Forfatter Emne: Kvindernes kampdag  (Læst 10896 gange)

Palle

  • Gæst
Kvindernes kampdag
« Dato: Marts 08, 2011, 22:47:34 »
Jeg faldt over nogle billeder på Information i anledning af Kvindernes Internationale Kampdag idag.
De er alle tydeligvis opstillede modelbilleder fra 2. verdenskrig, som skulle vise drengene, at pigerne
også gjorde en indsats derhjemme.
Billedet viser en revolverbænk. Bemærk vertikalslæde i stålholder. Ingen emne på planet.
Pigen har fået smurt lidt massakre på hist og her (eller hedder det mascara?).
Årstal 1941-45

STANKO

  • Gæst
Sv: Kvindernes kampdag
« Svar #1 Dato: Marts 09, 2011, 17:48:08 »
Når jeg ser det der der hænger løst ned fra hendes påklædning , ja så er jeg glad for at det er et ""stillet billede "" uden roterende dele :o

det er sgu da selvmord

Men ja ,kvinder/tøser kan da sagtens være gode drejere

havde to på mit hold når jeg var på skole i læretiden
de var enda tvillinger  :o

det var nu lidt specielt, de arbejdede bestemt ikke selvstændig  ;) men som et team
når de fik en opgave , så snakkede de sammen inden de gik i gang
og lavede så det samme (så hvidt jeg ved)

det er nu heller ikke tosset , men det så sjovt ud

Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Kvindernes kampdag
« Svar #2 Dato: Marts 09, 2011, 18:07:15 »
Der er nogle knapt så opstillede billeder her

http://www.gettyimages.dk/detail/3242145

Men der var jo masser af kvinder i produktionsapparatet gennem de sidste 2 verdenskrige, men da mændene vendte hjem, ja der tog de så hjem til kødgryderne igen. Men de sidste 30 år har de heldigvis fundet vejen tilbage og det gør dagligdagen ude i industrien lidt rare.

Fridolin

  • Gæst
Sv: Kvindernes kampdag
« Svar #3 Dato: Marts 09, 2011, 21:23:34 »
Ja, det der fanger blikket her, er en lækker dirty høne, men når ens lyster har sluppet taget lidt, er der så pludselig en maskine at se og sikkerhed der ::)
Og mon ikke mænnerne havde stået i kø for at hjælpe en honny som hende, intet emne og i super nød, der.
Men det er jo sådan, at kvinder, til tider, eller ofte, eller nærmere mest, bliver sat op, gerne med en form for mekanik i baggrunden, for at sælge eller for at fremføre sagen, så mænnerne fanges. Ja, de har nok vores og vi har vores.
Primalt, før som nu, der er vist ikke sket så meget på den front siden da.
Men der hvor jeg har kendskab til kvinders kundskaber, er inden for TIG svejs af RS stål, og der virker en kvindehånd, for mig at se, ofte, mere præcis, pænere lagt, og mere , fokuseret, end de fleste mænd der, måske, tager deres mandighed og derfor "medfødte" sans for stål, for givet.
Frido...






Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Kvindernes kampdag
« Svar #4 Dato: Marts 09, 2011, 21:32:08 »
Men der hvor jeg har kendskab til kvinders kundskaber, er inden for TIG svejs af RS stål, og der virker en kvindehånd, for mig at se, ofte, mere præcis, pænere lagt, og mere , fokuseret, end de fleste mænd der, måske, tager deres mandighed og derfor "medfødte" sans for stål, for givet.

Det er vel sådan at når kvinder begiver sig ind i en mandeverden som metalindustrien jo altid har været, ja så bliver de nødt til at være meget faglig velfunderede for at deres mandlige kollegaer ikke kan sige dem noget på der.

Fridolin

  • Gæst
Sv: Kvindernes kampdag
« Svar #5 Dato: Marts 09, 2011, 21:54:38 »
Jepp, sådan er det, for dem, som for os.
I nyt område, skærp sanserne eller fald.

Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Kvindernes kampdag
« Svar #6 Dato: Marts 09, 2011, 22:29:55 »
Ja, jeg ville sgu nødig sendes ud og starte som jordmoderelev :)

Palle

  • Gæst
Sv: Kvindernes kampdag
« Svar #7 Dato: Marts 09, 2011, 23:06:39 »
Den tidligere verdenskrig havde ikke så mange fotos.
De dovne stoddere er taget på ferie i Flandern, hvor de ligger og sniffer sennepsgas,
imens kvinderne knokler.
Bemærk at der er virksomhedsbesøg fra den lokale skole (alle de børn)!
Hæve/sænkeborde blev opfundet dengang, hvergang der kom et barn eller en arm i en rem,
så stod bordet og hoppede op og ned