Forfatter Emne: Metalstøbning "afgasning"  (Læst 14355 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Metalstøbning "afgasning"
« Svar #45 Dato: Juni 28, 2019, 09:08:16 »

Kanon flot Jens.  [th] [th]

Slut med rem spray. ;D ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Metalstøbning "afgasning"
« Svar #46 Dato: August 29, 2019, 00:19:19 »
Jeg fandt på en side lidt mere angående støbning og afgasning, vedkommende er der inde på at det skal gå ret stærkt med at få fyldt formene, for at kunne drive luft boblerne ud af emnet.
Jeg har de sidste par dage haft lidt gang i ovnen for at efterprøve dette, og noget tyder på at der er noget om sagen, i alt fald er min kvalitet væsentligt forbedret, uden at have lavet andre ændringer  :)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Metalstøbning "afgasning"
« Svar #47 Dato: August 29, 2019, 06:53:38 »
Det lyder ret interessant, jeg har ellers haft indtrykket af, det gerne måtte gå langsomt, så skal da helt bestemt prøve med at fylde formen hurtigt.
Så mange tak for tippet  [th]

Hvad er du ved at støbe, bare for at være lidt nysgerrig  8)
Husk altid at skille tingene ad.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Metalstøbning "afgasning"
« Svar #48 Dato: August 29, 2019, 08:19:48 »
Det var også mit indtryk at det gerne måtte gå langsomt, men her beskrev vedkommende at ved at hælde langsomt, fik materialet tid til at sætte sig før det blev afgasset, men hvis han tømte hele diglen på under 10 sec, så nåede det at afgasse imens det hele var flydende.

Det skal siges at den beskrivelse var i forbindelse med lost foam casting, men det gav tilpas god mening til at jeg prøvede det i et par åbne forme.

Det var nu blot lidt emner til lager jeg støbte, nogle stænger ø60 x 250 ca rundstang, og starten på et drivhjul til en båndsliber ø160 x 65 ca  :)


cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.