Forfatter Emne: Smartphone og forum  (Læst 4499 gange)

ij56

  • Gæst
Smartphone og forum
« Dato: November 13, 2013, 09:52:12 »
Det er blevet ret almindeligt, at bruge smartphones til fora. Derfor er der også mange fora, der er blevet udvidet med en "mobil.forum.xxx". I de fleste tilfælde er hovedstaden sat op til selv at registrere, om det er en pc eller en mobil, der går ind på siden, og derudfra vælger hvilken version, der skal vises.
Ulemperne ved at se en side, der er optimeret til pc, på en smartphone, er bl.a. at forholdet mellem billeder og tekst bliver så stort, at man må vælge én forstørrelsesgrad til billeder og en anden til tekst, og at linielængden er så stor, at man hele tiden skal flytte billedet, for at læse hhv. første og sidste del af linjen.
Fordelene ved at bruge en smartphone er bl.a. at der findes app's (applikationer), der automatisk giver besked om nye indlæg i overvågede emner, tråde og/eller generelt, med angivelse af forfatter, emne og de første par linjer af indlægget.
Det ser ud til, at fagter.dk er optimeret til læsning på mobil, så jeg håber, at dette også vil komme til at omfatte forum.
Ib

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: Smartphone og forum
« Svar #1 Dato: November 13, 2013, 15:19:49 »
Hej ij56

Frylunds fagteori og dermed forum ejes af Erhvervsskolernes Forlag.
Jeg tror ikke du skal vendte at forum bliver optimeret til mobil.
Syntes nu også af forum vises ok både på min iPhone oh min iPad
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!