Forfatter Emne: Opvarmning.  (Læst 7676 gange)

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Opvarmning.
« Dato: December 18, 2010, 13:22:16 »
Min baggrund er også et svendebrev men som radiomekaniker, har været medicotekniker og senere ansat på B&O i instrumentafdelingen hvor vi skulle dreje og fræse de mekaniske emner vi skulle bruge til de instrumenter vi lavede, senere har jeg været, og er stadig, selvstændig primært elektronik og SW udvikling.
Har altid været begejstret for metal beabejdning og nu har jeg altså fuldført den drøm jeg har haft de sidste 30 år.
Her er lidt af det som jeg har brugt lidt tid på den senere tid, skal jo lige igang igen.
Startede med at hjemkøbe en dowertail 45 grader fordi jeg ville lave en hurtiskift værktøjsholder til drejebænken, det var nok lige en for stor mundfuld, at starte med, men det kan bruges til jeg får lavet et nyt sæt. Udbore stangen er også hjemmelavet, den virker udmærket, det var egentlig fordi jeg fik forkerte platter med hjem fra England, så der blev lavet en holder til dem.
Så lavede jeg en klub, så et billede her på forummet så den blev drejet, også konus 2 , den mangler lige en arm til at dreje med.
Så lavede jeg en stålholder til stikstål til den gamle værktøjsholder og et knurling tool, det er en ommer men den kan godt lave håndtag, har brugt den på min mini skruestik som MAX er årsagen til. Under vejs måtte jeg lave noget holder til opspænding så jeg kunne holde emnet fast på fræseren, der blev lavet trapper på nogle trekant klodser, det er en fantastisk opgave at lave to ens, hold dem sammen og alle fejl er røbet med det samme, men hvad de virker til det de er lavet til.
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Opvarmning.
« Svar #1 Dato: Januar 12, 2011, 19:23:27 »
Det er så fortsættelsen:
Fik et gl UR af MAX som jeg måtte lave en holder til, skal ha fundet nogle andre skruer, men det fungere da udmærket som det er.
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale