Forfatter Emne: Billeder til indlæg  (Læst 4154 gange)

Kidde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 96
Billeder til indlæg
« Dato: November 24, 2017, 11:38:39 »
Jeg syntes altid den slags har været noget bøvl, uanset hvad for et forum jeg har brugt.

Der var lige en overgang hvor dropbox virkede fint mht at dele et link så ledes at man ikke skulle tage et billede, ligge det på computeren, uploade det i sit emne og så poste.

Nu har jeg lige prøvet at Dele fra min "auto upload sky/backup google billed konto" (tror det hed piccasa før)  til  G+ (google +) og så fra google plus kopiere linkadresse på billedet og herved bruge "" og sætte linket ind mellem][.

Og det ser ud til at virke. Om jeg syntes det er nemmere at hente billedet ned på computerern og derefter uploade ved jeg ikke. Den dag de ændrer google + så duer mit link jo ikke mere. Men der er vel også en grænse for hvor mangle billeder der kan uploades på forums server.)

Jeg kan faktisk godt lide at jeg nu har alle billeder samlet eet sted og kan dele dem herfra.


Jeg mener at dropbox i gamle dage havde en "delt" folder man så kunne smide billederne i og herfra simpelt bare kopiere linket og sætte ind. G+ motoden krøver lige et ekstra led.


Hvad gør i andre ?

Og er der nogen der kender til noget smartere ?   Billederne er jo ret vigtige for sådanne forums, derfor undrer det mig somme tider at der ikke er sket en masse på dette punkt.  Men det kan jo hænge sammen med at, ikke at det er min holdning, men at denne slags forums er en døende race nu vi har facebook og alle de andre lyn "forums"  Jeg kan bare bedst lide at have tingene hver for sig så mormors nye opskrift på roulade ikke bliver blandet med hvordan man slår gevind på en LZ330..

“A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.”

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Billeder til indlæg
« Svar #1 Dato: November 24, 2017, 16:13:10 »
Nu snakker jeg om noget, som jeg ikke ved en hel masse om. ;D

Men hvis I vil tage hensyn til forum, så tror jeg at links fra både Photobucket og diverse "skyer" har den ulempe, at billederne forsvinder herinde, hvis adressen på et tidspunkt ændres.

Dvs. hvis I på et tidspunkt sletter, skifter navn på et album, eller skifter fra f.eks. dropbox til noget andet, så er linket blindt, og så (tror jeg) kun at der i bedste fald kun er en lille thumbnail tilbage. Der er et par steder, hvor det ser sådan ud.

Den sikre måde er at uploade dem sammen med indlægget. 8)

Søren må rette mig, hvis jeg er helt gal på den. ;)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Billeder til indlæg
« Svar #2 Dato: November 24, 2017, 19:10:41 »
Ovenstående fra Tommy er helt korrekt. Vi har en ret høj grænse for billedstørrelser i indlæg. Så I kan bare uploade dem her. 😊
« Senest Redigeret: November 24, 2017, 23:15:43 af Søren »
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D