Forfatter Emne: Free CAD tegneprogrammer.  (Læst 15041 gange)

krudt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 147
Sv: Free CAD tegneprogrammer.
« Svar #15 Dato: December 21, 2018, 14:03:27 »
Ja systemkrav er svære. Jeg fik engang at vide at computeren til at lande månefartøjet på månen var kun en brøkdel af hvad en telefon har idag, så selv om du ikke har dagens hurtigste computer eller grafikkort vil det kunne lykkedes.
Glædelig jul.
Hilsen Jørgen
Jørgen Neess

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Free CAD tegneprogrammer.
« Svar #16 Dato: December 21, 2018, 16:28:10 »
Det er selvfølgelig rigtigt.
Og man bestemmer selvfølgelig også helt selv hvad man vil.

I min verden er det bare lidt fjollet at købe noget der måske fra start af er lige på græsen.

Hvad hvis man pludselig vil have et andet program, eller der kommer en opdatering der kræver højere specifikationer?

Nu bruger jeg også min pc til foto/video redigering, så det er et must at have en hurtig pc. 

2gb på et grafikkort virker i dagens danmark, er ikke meget.
Men nok om det.

Vælg i det mindste at få en ssd harddisk. Det vil du ikke fortryde
« Senest Redigeret: December 21, 2018, 17:21:46 af RH »

m_kilde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 55
Sv: Free CAD tegneprogrammer.
« Svar #17 Dato: December 21, 2018, 17:51:41 »
Her der

Jeg begyndte for et par år siden med Fusion 360, på en 10 år gammel Acer Labtop - jeg fandt bestemt ingen knas med at afvikle Fusion 360 på denne maskine.

Systemkrav fra Autodesk, tror jeg er ved meget store assemblies, som vi hobbyfolk næppe kommer ind på.

Jeg "byggede" en dampmaskine med 50 komponenter på den gamle labtop - og simulering af joints mellem mindst 10 komponenter, var overhovedet intet problem.

Så den maskine du har Tommy, er jeg sikker på vil køre, også uden at du bliver irriteret...  ;D
 
Mogens Kilde

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Free CAD tegneprogrammer.
« Svar #18 Dato: December 23, 2018, 07:19:53 »
Her der

Jeg begyndte for et par år siden med Fusion 360, på en 10 år gammel Acer Labtop - jeg fandt bestemt ingen knas med at afvikle Fusion 360 på denne maskine.

Systemkrav fra Autodesk, tror jeg er ved meget store assemblies, som vi hobbyfolk næppe kommer ind på.

Jeg "byggede" en dampmaskine med 50 komponenter på den gamle labtop - og simulering af joints mellem mindst 10 komponenter, var overhovedet intet problem.

Så den maskine du har Tommy, er jeg sikker på vil køre, også uden at du bliver irriteret...  ;D

Tak Mogens, det lyder da i det mindste beroligende - så sparer jeg nok nogle af de mange kerner. ;D

Det sidste er jeg så ikke helt sikker på, at du får ret i. Lige i øjeblikket klarer den et kvarters tid på Forum eller DBA inden den skal hvile sig. ;D Hvis ikke jeg lukker ned, så gør den det bare selv, og så må jeg pænt vente, til "bremseskiverne ikke gløder mere" inden jeg kan få liv i den igen. 8)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Free CAD tegneprogrammer.
« Svar #19 Dato: December 23, 2018, 09:54:55 »
Er det en lillebror til DASK du kører med? 🤣🤣🤣


https://da.m.wikipedia.org/wiki/DASK
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Free CAD tegneprogrammer.
« Svar #20 Dato: Februar 09, 2019, 13:28:49 »
Hej Tommy

Brug fire dage på Autodesk Fusion360 - brug de 2 af dagen sammen med Lars på Youtube.

Du vil ikke fatte hvorfor du har arbejdet i 2D i så lang tid.
Jeg har været igennem flere CAD systemer gennem mange år, og må sige at Fusion360 virkelig er et skarpt værktøj.

Bemærk at Autodesk har erklæret at softwaren er gratis for hobbyfolk (sådan nogen som os )

Kig evt. her: https://www.autodesk.com/campaigns/fusion-360-for-hobbyists   

https://www.youtube.com/user/cadcamstuff

Og så varmer det da at bemærke at Lars er dansk...

Joh! Hmm  ;D Jeg skulle så hilse og sige, at med min hjerne og mine forudsætninger for at bruge CAD programmer (absolut ingen) så rækker 4 dage nu ikke helt. ;D
Det er helt sikkert et super program, og det går rimeligt med at følge Lars, når han tryller. Men næste dag -  :-\ ::) :o :P

Meen - vi tales måske ved om en 4 måneders tid. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.