Forfatter Emne: Billede størrelse?  (Læst 4443 gange)

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Billede størrelse?
« Dato: December 29, 2016, 09:14:36 »
Hej

Blot et spørgsmål 😀

Kunne grænsen for billede str. Ændres til mere end den nuværende?  1mb er jo ikke alverden i vore dage 😀


Mvh

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Billede størrelse?
« Svar #1 Dato: December 29, 2016, 18:04:37 »
Joh, det kunne vi sådan set godt, inden for en vis grænse af pladshensyn, men hvor store skulle de være, for at det ville gøre en forskel [quest]

Det er sikkert min manglende viden om smartphones, fordi de sikkert selv regulerer de billeder man ser på.

Hos os der bruger PC for at være fri for frimærkestore skærme ;) kan billederne jo hurtigt blive store nok.
Det herunder er i 100 p/i, fylder 620 kb og kan ikke engang være på skærmen, uden at skulle åbnes exsternt, ved at klikke på clipsen i venstre hjørne.

« Senest Redigeret: December 29, 2016, 18:18:40 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Billede størrelse?
« Svar #2 Dato: December 29, 2016, 18:45:05 »
Hvis nu jeg feks. Tager et billede med min telefon, og vil uploade det. Så fylder det 3~4mb. Det kan jeg ikke uden at det bliver komprimeret. Det kan jeg kun via min pc.
Tænkte det ville være dejligt hvis man kunne lægge dem direkte op?

En anden løsning ville være hvis forum kunne understøtte tapatalk? Kan det komme til det mon?

Mvh

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Billede størrelse?
« Svar #3 Dato: December 29, 2016, 19:50:58 »
Det er nok kun fordi jeg er smartphone-mongol, at jeg kan finde på at spørge, om ikke det er et spørgsmål at indstille kameraet på smartmonstret [quest] ligesom jeg gør med kameraet. ;D ]jul[

Jeg ved at Søren har lagt billeder ind fra sin telefon.
Jeg ved også at Søren er til julefrokost. ;)
Så i løbet af en dags tid eller to, er han nok bedre at snakke med end mig. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Billede størrelse?
« Svar #4 Dato: December 29, 2016, 20:34:57 »
Har prøvet at sætte grænsen op til 4000 Kb pr billede og 12000 Kb totalt i et indlæg.
Jeg har så samtidigt sat visning af minaturer til, samt skruet størrelsen op til 600x600 pixels.
Når man så klikker på billedet, så får man det op i oprindelig størrelse.

Vi må lige prøve at holde øje med forbruget af plads, går det løbsk må vi evt lave det om igen. :)

Kigger lige på Tapatalk.. :)

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D