Debat Forum > Faglig debat

rør-dimrnsion, ladcykel

(1/1)

GlForum:
Fra : Mikkel B (wooptiwoop@hotmail.com)
Dato : 17-03-2007 20:47

Hej FF,

Jeg vil bygge mig en ladcykel alá dem nihola laver. Jeg har tænkt mig at bruge rustfri rør for at slippe for at male og holdbarhed. Mit umiddelbare bud på dimension er 32*1,2 mm 316 mejeri rør. Men jeg har ingen anelse om hvorvidt det er over eller under dimensioneret. Nogen her der kan hjælpe ? Vægt er ikke det helt store issue. Med den rørtype vil stellet veje ca 12 kg, en typisk ladcykel vejer 35-50 kg så der er lidt at løbe på.

på forhånd tak, Mikkel

GlForum:
Fra : Rene
Dato : 21-03-2007 15:29

Har du ikke en tegning over den, så kan jeg prøve at regne ud hvilket marteriale du skal bruge...

Hilsen Rene


[ Hej FF,

Jeg vil bygge mig en ladcykel alá dem nihola laver. Jeg har tænkt mig at bruge rustfri rør for at slippe for at male og holdbarhed. Mit umiddelbare bud på dimension er 32*1,2 mm 316 mejeri rør. Men jeg har ingen anelse om hvorvidt det er over eller under dimensioneret. Nogen her der kan hjælpe ? Vægt er ikke det helt store issue. Med den rørtype vil stellet veje ca 12 kg, en typisk ladcykel vejer 35-50 kg så der er lidt at løbe på.

på forhånd tak, Mikkel ]

GlForum:
Fra : Mikkel (mikkel@birck.info)
Dato : 21-03-2007 17:49

Hej Rene,

Jeg har umiddelbart ikke en tegning som kan bruges til noget i den sammenhæng. Problemstillingen er flg:

Normalt (når man bygger stål stel) bruges AISI 4130 stål rør i 0.8-0.5 mm godstykkelse. Vil et AISI 312 rustfri i tykkelse 1,2 mm have samme, eller bedre, mekaniske egenskaber?

mvh Mikkel

[ Har du ikke en tegning over den, så kan jeg prøve at regne ud hvilket marteriale du skal bruge...

Hilsen Rene


Hej FF,

Jeg vil bygge mig en ladcykel alá dem nihola laver. Jeg har tænkt mig at bruge rustfri rør for at slippe for at male og holdbarhed. Mit umiddelbare bud på dimension er 32*1,2 mm 316 mejeri rør. Men jeg har ingen anelse om hvorvidt det er over eller under dimensioneret. Nogen her der kan hjælpe ? Vægt er ikke det helt store issue. Med den rørtype vil stellet veje ca 12 kg, en typisk ladcykel vejer 35-50 kg så der er lidt at løbe på.

på forhånd tak, Mikkel ]

Navigering

[0] Emneindeks

Skift til fuld version