Forfatter Emne: "Kina butikker" i tyskland.  (Læst 7489 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
"Kina butikker" i tyskland.
« Dato: Juli 25, 2019, 20:28:19 »

Er der nogen af jer, der har erfaring med at handle på Ebay i de forretninger, hvor varen sendes fra Tyskland eller Tjekkiet, men sælger i beskrivelsen er et en kineser adresse. [quest]

De fleste af dem handler med alt mellem himmel og jord, men man kan købe DRO til nogenlunde Kina priser hos et par stykker af dem.

Risikerer man en ubehagelig henvendelse fra Skat, fordi "butikken" ligger i en eller anden frihavn i Bremerhaven eller lignende. [quest]  Jeg kan ikke forestille mig, at der er betalt nogen form for told og moms på noget af det. >:(
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #1 Dato: Juli 25, 2019, 20:35:51 »
Jeg har købt en del på ebay.de

Flere af dem med kinesisk oprindelse, som skriver at det sendes fra 'EU warehouse'

Alle gange har det holdt. Og der har været hurtig levering og ingen ekstra omkostninger.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #2 Dato: Juli 25, 2019, 21:20:52 »

Tak  [th]  Det er nok bare det der "EU warehouse" nogle af dem har skiftet ud med et europæisk klingende navn.

Det er sikkert en form for svindel :-\ men der er åbenbart ingen, som tager sig af det. "Butikkerne" får fine anmeldelser.

Du har vel ikke tilfældigvis nogen steder set det herligt enkle display, som du har billede af i en eller anden DRO tråd. [quest]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #3 Dato: Juli 25, 2019, 22:15:45 »
Jeg købte et par støddæmper til en knallert på E bay. Prisen stod i Engelske pund så jeg regne med ar de kom fra England. Da varen kom nogle dage efter fulgte der en regning fra told & skat. Det viste sig at varen kom fra sydkoreja, og det stod der intet om i anoncen på E bay siden, så jeg kunne lige så godt havde købt den her hjemme i DK.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #4 Dato: Juli 25, 2019, 22:24:43 »
Har også købte ting på Ebay, som var kinavare, men enten fra England, eller Tyskland, men svært at gennemskue hvor der er sendt fra, har ikke haft problemer med told (endnu)
Husk altid at skille tingene ad.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #5 Dato: Juli 25, 2019, 22:30:56 »
Jeg købte også mit digital display til drejebænken i Tjekkiet.
Den kom med GLS, ganske som andre varer fra Tyskland gør. 2 pakker endda..
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #6 Dato: Juli 25, 2019, 22:58:35 »

Tak [th]

Det er altså lidt underligt. Til prisen kan der ikke være betalt told, moms eller andet, og jeg så et sted på FB, at leveringstiden fra Tyskland (2 - 3 dage) holdt stik. Det kan ikke være fra Kina. Der står jo også, at varen er i Tyskland / Tjekkiet osv.

Det er lidt irriterende at bryde et princip om kun at handle i EU, men der står jo nærmest idiot på ryggen af en, hvis man er en ud af den ene procent, som ikke gør det. >:(
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #7 Dato: Juli 25, 2019, 23:19:50 »
Tænker du på denne :

Nej jeg har kun set den fra Ditron.



Hvis man er i tvivl om noget på ebay.(et eller andet) kan man altid skrive til sælger og få bekræftet et afsender land.
Det har jeg gjort flere gange.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #8 Dato: Juli 25, 2019, 23:58:55 »

Der er nok ikke tvivl om, at det er sendt fra den lokation, der står på Ebay, men det er ikke sikkert, at de fortæller, om der er betalt dit eller dat. :(

Nej det var nu den her, jeg mente. Den ligner noget, der er til at finde ud af. :)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #9 Dato: Juli 26, 2019, 20:00:05 »
Nårh den dér.
Den hedder D50, og har kun set den fra Ditron.

Den er meget nem og tydelig at læse.
Eneste mins er at den kun kan tælle én vej (forklaring følger)
Ikke at det gør noget, for jeg bruger det sjældent på andre.

Men større modeller kan man Feks måle emnet,  det er 100mm siger vi.
Så kan man indtaste 100mm på displayet, så ved den hvor den står i forhold til den faktiske størrelse, og den vil så fra de 100 regne modsat, enten til det du drejer ned, eller borer ud. Dvs. Du nærmer dig det endelige mål.  Når den så Feks skriver 75mm, så ved du at du er nået det endelige mål. 

På denne skal man måle, og så selv huske hvor langt man er nået, og trække det fra slut målet.

Jeg ved flere der "kun" kan bruge den anden metode.  Men personligt plejer jeg bare at måle, og så ellers bruge hovedet og selv tælle,



Men, det er en fin lille skærm.  Kan klart anbefale den.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #10 Dato: Juli 27, 2019, 01:25:46 »
Super. [th] Jeg er rimeligt sikker på, at jeg er bedre til hovedregning end til fancy elektronik med ALT for mange knapper. ;D  I mine øjne er det en ideel skærm, og den ser ud til at være til 3 akser.

Jeg må høre om Steen, Net2l, kan fikse sådan en. Han er faktisk rimelig konkurrencedygtig på både Ditron (med 2 års garanti) og noget "NoName", som han også har. Jeg vil godt betale nogle få hundrede kr. for at handle med ham i stedet for et "spøgelsesfirma" på Ebay.
« Senest Redigeret: Juli 27, 2019, 01:32:41 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #11 Dato: August 03, 2019, 23:52:18 »
ellers hvis det er Ditron du vil have så på facebook i gruppen Hobby metal drejebænk og fræser der kan du finde Aiken Yu, som er fra Ditron.
Det var ham jeg købte igennem  :)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #12 Dato: August 04, 2019, 12:26:49 »
ellers hvis det er Ditron du vil have så på facebook i gruppen Hobby metal drejebænk og fræser der kan du finde Aiken Yu, som er fra Ditron.
Det var ham jeg købte igennem  :)

Jeg ved det godt, men der er mange ting i det. - Og ja, det er sikkert både tåbeligt og helt til grin, men sådan er jeg så.  ;)

Jeg har indtil nu undladt at handle i Kina, fordi jeg synes, at det er trist hvis danske og EU firmaer lider samme skæbne, som de lokale købmænd.

Mange handler ved Aiken Yu, fordi han kan lave noget med delte indbetalinger, hvor kun den ene bliver tolddeklareret. Det korte svar på det er, at jeg ganske enkelt ikke gider rode med det af ovenstående grund.

Når man ser på lave priser fra Tjekiske og Tyske firmaadresser på Ebay, så står den egentlige sælger et eller andet sted camoufleret som hjemmehørende i Kina. Priserne er også kinesiske, og "et eller andet sted" i teksten står der, at lokale importafgifter er sælger uvedkommende. Det er "svindel" baseret på, at forsendelser fra EU lande ikke kontrolleres, selv om afsenderadressen er et frilager, hvor varerne endnu ikke er fortoldede.
Og rigtigt ;) det gider jeg heller ikke.

Steen driver en seriøs forretning, og kan nok skrue lidt ned for avancen, fordi han ikke skal leve af det, så så afskrækkende er hans priser altså heller ikke.

I øvrigt eksploderede gearkassen på min bil i forgårs på grund af en hestetrailer, så DROen er lige udskudt et par måneder, indtil jeg får "tid" ]kr[ til at lave det.  :-\

Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #13 Dato: August 04, 2019, 16:03:45 »
ellers hvis det er Ditron du vil have så på facebook i gruppen Hobby metal drejebænk og fræser der kan du finde Aiken Yu, som er fra Ditron.
Det var ham jeg købte igennem  :)

Jeg ved det godt, men der er mange ting i det. - Og ja, det er sikkert både tåbeligt og helt til grin, men sådan er jeg så.  ;)

Jeg har indtil nu undladt at handle i Kina, fordi jeg synes, at det er trist hvis danske og EU firmaer lider samme skæbne, som de lokale købmænd.

Mange handler ved Aiken Yu, fordi han kan lave noget med delte indbetalinger, hvor kun den ene bliver tolddeklareret. Det korte svar på det er, at jeg ganske enkelt ikke gider rode med det af ovenstående grund.

Når man ser på lave priser fra Tjekiske og Tyske firmaadresser på Ebay, så står den egentlige sælger et eller andet sted camoufleret som hjemmehørende i Kina. Priserne er også kinesiske, og "et eller andet sted" i teksten står der, at lokale importafgifter er sælger uvedkommende. Det er "svindel" baseret på, at forsendelser fra EU lande ikke kontrolleres, selv om afsenderadressen er et frilager, hvor varerne endnu ikke er fortoldede.
Og rigtigt ;) det gider jeg heller ikke.

Steen driver en seriøs forretning, og kan nok skrue lidt ned for avancen, fordi han ikke skal leve af det, så så afskrækkende er hans priser altså heller ikke.

I øvrigt eksploderede gearkassen på min bil i forgårs på grund af en hestetrailer, så DROen er lige udskudt et par måneder, indtil jeg får "tid" ]kr[ til at lave det.  :-\

Øv også med bilen, jeg er netop selv i gang merd gearkasse på min bil, der er det dog kun et par pakdåser der skal skiftes,
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: "Kina butikker" i tyskland.
« Svar #14 Dato: August 04, 2019, 17:55:44 »
Det var godt nok ærgerligt Tommy
Håber ikke det bliver en for dyr reperation.

Kan godt følge dig i forbindelse med import osv osv
Omvendt plejer jeg også at være modstander af at betale overpriser på nøjagtig den samme varer.

Aiken Yo er som nævnt til at snakke med.
Og det kan nemt lade sig gøre at få det ind uden moms, uden at skulle lave del betalinger osv osv
Men det vil jeg ikke skrive her

Forstår godt du vil købe hos Steen. Også med garanti osv.