Forfatter Emne: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C  (Læst 5127 gange)

Holmboe

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 16
I forbindelse med en opgradering af vores MC Klub i Aarhus C, MC X, som efterhånden har rundet de 20 medlemmer, er det blevet tid til en lille drejebænk og en ordentlig søjleboremaskine.

Jeg søger i den forbindelse en mindre drejebænk, eventuelt med fræsesøjle. Størrelsesmæssigt er drejebænken en der spænder fra en SR80 til en Emco Maximat i dimensioner - eller noget i den retning. Alder har ingen betydning, bare det er kram og der er tilbehør med, så man kan komme omkring de fleste småopgaver.

Søjleboremaskinen må gerne have nogle år på bagen og være i en solid konstruktion, det kan f.eks. være en Arboga, Strands, Solberga, Berema, Modig el. lign. Udseende er ligemeget, bare den er ok mekanisk. Eventuelt med krydsbord, som en Modig UBM 30 (som er drømmen) men en mindre, traditionel Arboga uden krydsbord er også meget interessant.

Jeg håber der er nogen af jer der har noget liggende - uanset hvad, tak for jeres tid.

Mvh. Kasper Holmboe

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #1 Dato: April 02, 2020, 18:45:56 »
Prøv at gå ind på DBA og se om der er noget som kan bruges. Hvis du vil betale prisen så finder du hvad du skal bruge, men ellers er der ikke noget at hente

Holmboe

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 16
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #2 Dato: April 02, 2020, 20:20:29 »
Hej Hans,

Jeg tænke at dette jo er købs- og salgssektionen, så det kunne være der var nogle garvede maskinister herinde der havde noget liggende, så jeg tog chancen. Følger med i DBA, Facebook Marketplace og Gul&Gratis flere gange dagligt og krydser fingre. Der er bare langt mellem snapsene.

God aften ✌🏻

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #3 Dato: April 02, 2020, 21:35:22 »
Kj auktion har ind i mellem ting der er værd at byde på 😎👍🏻 Velkommen på forum.

Holmboe

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 16
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #4 Dato: April 02, 2020, 22:22:29 »
Kj auktion har ind i mellem ting der er værd at byde på Velkommen på forum.
Det prøver jeg, tak for fiffet og velkomsten. Jeg ser frem til at blive meget klogere ved at følge med i alle de spændende tråde herinde.


Holmboe

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 16
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #6 Dato: April 04, 2020, 23:17:45 »
Der er det du søger
http://www.bnmaskiner.dk/brugte-maskiner/produkter/836-emco-maximat-super-11
Tak Hans! Det er noget af en maskine, wow. Hvad vil du mene at sådan en skal ligge i, prismæssigt? Bare så jeg evt. er rustet til en prisforhandling.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #7 Dato: April 05, 2020, 10:49:53 »
Mon ikke de forlanger omkring 20000kr,(mit gæt) men ring og få prisen det sker der jo ikke noget ved.
Nu afhænger prisen jo også af hvad der følger med af udstyr, det er ret vigtigt, da det jo koster en del at købe efterfølgende, her får man ofte meget mere med i en privat handel.

Kan se den ikke har hurtigskiftholder, og en firklo, og brille synes jeg heller ikke jeg kan se.
Så handler du med dem så spørg efter de manglende ting, og har de dem ikke så skal prisen ned.
Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #8 Dato: April 05, 2020, 11:37:56 »
Sådan en lille maskine er noget enhver drømmer om, den kan man få plads til alle steder, og det gør at prisen ryger lidt op, men man har lov til at give et bud eller få udstyr med som Jens påpeger. Der er også noget med levering er det med i prisen.
Og en anden ting. Er firmaet presset økonomisk i disse tider, Så er det nok til at tale med.
Som Jens siger 20.000 vil jeg være enig i, men prøv et bud på 15000 og lad dem gå at tænke et par dage

Holmboe

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 16
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #9 Dato: April 05, 2020, 11:53:29 »
Jens & Hans; tak for jeres råd, de er meget værdsat. Jeg ringer dem i morgen og kommer med en update.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Holmboe

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 16
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #10 Dato: April 05, 2020, 19:11:43 »
Update; Emcoen vil de have 36.000kr for. Det er nok lige i overkanten til min pengepung :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #11 Dato: April 05, 2020, 19:36:08 »
Mon ikke de forlanger omkring 20000kr,(mit gæt) men ring og få prisen det sker der jo ikke noget ved.
Nu afhænger prisen jo også af hvad der følger med af udstyr, det er ret vigtigt, da det jo koster en del at købe efterfølgende, her får man ofte meget mere med i en privat handel.

Kan se den ikke har hurtigskiftholder, og en firklo, og brille synes jeg heller ikke jeg kan se.
Så handler du med dem så spørg efter de manglende ting, og har de dem ikke så skal prisen ned.

Kvalitet koster Jens ;D

BN er ikke billig Holmboe - var det incl. moms. [quest]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Holmboe

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 16
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #12 Dato: April 05, 2020, 20:07:44 »
Jeg tror det er med moms, men nu bliver jeg i tvivl. Om det er med eller ej, så er det noget i overkanten ift. vores flok glade motorcyklister der skruer på hobbyplan :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #13 Dato: April 05, 2020, 20:51:19 »
Det var godt nok dyrt  :-\ :-\
Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Søjleboremaskine og drejebænk søges til MC klub i Aarhus C
« Svar #14 Dato: April 05, 2020, 22:11:06 »
Vi finder en anden, men har i brug for denne fræser søjle. Kan i ikke nøjes med en drejebænk og måske finde en fræser sener. Hvis jeg skulle vælge så vil jeg gerne have det hver for sig