Forfatter Emne: Pedersen 2.0  (Læst 4497 gange)

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Pedersen 2.0
« Dato: Januar 25, 2020, 22:02:22 »
Så lige lidt nyt fra 'Pedersen'

Efter de gik konkurs i 2019 er to firmaer gået sammen, og har startet noget op igen.
Sikkert import. Men de har lige solgt nogle nye maskiner til en skole. En værktøjsfræser type. De ser da meget godt ud



Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Pedersen 2.0
« Svar #1 Dato: Januar 26, 2020, 13:16:06 »
Ja hold da op....Godt nok fine...Men ja rh du har nok ret i at det sikkert er import desværre....Vi burde alle gå ca 50% ned i løn, det ville hjælpe.... :) [th]

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Pedersen 2.0
« Svar #2 Dato: Januar 26, 2020, 18:39:05 »
Ja hold da op....Godt nok fine...Men ja rh du har nok ret i at det sikkert er import desværre....Vi burde alle gå ca 50% ned i løn, det ville hjælpe.... :) [th]
Ja det er ikke en gang løgn.
Bare det ikke er mig haha

Jeg har fået af vide at en maskine koster 190.000kr og at de er lavet i Taiwan

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Pedersen 2.0
« Svar #3 Dato: Januar 26, 2020, 22:00:16 »
Jeg tænker ofte på hvad Danmark lever af? når alt hvad vi køber kommer fra udlandet. Er vi begyndt at klippe hinanden og kan leve af det??????

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Pedersen 2.0
« Svar #4 Dato: Januar 26, 2020, 22:19:56 »
Jeg tænker ofte på hvad Danmark lever af? når alt hvad vi køber kommer fra udlandet. Er vi begyndt at klippe hinanden og kan leve af det??????
Vi har heldigvis mange stillinger i sygehusvæsnet, plejehjem, skoler og kommunerne. 
For eksempel er Lolland kommune hvor jeg bor, den største arbejdsgiver på Lolland. ()


Nå spøg til side.
Når man tæller alle de offentlige fra, børn og ældre samt indvandrerne, så er vi faktisk ikke særlig mange der betaler for hele gildet..
Utroligt at der kan rende rundt. Hurra for skatter osv
Men det må være store firmaer som Lego, Danfoss, Grundfos osv osv der trækker en del penge hjem til lille Danmark.

Men ja en skam vi ikke laver alle de ting vi en gang gjorde.
Se bare alene i stål industrien med alle de værfter der har været.
Her i byen var værftet i sin storhedstid arbejdsplads for over 2000 ansatte. Det var noget der gav noget, i en by med ~10/12.000 indbyggere..

Men sådan er der jo så meget.

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Pedersen 2.0
« Svar #5 Dato: Februar 05, 2020, 22:05:42 »
Pris, udbud og efterspørgsel.

Og der er alligevel ingen der gider betale for ordentligt håndværk mere, hvem vil give 100.000+ for en brugt men god Schaublin eller Weiler Drejebænk, når de kan købe noget nyt Kina lort for det halve.

Og det er alle steder det skinner igennem, der skal forbruges, opfindes nye modeller hvert og hvert andet år, for når bilen, cyklen, båden, samtalekøkkenet er mere end 2-3 år gammelt så skal det udskiftes.

Men lur mig om ikke det kommer til at vende når først alle de unge mennesker ser konsekvenserne af global opvarmning, så bliver det lige pludseligt en sport, at fremstille et produkt med lang levetid igen.

Aften 😎

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Pedersen 2.0
« Svar #6 Dato: Februar 06, 2020, 22:25:17 »
Jeg har i dag skiftet lejer i vores 10 år gamle vaskemaskine. Den var begyndt at sige som en spurvogn. Ja de fleste har nok smidt den ud, og købt en ny, men to nye lejer kr. 275 og 2½ time så blev den som ny igen og kan holde nogle år endnu
Alt for meget bliver smit ud, tros det at det kan laves for små midler. Det syntes jeg at vi må se at få lavet om på. Det kan ikke passe at ting som nemt kan komme til at funger igen ikke må blive lavet.

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: Pedersen 2.0
« Svar #7 Dato: Februar 07, 2020, 11:43:16 »
Helt enig men problemet er bare hvis en professionel skal lave det så er der kørsel plus 2,5 time af ca. 500 Kr. så tangere det prisen på en ny maskine,selvfølgelig i den billige ende men alligevel. :)