Forfatter Emne: Restaurering af "Bette Tjep" en gammel shaper.  (Læst 1030 gange)

Hans Ingvorsen

• Hero Member
  • Lokation: Grenaa
Sv: Restaurering af "Bette Tjep" en gammel shaper.
« Svar #30 Dato: Maj 11, 2020, 12:40:45 »
Ja selvfølgelig skal metaldelen poleres Den skal se ud som ny når den er færdig, også hvad angår farve. Hvis man ikke kan lave det rigtig så syntes man skal lade være 

Bj@rne

• Hero Member
  • Lokation: Sjælland nord og syd
« Svar #31 Dato: Maj 11, 2020, 15:24:19 »
Sortlbå metallic er helt fin farve, jeg vil sige alt andet end brun og pedersen grøn.

Personligt er jeg begyndt og bruge sølvfarvet hammerlak til mine ting jeg renoverer, både skruestikke, gamle værktøjkasser og tilbehøret  til mine Schaublin.

glæder mig til og se mere :-)

mvh

Tommy

• Administrator
  • Hero Member
  • Lokation: Nykøbing Mors
« Svar #32 Dato: Maj 12, 2020, 12:29:23 »
Sortlbå metallic er helt fin farve, jeg vil sige alt andet end brun og pedersen grøn.

Personligt er jeg begyndt og bruge sølvfarvet hammerlak til mine ting jeg renoverer, både skruestikke, gamle værktøjkasser og tilbehøret  til mine Schaublin.

mvh

Skægt at du lige nævnte hammerlak Bjarne. ;)

Jeg puttede billedet ind i konens Ipad, og tog den med til farveladehandleren igår.

"Tror du ikke bare det er den her" spurgte han, og tog med det samme en lille blikbrik frem, som var sprayet med Antracit grå hammerlak. Den fik helt det samme blanke blåsorte skær, når lyset faldt rigtigt, som farven på billedet.
Det er svært at se på originalbilledets lave opløsning, men forstørrer man mest muligt, så ligner det faktisk mere en chancerende hammerlak end glat metallic, som jeg troede.

Bruger du pensel eller spray [quest] Jeg synes det ser ud til, at "hammerslagene bliver lidt mindre med spray.  [quest] [quest]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

• Hero Member
  • Lokation: Hjortshøj nær Århus
« Svar #33 Dato: Maj 12, 2020, 16:22:24 »

mvh

Skægt at du lige nævnte hammerlak Bjarne. ;)

Jeg puttede billedet ind i konens Ipad, og tog den med til farveladehandleren igår.

"Tror du ikke bare det er den her" spurgte han, og tog med det samme en lille blikbrik frem, som var sprayet med Antracit grå hammerlak. Den fik helt det samme blanke blåsorte skær, når lyset faldt rigtigt, som farven på billedet.
Det er svært at se på originalbilledets lave opløsning, men forstørrer man mest muligt, så ligner det faktisk mere en chancerende hammerlak end glat metallic, som jeg troede.

Bruger du pensel eller spray [quest] Jeg synes det ser ud til, at "hammerslagene bliver lidt mindre med spray.  [quest] [quest]
du kan få godt resultat både med pensel og med sprøjte, hammerlak er ret taknemlig at arbejde med.  [th]
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Bj@rne

• Hero Member
  • Lokation: Sjælland nord og syd
« Svar #34 Dato: Maj 12, 2020, 17:37:03 »
Jeg har brugt både pensel og spray, det kommer lidt an på hvad jeg skal male, ja “hammerslagene” bliver lidt mindre med spray.

Nogle ting har jeg “grundet” med pensel og lavet finish med spray, som Neubert skriver så er det nogenlunde taknemmeligt og arbejde med.

Følger spændt med på tråden.

Mvh

Søren

• Administrator
  • Hero Member
  • Lokation: Almind, Viborg
    • Frylunds Maskinforum
« Svar #35 Dato: Maj 26, 2020, 14:06:14 »
14 dage uden opdatering?? Du står måske og laver spåner på den allerede? :D
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :)