Forfatter Emne: bukkeværktøj  (Læst 6305 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
bukkeværktøj
« Dato: December 28, 2019, 13:34:05 »
Først godt nytår til alle. Nu bliver det hverdag igen, og vi går i gang med alle vores projekter igen. For mit vedkommen skal jeg til at lave en bagagebærer til en knallert. Den består af nogle stålrør som skal bukkes, for der efter slagloddes og sendes til kron. Men jeg mangler noget bukke værktøj til  stålrør 15- 18- 20 gange 2 mm. Når jeg søger på nettet kan jeg godt finde noget som står på gulvet, eller noget som kun har styrke til kobberrør, men der må findes noget andet, sådan med to lange håndtag og så trækker man til så man får den rette vinkel. Hvor skal jeg lede og måske er der nogen her som har noget tilsalg

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: bukkeværktøj
« Svar #1 Dato: December 28, 2019, 14:54:23 »
Har du prøvet Ridgid de har til rustfri rør. Biltema har også noget.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: bukkeværktøj
« Svar #2 Dato: December 28, 2019, 19:03:55 »
 At det ikke en ide at lave den i rustfri, og så polere den op?  Så holder den jo altid

Men kan man ikke få andre 'matricer' til en alm fladjerns bukker?

Evt søg på YouTube. Der ligger en stor mængde hjemmelavet bukke dimser

Mvh

cgj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 65
Sv: bukkeværktøj
« Svar #3 Dato: December 28, 2019, 21:43:23 »
Til den dimension bruger jeg en Rems Curvo bukkemaskine

       

           
       

Mvh CGJ

HM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
Sv: bukkeværktøj
« Svar #4 Dato: Januar 02, 2020, 11:26:15 »
Hej Hans
Der findes bukke-værktøj til hydraulikrør. Jeg mener at 15 mm, 18 mm er standard i bukkesættet, 22 mm mener jeg også jeg har men 20 mm er jeg ikke sikker på. Jeg tjekker og vender tilbage.
Henning

HM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
Sv: bukkeværktøj
« Svar #5 Dato: Januar 08, 2020, 10:50:08 »
Hej Hans
jeg har ikke 20 mm matrice, de andre som jeg nævnte er standard.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: bukkeværktøj
« Svar #6 Dato: Januar 08, 2020, 18:26:55 »
Tak for jeres svar. Jeg har valgt at lave et stykke pap hvor jeg har lavet en tegning i str. 1 til 1 Så har jeg kørt til Randers rørbukke firma som har noget CNC så de kan gøre det helt precis som jeg vil. Mår det er færdig så skal det sendes til krom, og så er det vigtig at det er bukket maget nøjagtig for er der en forskel så vil det kunne ses  [quest]

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: bukkeværktøj
« Svar #7 Dato: Januar 08, 2020, 20:50:06 »
Jeg spørger lige igen.

Hvorfor får du ikke lavet det i rustfri?
Så holder det evigt..


Jeg har selv lavet nogle ting til min Puch.
Her nogle dækrør som er poleret.
Synes selv at det er ret tæt på krom look.


Nu ved jeg ikke hvor du skal have det forkromet henne.  Men dem jeg snakker med, sender det til Polen.
Det er noget med miljøkrav osv osv, så forkromningen er ikke hvad den har været herhjemme..


jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: bukkeværktøj
« Svar #8 Dato: Januar 08, 2020, 22:37:24 »
Vi har en "forkromningsanstalt" her i Randers http://m-lange.dk/
Har en kollega der gør det i veteran knallerter, han får forkromet der, og det koster ikke alverden.
Han synes tingene skal forkromes, så det ligner det originale mest muligt.
(jeg kunne nu godt leve med højglanspoleret stål)
Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: bukkeværktøj
« Svar #9 Dato: Januar 09, 2020, 13:05:53 »
Det bliver lavet i blank trukken rør. Hvis det skal laves i rustfrit så kræver det væsentlig kraftig bukke buge værktøj. og jeg vil ikke ud at invister 3 til 5000 kr. til noget som går år i mellem at jeg bruger det. Så der for er det sent ud til nogen som kan og så betaler man for det.
M Lange I Randers kommer jeg ikke mere. Sidst jeg var der havde han lavet noget lort, hvilket jeg var meget utilfreds med. Så sagde han at han gad ikke at lave folks gamle lort. Så betalte jeg 300kr. og kørte der efter til ÅK .Krom Højbjerg Århus og fik det lavet om for 600 kr. Men så var det også lige som det skulle være.
Og der kommer jeg også næste gang

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: bukkeværktøj
« Svar #10 Dato: Januar 09, 2020, 13:48:24 »
Randers har jeg ikke selv prøvet, men har da set noget derfra, som var helt ok.
ÅK er helt sikkert rigtig dygtig men også dyr med småopgaver. Hvor meget fik du lavet for 600 kr. Hans [quest]
Polen: Ja, hvis man kan få en fast pris på forhånd. Kender en gut, som fik en regning på 4200 for to sidedæksler til en Harley. :-\

Er der nogen, der har prøvet et firma i nærheden af Flensborg [quest] Hørte om det på et stumpemarked, men kan ikke huske hverken navn eller andet.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: bukkeværktøj
« Svar #11 Dato: Januar 09, 2020, 14:54:19 »
Min kollega er meget kræsen med kvaliteten, så er sikker på det han får lavet ved Lang er i orden, tror nu også han er "huskendt" så han går direkte ud til dem der laver det.

Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: bukkeværktøj
« Svar #12 Dato: Januar 09, 2020, 16:04:18 »
Tommy. Jeg fik laver et styr og to forgaffel ben
Det med Polen er meget godt, hvis man har et par kofanger til en Amerikaner bil, men knallert og motorcykel dele tror jeg ikke kan betale sig. Og så går der måske et ½ år inden det kommer tilbage. Og så syntes jeg ikke at vi skal sende vores miljøproblemer ud til lande som er skide ligeglad med hvor meget lort de sender ud i deres  luft og vandløb.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: bukkeværktøj
« Svar #13 Dato: Januar 09, 2020, 16:09:53 »
Ps. der skulle hvis også være et krom  firma i Vejle som laver et fint arbejde har jeg hørt fra anden side

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: bukkeværktøj
« Svar #14 Dato: Januar 09, 2020, 19:13:02 »
Tommy. Jeg fik laver et styr og to forgaffel ben
Det med Polen er meget godt, hvis man har et par kofanger til en Amerikaner bil, men knallert og motorcykel dele tror jeg ikke kan betale sig. Og så går der måske et ½ år inden det kommer tilbage. Og så syntes jeg ikke at vi skal sende vores miljøproblemer ud til lande som er skide ligeglad med hvor meget lort de sender ud i deres  luft og vandløb.

Det lyder da ikke som en afskrækkende pris [th] Betalte du "til kaffekassen" [quest] ;D

Ja - du har naturligvis ret om Polen osv. Jeg synes bare, at man også skal passe lidt på proportionerne. Tænk på hvor meget af alt muligt, der bliver importeret fra Kina. Hvor miljørigtigt tror du, at det produceret?
Vi kunne jo også skifte værkstedet ud med et økologisk drivhus. ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.