men jeg overvejer at opgradere og få drejebænken til en .... mere brugbar stand, jeg har herfor bestilt en frekvensomformer og tænker at invisterer i en ny og måske større hurtigskift fra eks. Paulimot, jeg har set flere her på forummet bruge deres system, jeg ønsker også et nyt sæt stål til platter så jeg søger nogle gode råd her.....

Motoren er en 3 faset og med omskifter til begge veje som kører fint,  jeg købte denne på ebay Allen-Bradley Frequenzumformer Power Flex 4 Typ 22A-D2P3N104 0,75 kW mit Filter.

Jeg har også set på ebay at man kan få digitale udlæsninger til rimelige priser, er der nogen der har erfaring med disse på en SR80?

Alle gode råd er velkommen, hvad skal jeg se på...hvilke stål skal jeg købe... bør jeg skifte stålholderen ???

Michael
« Senest Redigeret: September 13, 2019, 18:32:31 af mriisj »
SR80
Proxxon 500

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: SR80
« Svar #1 Dato: September 13, 2019, 21:12:44 »
Tillykke med både indmeldelsen og drejebænken og velkommen iblandt os fuskere, jeg tager ikke de professionelle
med, de kan jo bare det.
ARC Eurotrade i UK har noget digitalt udstyr som er baseret på linialer som på skydelære det må passe til en
SR80 i størrelsen.
Jeg er ked af at du ikke har sat dit bynavn på så kunne man meget letter finde ud af, om det er i nærheden,
for evt, personlig hjælp.
Nå hej og velkommen igen
mvh jensOC
Læs hodjasblog.one på Nettet

RH