Forfatter Emne: Hvem har sagt at det skulle være nemt  (Læst 4025 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Hvem har sagt at det skulle være nemt
« Dato: Maj 06, 2019, 16:00:41 »
Ja så er jeg tilbage igen, efter 3 ugers nedbrud. Min computer er blevet haget Det har, betyder at mit antivirus har slået alt fra. Jeg kunne ikke mere modtage hverken indgående eller udgående post / mail.
E-post var også lukket. Betale regninger via netbank var også lukket. En computer værksted som sammen med min net udbyder, måtte slette alt på harddisken. Så skulle det hele installeres forfra, med Windows og licens nummer. Der til kommer konto til netbank, visa kort og mange flere, alle koder er blevet lavet om og det er ikke sådan noget man lige går. Der skulle indsendes oplysninger om sygesikrings bevis, kørekort mm.
Min mail adresse er lukket og må aldrig tænke på at få den oprettet igen. For så siger det bang, som computer værkstedet udtrykte det. På siden her har der også været problemer, men der fik jeg forbindelse til Søren, og her med tak for hjælpen til Søren
Man er kommet frem til at jeg skulle have besøgt en kinesisk hjemmeside tilbage i december 2018 og det skulle være der det hele startet
Heldig vis havde jeg noget bak op på en løs harddisk så det meste af indholdet er blevet redet, men en det er gået tabt
Mit råd er. Lad være med at gå ind på de kineser sider. Det kan godt være at det er billigt, men kan blive dyrt i den anden ende, det jer jeg prøvet.
Alt det jeg har lært i livet, kan jeg opsummere i 3 enkelte ord: “Livet går videre”.
Robert Frost


Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Hvem har sagt at det skulle være nemt
« Svar #1 Dato: Maj 06, 2019, 16:15:54 »
Godt du fik det til at virke! Skammeligt at man ikke kan få lov at have sine ting i fred..
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Hvem har sagt at det skulle være nemt
« Svar #2 Dato: Maj 06, 2019, 16:23:38 »
Det lyder som en ubehagelig oplevelse, god du fik styr på det igen.

Jeg har da heldigvis ikke været ramt endnu, og har kikket mange udenlandske sider også Kinesiske.
Jeg Bruger Norton antivirus, det sløver pc'en lidt, og koster ca 700 kr om året (for 5 licenser), ved ikke om det er mere effektivt en de gratis programmer.
Men det hænder jævnligt, Norton fraråder at åbne sider, man vil ind på.
Husk altid at skille tingene ad.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Hvem har sagt at det skulle være nemt
« Svar #3 Dato: Maj 06, 2019, 20:12:13 »

Godt du er tilbage Hans, vi har savnet dine stilfærdige og beroligende indlæg.  :D [th]

Jeg har haft Mcafee virusbeskyttelse i en menneskealder. Det koster nogenlunde det samme som Jens´Norton og der er sikkert ikke meget forskel.
Ud over det, som jeg selv har fjumret, så er det eneste "Ged" der nogensinde har været med mit internet, det som TDC lavet ind i mellem. >:(

Så der er masser af muligheder for at slippe for ærgrelser, men som du plejer at sige "kvalitet koster" - så du må have tegnebogen op af lommen. ;D ;D ;D [th]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Hvem har sagt at det skulle være nemt
« Svar #4 Dato: Maj 06, 2019, 23:21:29 »
Jeg siger tak for svar. Når alle har læst og taget ved lære at mine erfaring, så må mit indlæg godt fjernes for det hører ikke til her på siden
Mit antivirus hedder swesetnod 3 Eset NOD 32. Det koster omkring kr. 500 for 2 år Det kører stille i bagrunden og nogen gange popper det op at det har fanget noget og så skal jeg genstarte.
Jeg må sige at det har gjort sit arbejde. det lukker barer alt
Godt man har en drejebænk med nogen faste håndtag. Det kan man da finde ud af, det kan højst komme i brokkassen.
Man er ved at blive for gammel til det her. Mår teknikken vokser og hjernen skrumper, så går det kun en vej SLUT ]tks[