Forfatter Emne: Shaper søges.  (Læst 33873 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Shaper søges.
« Dato: April 04, 2020, 16:18:22 »
Hver gang jeg har været "Helt oppe at køre" ;) for at finde en shaper, er energien forsvundet på grund af ventetiden. De er ikke så tit på DBA eller G&G o.a. og så må man jo prøve lidt utraditionelt. 8)

Jeg ønsker mig en i 300 - 400 kg. segmentet. Gerne dansk, men ikke nødvendigvis, og heller ikke nødvendigvis hverken pæn eller "som ny".
Jeg forventer ikke, at nogen af jer har sådan en guldklump stående i et hjørne - men nogen ved måske noget, eller falder over et eller andet.

Så der står en flaske god, Fransk Cocnac og venter på at blive sendt til den bruger herinde, som giver mig et tip, der fører til en handel.

Jeg lover ikke, at den forbliver uåbnet, men så bliver den skiftet ud. ;D
Er man mere til andet sprut, finder vi også ud af det.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Shaper søges.
« Svar #1 Dato: April 04, 2020, 17:44:02 »
Nå, så blev du smittet af shaper-sygen alligevel?? :D :D :D
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Shaper søges.
« Svar #2 Dato: April 04, 2020, 19:23:43 »
Det går aldrig godt, Så skal vi igen til at finde en ny vaccine

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Shaper søges.
« Svar #3 Dato: April 04, 2020, 19:32:59 »
Nå, så blev du smittet af shaper-sygen alligevel?? :D :D :D

Det har jeg været mange gang - denne gang vil jeg bare sikre mig, at jeg bliver immun. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Shaper søges.
« Svar #4 Dato: April 05, 2020, 15:45:51 »
Så Tommy nu er det den 3. sjepper jeg finder til dig. Nu kan du godt gå en lang tur med hunden og så få den flaske sent til Grenaa så skal jeg sidde ude på terssen en sen sommer aften og tænke på at nu laver Tommy spåner
https://www.facebook.com/marketplace/item/451603045389768/

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Shaper søges.
« Svar #5 Dato: April 05, 2020, 15:49:35 »
Kender simpelthen ikke andre maskiner der betegnes så forskelligt.  :) Tjepper, sjepper,  sharper,  shepper..
Det gør dem lidt mere udfordrende at finde. :)

Den er ellers billig den Hans har fundet.
Sæt i gang. 👍👍
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Bjørn H.

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 62
Sv: Shaper søges.
« Svar #6 Dato: April 05, 2020, 16:37:37 »
Kender simpelthen ikke andre maskiner der betegnes så forskelligt.  :) Tjepper, sjepper,  sharper,  shepper..
Det gør dem lidt mere udfordrende at finde. :)

Den er ellers billig den Hans har fundet.
Sæt i gang. 👍👍

tjah - det er altsammen lydskrift for "Shaper"
jeg får altid flashbacks til lærlingeskolen og senere værktøjsafdelingen når jeg ser eller hører om en - det var den "anden" rigtige værktøjsmaskine man skulle lære - efter de gamle sønderbombede MAS SN20 der var den "første"
At sidde og halvsove en mandag morgen  - med spån for - måske efter en hidsig weekend - bare høre den blide syden fra spånen og "klap'et" fra stålholderen ku' være SÅ søvndyssende.
Indtil en god brun-varm spån finder inden for skjorten og ned på det bare maveskind  ]jul[ -- -
På værktøjsafdelingen havde vi en svend - en ren kunstner på sin shaper - fast mand på en stor tysk Klopp - han kunne frihånds shape et kompliceret lokstempel efter opmærkning - klart til hærd/slib - langt hurtigere end fræsedrengene nogen sinde ville kunne fræse tilsvarende frem

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Shaper søges.
« Svar #7 Dato: April 05, 2020, 16:50:46 »
Tak Hans ]jul[ Men den er desværre ikke bare for stor. Den er ENORM  ;)

Søren - Der var så lige en ny stavemåde. Sharper ;)
Edit: Nå den havde du :) men den sidste på FB hed så SHEAPER.  ;)
« Senest Redigeret: April 05, 2020, 16:53:23 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

ibot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 227
Sv: Shaper søges.
« Svar #8 Dato: April 05, 2020, 16:59:25 »
Den her ser også spændende ud.
Næsten en lodret shaper.

https://www.facebook.com/marketplace/item/515797909345663/

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Shaper søges.
« Svar #9 Dato: April 05, 2020, 17:07:11 »
Har set den ibot. Mon ikke den er mere sjov end anvendelig? :D og heller ikke ligefrem lille.

Der er også denne her på G&G
Det er sikkert en "god størrelse til hobbyrum" - hvis hobbyrummet er stort nok. ;D

https://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-og-arbejdsredskaber/andet/annonce/46574424-metal-shaper
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Shaper søges.
« Svar #10 Dato: April 05, 2020, 17:59:40 »
Ja Tommy så kan vi ikke gøre mere for dig. Har du noget at bruge den til. Næste størrelse ned at må være en fil købt i Sanistål

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Shaper søges.
« Svar #11 Dato: April 05, 2020, 18:38:00 »
Ja Tommy så kan vi ikke gøre mere for dig. Har du noget at bruge den til. Næste størrelse ned at må være en fil købt i Sanistål

 ;D Hvis der ikke er plads til både den og mig i garagen, kan jeg jo ikke bruge den. ;)
Når der dukker en op i samme størrelse som ibot´s eller RH´s, så skal jeg nok finde noget at bruge den til. 8)


Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Shaper søges.
« Svar #12 Dato: April 05, 2020, 18:53:01 »
Måske du i virkeligheden skulle nøjes med en Shaver, den fylder jo ikke alverden.. ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Shaper søges.
« Svar #13 Dato: April 05, 2020, 23:05:15 »
Okay....

Jeg ville egentligt ikke af med min Alba shaper.
Men fordi at det er dig, så vil jeg godt.



Jeg har tænkte på at vi kunne lave en byttehandel.
Hvis du finder en Atlas/South Bend 7", - så kan vi bytte lige over..? Den har været på min ønskeliste i rigtig mange år.





ibot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 227
Sv: Shaper søges.
« Svar #14 Dato: April 05, 2020, 23:10:22 »
Snak om at en shaper er stor..

Næ, for en del år siden var der en tråd i det franske maskinforum om redning af en gammel shaper.

Så kan man snakke om en STOR shaper:

https://www.usinages.com/threads/je-suis-willis-un-gsp-de-640-de-course.16149/page-11