Forfatter Emne: coronavirus  (Læst 2700 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
coronavirus
« Dato: Marts 22, 2020, 11:44:07 »
Et er at vi går og driller hinanden lidt her på siden, men virkeligheden er en anden og mere alvorlig. Og det er den verdens omspændende coronavirus/COVID-19
For mit vedkommende er jeg ved at få Ø kuller. Min kone er hjertepatient og kommer ingen steder, og jeg heller ikke. Handler ind til 3-4 dage ad gangen, det mest nødvendig. Kommer i supermarked, lige efter åbningstid eller lige før lukketid. I sidste uge gjorde jeg min båndsav ren. Den blev nærmest skilt ad og samlet igen. Men det kan være lige meget
Familie, børn og børnebørn kommer ikke mere.
Hvad går i andre og laver og hvor dan har i det? Er i blevet sent hjem fra arbejde eller nogen er oppe i åren og uden for arbejdes mærket. Håber snart det her går over ::)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: coronavirus
« Svar #1 Dato: Marts 22, 2020, 12:30:34 »
Dyb medfølelse og held og lykke Hans [th]

Vi har en søn med kone 2 småpiger. Han har et immunforsvar tæt på 0 på grund af medicin for en kronisk sygdom.
De er totalisoleret og det er vi så også, for at kunne se tøserne en gang i mellem.
Mad bestilles i Bilka, Holstebro til en uge af gangen. Leveres direkte i bagagerummet, når man parkerer uden for vareudleveringen.
Hjemme kommer det direkte i fryseren, eller står tre dage i garagen, for at blive rent.
De andre børnebørn har en lidt mere normal hverdag på landet, så de er på Skype og "Facephone" (hedder det vist) nogle gange om  dagen.

Det burde jo give en masse dejlig tid i værkstedet, men du har ret - det bliver sgu lidt ligegyldigt. :-\

Men jeg kan da kigge shapere på Youtube.  :)
« Senest Redigeret: Marts 22, 2020, 12:34:34 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: coronavirus
« Svar #2 Dato: Marts 22, 2020, 13:46:56 »
Håber det bedste for jer alle
Bare fat mod, så skal det nok gå alt sammen.
Vi skal bare huske på at overholde de retningslinjer sundhedsstyrelsen har delt.

Men ja tiden er lang når man ikke må og kan noget.
YouTube er jo godt tidsfordriv, men ellers må i i gang med at lave dampmaskiner eller andet spændende i værkstedet


Jeg arbejder som normalt, men min hustru er hjemme (pædagog)
Vores arbejde er egentligt ikke super vigtigt på denne årstid, så vi er mange der undres over at de ikke lukker ned.
Men tid er penge, og penge betyder alt i vores samfund.
Jeg tror bare ikke de ser den mulige konsekvens ved at vi stadig møder ind på fabrikken dagligt.
Selvom der ikke er direkte kontakt, er der jo mange ting man rører ved, som andre også har rørt ved.

Jeg er ikke så nervøs for mig selv. Er 34 og føler mig sund/rask med godt immunforsvar. Men jeg er lidt nervøs for mine forældre, og andre i familien med samme alder.
Håber at vi kan nå at holde antallet nogenlunde nede, så alle kan nå at få hjælp.



Og til sidst.
Så er det kun godt at der er lidt højt til loftet på sådan et forum. Men meget af det siges jo i sjov, - en slags værksteds humor.
Men det er jo nogen gange svært at se på den anden side


Nå men skulle jeg sendes hjem, så har jeg heldigvis lidt projekter i værkstedet. Og selvfølgelig den der shaper jeg kan gå og klatmale lidt på
Og ellers lave videoer af, til Tommy