Forfatter Emne: Svejsning.  (Læst 12568 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Svejsning.
« Svar #30 Dato: Juli 01, 2019, 12:10:14 »

Nu har jeg så prøvet at svejse både med elektroder og TIG med en Migatronic LDH 160. Oven i købet i både "skøjtejern" og rustfrit.

Hold da op, hvor ser det nemt ud, når man kan [th] OG hold da op, hvor det ligner absolut ingen ting, når man selv prøver >:( >:( >:(

Jeg tror nok, at jeg fandt ud af, at jeg kigger efter en lille AC/DC tig, så jeg også får alu-muligheden med, når det nu skal være.

Det er MEGET langt fra udgangspunktet, og jeg får måske en svejser til at stå, som jeg kun får udnyttet en lille del af - men sådan er det vel i den her hobby. ???

Tak for alle indlæg.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: Svejsning.
« Svar #31 Dato: Juli 01, 2019, 14:43:21 »


   Det er jo udmærket. Nu skal du jo bare til at vende dig til maskinen, og dit materiale. Og husk at kikke på smeltebadet, det er her du skal se hvordan svejsningen bliver. Det er kendt at man ofte er tilbørlig til at have alt for travlt, så svejsningen bliver dårlig/grim. Det har naturligvis også noget at gøre om strømmen passer til opgaven. Bare klø på ]flub[ ]flub[ [th]

 teddy
teddy

morteno

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 29
Sv: Svejsning.
« Svar #32 Dato: Juli 06, 2019, 05:24:15 »
Hej Tommy ,  svejseværk.dk har AC/DC værk til fornuftige priser jeg køber selv svejse gas hos ham og han er uden at vide det 100%ok at handle med ok vh Morten

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Svejsning.
« Svar #33 Dato: Juli 06, 2019, 12:33:24 »
Hej Tommy ,  svejseværk.dk har AC/DC værk til fornuftige priser jeg køber selv svejse gas hos ham og han er uden at vide det 100%ok at handle med ok vh Morten

Tak Morten. Jeg har kigget på ham. [th] Men der er Hulens langt til Thureby. :)
Unik-svejs.dk, som jeg nævnte længere oppe, ligger kun 15 km. fra hvor jeg bor, og har (så vidt jeg kan bedømme) tilsvarende svejsere til tilsvarende priser. Så kan jeg både "kigge med hænderne" og køre hen med skidtet igen, hvis ikke det virker. ;D

Ind til videre kigger jeg nu efter et brugt sæt. Skal jeg købe nyt af det hele, er der lige et mellemværende med skattefar, som skal afklares først.  >:(
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Svejsning.
« Svar #34 Dato: Juli 06, 2019, 21:59:24 »
Tommy Du har ikke noget med skattefar FY FY ! Det ryger hvis for mange spåner under bænken, og nu skal de omsættes i svejser

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Svejsning.
« Svar #35 Dato: Juli 07, 2019, 01:15:43 »
Tommy Du har ikke noget med skattefar FY FY ! Det ryger hvis for mange spåner under bænken, og nu skal de omsættes i svejser

He he Hans. ;)  Næh desværre er det ikke den slags penge. Med mine evner i den retning er alt, hvad der har med spåner at gøre, ren fornøjelse men også rent tilsæt.


Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Svejsning.
« Svar #36 Dato: Juli 25, 2019, 20:19:09 »

Nå  :-\ Jeg må melde pas. 8) Det er et dårligt udgangspunkt ikke at vide noget som helst, når man vil købe en svejser (i hvert fald en brugt) som kan alting. Chancen for at ende med noget helt andet end jeg regner med er vel 50/50.  >:(

Man har et stanpunkt, til man tager et nyt. ;D Så godt hjulpet af, at Onkel Harald nu igen har den lille Sheppach elektrodesvejser på tilbud til en tusse, vil jeg køre en tur til Viborg på lørdag. Det kan ikke gå helt galt, og så får sjælen i det mindste ro. ;D ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Svejsning.
« Svar #37 Dato: Juli 25, 2019, 22:29:14 »
 Jamen lidt mågeklatter kan du da altid lave. 😉
Du kan også køre 10 km længere end Onkel Harald og låne min, kvit og frit. 😀
Måske få den flexslange med hjem som har lagt et par år og ventet på dig. 😉😉😉
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Svejsning.
« Svar #38 Dato: Juli 25, 2019, 23:14:13 »
Jamen lidt mågeklatter kan du da altid lave. 😉
Du kan også køre 10 km længere end Onkel Harald og låne min, kvit og frit. 😀
Måske få den flexslange med hjem som har lagt et par år og ventet på dig. 😉😉😉

Tænk hvis jeg kom til at ødelægge den - du kender ikke mine evner i den retning. 8)

Men jeg kunne måske komme ned og vise dig min fine nye svejser og så få betalt husleje for slangen samtidig. ;D Den må jo efterhånden være behæftet med en anseelig gæld. :-[

Ps. Jeg har faktisk lånt en lille (men tung) elektrodesvejser, som jeg har været ved at forsøge mig med. Mågeklatter dækker vist ret godt >:( men det bliver HELT sikkert meget bedre med en der er ny og fin. ;D ;D ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Svejsning.
« Svar #40 Dato: Juli 27, 2019, 01:51:37 »
Jeg tror at her er en god svejser og prisen er også rimlig

https://www.expondo.dk/stamos-eco-tigsvejser-200-a-230-v-impulsfunktion-digital-2-4-takt-10020062?gclid=EAIaIQobChMIn7eA18PT4wIVx78YCh1dMgSFEAEYASAGEgL7MPD_BwE

Den har jeg også kikket på Hans, og det tror jeg såmænd også.
Men med argonflaske osv. løber den også op, og så kan den stadig ikke svejse alu.

Nu skal jeg først have "mågeklatterne" til at ligne svejsninger, og vil jeg så mere, så er Onkel Harald modellen ikke dyrere, end at jeg kan forære den til en af knægtene.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Svejsning.
« Svar #41 Dato: Juli 27, 2019, 11:13:53 »
Ja mågeklatter bliver til fugleklatter, du bliver snart så dygtig at konen kommer og vil have dig til at pynte lagkagen om søndagen  ]tks[

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Svejsning.
« Svar #42 Dato: Juli 29, 2019, 06:43:00 »
Bønder mekanikere skriver RH i tidligere indlæg..... 8)                                                           

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Ja ja RH jeg er helt enig med dig, ang de forskellige svejse former....Bare lige en enkelt ting- Vil gerne se dig tig svejse en gammel bil på en lift..Evt sætte en lap i bunden og svejse under op...
Men som skrevet før er jeg enig med dig, og har selv for nylig brugt penge på et tig apparat...En dejlig dejlig ting, og ja -man sover meget bedre... :) :) [th]
« Senest Redigeret: Juli 29, 2019, 06:49:02 af Villy »

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Svejsning.
« Svar #43 Dato: Juli 29, 2019, 09:08:48 »
Under op, eller lodret stigende er intet problem med tig

Men selvfølgelig er der da ting som er lettere med en mig/mag.
Især hvis der bare skal klattes noget tyndplade sammen.

Heldigvis laver (svejser) jeg aldrig biler, og kommer aldrig til det.