Forfatter Emne: Digital på Emco  (Læst 4069 gange)

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Digital på Emco
« Dato: Januar 05, 2020, 20:07:08 »
Halløj i forum!

I november 2018 tog jeg en aftens pause fra ombygning af huset herhjemme og gik i værkstedet. Fik monteret længdeaksen til min hjemkøbte digital.  :)
I dag fik jeg så monteret den sidste samt displayet. Dejligt med lidt garagetid. :)

« Senest Redigeret: Januar 05, 2020, 20:12:07 af Søren »
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Digital på Emco
« Svar #1 Dato: Januar 05, 2020, 20:13:04 »
Nå, mystisk. Jeg kan ikke vende billedet?
Klikker jeg på det vender det i det mindste rigtigt. :)

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Digital på Emco
« Svar #2 Dato: Januar 07, 2020, 21:56:13 »
Det ligner et rigtig hyggeligt hobbyrum  [th]
Hvor var det du købte det digitale udstyr ?
Det burde vel også kunne bruges på en Boxford? kunne jo være lækkert at have.
(bliver dog nok ikke foreløbig)
 
Husk altid at skille tingene ad.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Digital på Emco
« Svar #3 Dato: Januar 08, 2020, 05:47:49 »
Hej Jens.

Sættet er købt på EBay. Jeg mener sælgerens placering var i Tjekkiet, jeg røg ikke i tolden ihvertfald.  :)

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F323431998471

Ja, sager er der nok af, det er mere pladsen der mangler. 
Er det ikke altid sådan? ;)

Mvh
Søren
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Digital på Emco
« Svar #4 Dato: Januar 08, 2020, 13:13:17 »
Hej Søren
Tak for linket, det var da en fin pris, det ser jo desværre ud til de er udsolgt.
Har du kortet linealerne op, eller passede længden.

hilsen jens
Husk altid at skille tingene ad.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Digital på Emco
« Svar #5 Dato: Januar 08, 2020, 16:01:16 »
Jeg kortede ikke linealen op, da jeg havde noget døje med at få den til at sidde der. Så frem for at korte den op, valgte jeg at lade den stikke lidt bagud.  :)

De gange jeg har gjort det har det været super nemt at korte dem op. Glasset skal skades med en vinkelsliber eller lignende, så kan den nemt brækkes. 

Der er rigtigt mange lignende sæt til salg. Læste faktisk at man sagtens kunne få sælgeren til at korte dem op, så er det jo også for deres risiko.  :)

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Digital på Emco
« Svar #6 Dato: Januar 08, 2020, 18:54:49 »
Jeg kortede ikke linealen op, da jeg havde noget døje med at få den til at sidde der. Så frem for at korte den op, valgte jeg at lade den stikke lidt bagud.  :)

De gange jeg har gjort det har det været super nemt at korte dem op. Glasset skal skades med en vinkelsliber eller lignende, så kan den nemt brækkes. 

Der er rigtigt mange lignende sæt til salg. Læste faktisk at man sagtens kunne få sælgeren til at korte dem op, så er det jo også for deres risiko.  :)

Søren - dem du har "ridset", er det ikke de gamle (eller dyre) linealer, hvor glasstaven kan skubbes ud [quest]
Den er limet fast inde i kinamodellerne, og på Youtube har folk forskellige grader af besværligheder med at korte dem op.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Digital på Emco
« Svar #7 Dato: Januar 08, 2020, 20:01:37 »
Tommy, der har du nok fuldstændig ret. Nogle af dem har været mellemvare, men stadig med løs lineal. Nå, men så tror jeg bare man skal skrive til de enkelte sælgere for at få dem på mål.  :)
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D