Forfatter Emne: INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:  (Læst 4990 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:
« Dato: Januar 23, 2017, 12:37:32 »

Hvis I logger ind på samme måde som mig, så har I helt sikkert set overskriften irriterende tit.

Vi kan jo se, at rigtig mange af jer (både medlemmer og gæster) er på Forum dagligt eller næsten dagligt, - og mange gange er det vel bare for at se, om der "sker noget".

Desværre kommer aktiviteten ofte "i klumper" med lange døde perioder i mellem, og det vil vi sådan set gerne ændre på. Men i sidste ende er det jo fra jer, aktiviteten skal komme - så hvordan lokker vi jer til at være mere aktive ved tasterne?   ;)

Ja for det første kan vi da opfordre alle jer gæster, som jævnligt er herinde, til at registrere jer og deltage aktivt. Der er godt nok læseret for alle på Forum, men det er jo netop for at give jer lyst til at være med.
Man behøver ikke være halv- eller hel-professionel og have et værksted fyldt med dyre maskiner for at deltage - der er også plads til dem med håndboremaskine og nedstryger.

Noget andet er, at det naturligvis er et "spørg og få hjælp" forum. Den del fungerer fint, og rigtig mange forsøger at hjælpe, når nogen søger hjælp. [th]
Men skal der være mere aktivitet, så kræver det nok, at vi alle sammen i højere grad betragter Forum som et sted, hvor vi deler vores (ikke særlig udbredte) hobby.
OG i den forbindelse ville det altså være dejligt, hvis nogen ville "prale" lidt mere ;)  og nu har vi jo fået "Tappetap" som gør det nemt (for nogen af jer ;)) at lægge billeder ind.

Hans´s billede herunder er kun et eksempel (Bestemt ikke for at hænge dig ud Hans, men bare det seneste jeg lige kunne huske).
Billedet blev først vist, da jeg i en "efterlysningstråd" spurgte til resultatet.
Hans synes måske ikke at det er noget særligt at lave 8 rustfri topmøtrikker, men for mange af os (mig selv incl.) er det altså rigtig fint (og svært) arbejde, og billedet kunne give mod og lyst til at prøve selv. - Ligesom med alt muligt andet, som "lige bliver lavet" i de små værksteder rundt omkring.

Og ja. Jeg ved godt, at der findes Youtube og en masse udenlandske sider. Dem kan vi umuligt konkurrere med, men stadigvæk så er dette altså det eneste danske. Så kan vi ikke hjælpes ad med at gøre det bare lidt mere levende og spændende, og vise at vi godt kan selv.

Reaktioner er velkomne.

Er det bare mig/os, som gerne ville have mere aktivitet?

"Mit værksted" er jo egentlig (også) beregnet til det, jeg efterlyser. Skal vi reservere den til maskiner og værkstedsindretning, og så lave en ny kategori - "Hjemmelavet stor og småt" f.eks.

Søren påstår hårdnakket, at han kan lave en "like" funktion, så det næsten bliver som på FaceBook. Var det en ide? -

Byd ind.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:
« Svar #1 Dato: Januar 23, 2017, 18:47:15 »
Jeg er selv inde og lure flere gange om dagen :-)   og ja det ville være rart med lidt mere aktivitet.

Desværre får jeg sjældent taget billder når jeg er i gang, og lige frem at dele billeder af alt og intet, er jeg også lidt bange for. Man ved jo aldrig hvem der ser med :-)

Men det ville være en fin idé med opdeling af bygge tråde, og værksteds tråde.

Mvh Rasmus :-)

Larsen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 32
Sv: INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:
« Svar #2 Dato: Januar 23, 2017, 20:27:14 »
Godt brølt  [th]
Du har helt ret i det du skriver - jeg er desværre selv en af de snøbler der læser alt med glæde her på forumet, men aldrig rigtigt får lagt noget op.... samtidigt med jeg godt kan lide at se hvad andre har lavet, som feks. de fine møtrikker du selv nævner.

Jeg tror vi er en stor forholdsvis stille skare der nyder dette forum.
Den der har mest værktøj når han dør er vinderen

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:
« Svar #3 Dato: Januar 26, 2017, 21:18:35 »
NEJ NEJ NEJ tommy jeg er bestemt ikke enig...Det er ikke korrekt når du skriver det er det eneste dk forum...Der er min 2 stk på FB og så er der= lav det selv= og gør det selv=....Ved godt de ikke er helt det samme men dog....Ved også med sikkerhed at der er nogle a de dygtige og "gamle" som er aktive der.....Nej synes bestemt det fungerer rigtig godt som det er, og alle er klar med hjælp til dem som spør....Synes det er fint med nogle pauser hvor der ikke rigtig sker så meget.....Drop det "like" og lign.....Forum er som det er....

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:
« Svar #4 Dato: Januar 27, 2017, 12:01:28 »
Hej Villy.

Det er jo rart at høre fra jer, hvad der er godt, og hvad der er not. :)

Det er sjovt at se at der er ca 3-4 gange så mange gæster på forum hver dag, som der er registrede brugere. Gæsterne kan jo sagtens læse alle poster,
men kan ikke skrive svar eller spørgsmål.Jeg undrer mig over hvorfor folk ikke vil registrere sig, og have det sidste udbytte med?  [quest]
Men det er jo folks egen sag. :)
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:
« Svar #5 Dato: Januar 28, 2017, 09:45:45 »
Hej

Når jeg selv smed bolden op, må jeg vel også hellere runde den af, og det er da rart, at folk åbenbart er rimeligt tilfredse med Forum, som det er, og så er der jo ingen grund til store revolutioner.

Til Villy vil jeg nu stadig påstå, at vores forum er det eneste i DK, som er dedikeret til vores jern & metal hobby (eller fag).
Gør/lav det selv siderne favner over alt fra papirfoldning til etagebyggeri, og af Facebook sider kender jeg ikke andet end nogle køb og salg grupper, hvor der er flere murerstilladser og gravemaskiner end drejebænke og fræsere.
Jeg mener nu heller ikke man kan sammenligne FB sider/grupper med et forum. FB har mange fordele, men det er mere "flygtigt". Er det ikke der man viser billeder af sin morgenmad sammen med resultatet af baby´s første vellykkede pottetræning.  ;)
Rolig, det var kun en joke ;) jeg er såmænd også selv på FB, og "like knappen" blev kun nævnt som en mulighed, hvis nogen syntes at den kunne være sjov. Ligesom SMS beskeden, som du vist selv foreslog. ;)

Personlig ville jeg nu gerne, at "Ingen ulæste indlæg siden dit sidste besøg" dukkede op lige knapt så tit. Men aktiviteten kommer jo kun fra os selv, og jeg kan selvfølgelig ikke forvente, at det kun er "de andre" der er aktive.
Så jeg må jo prøve at finde på et projekt, som er værd at fotografere. ;)

God weekend :)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

krudt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 147
Sv: INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:
« Svar #6 Dato: Januar 28, 2017, 12:42:39 »
Hej
Jeg er ofte inde og kikke hvad der sker. Jeg har også haft meget udbytte af at spørge. Altid mange med gode råd. Jeg er selvlært, lille drejebænk (WM250 klone) som også bruges som fræser.
Jeg mener heller ikke der er brug for de store ændringer. Det er jo ikke nødvendigt at lave ændringer kun for at lave om. Jeg ved ikke om der er nogle af jer der har været ude for at flytte alle møblerne rundt i stuen, og efter et par timer står at som før. Sofaen er flyttet 0.5 mm til venstre. Det er et godt forum men jeg vil også opfordre alle til at lægge nogle billeder af deres bedrifter ind.
Hilsen Jørgen
Jørgen Neess

Steffenpoulsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 136
Sv: INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:
« Svar #7 Dato: Januar 28, 2017, 19:48:51 »
Laver mange tosseheder i værkstedet, mest små "projekter"  ,   men spørgsmålet er om folk gider se på det ? 

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:
« Svar #8 Dato: Januar 28, 2017, 22:33:28 »
Jeg syntes at det er et rigtig godt forum, og jeg kommer her hver dag, men har så ikke altid noget at skrive om, og har så heller ikke altid brug for hjælp, men så kan jeg så sidder, har og kikke på, det lære man også noget af.
Det at lægge et foto på siden her, skal helst have lidt indhold. Det at lave en 12 mm møtrik og lægge det her er lige som ikke nok, det skal helst have lidt mere indhold og lidt mere arbejde, før end det er berettig til at være her som foto
Det er helt fint at hvis man har nogle maskindele som er brækket eller nedbrudt så man kan vise hvor dan klare men det. Enten reb. eller købe nyt, så syntes jeg et foto er helt ok.
I veteran knallert klubben har vi nogen vinter møder, hvor vi mødes hos hinanden og deler en kop kaffe, øl, vand og får en god snak en lørdag eftermiddag og der bliver byttet nogle dele og noget snak om vores gamle køretøjer.
Sådan noget kunne man også lave her og det tror jeg at mange vil få en det ud af, og det er også altid sjovt af kunne sætte ansigter på folk. Så man kan sige det er Jens og det er Søren og så vider. Det vil lige som fjerne den har glasrude som er i mellem os

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:
« Svar #9 Dato: Januar 29, 2017, 12:18:10 »
Tommy prøv når du er på FB at søge "hobby metal drejebænk og fræser"  Du vil opdage at det er korrekt hvad jeg har skrevet, og ingen pottetræning der.. :)  Et fint forum meget tæt på det vi har her..Men ja "gør det selv og lav det selv" er meget mere bredt...Og steffen dine tosserier kan være sjove / interessante for nogle og andre klikker bare væk.... ;)
Jeg har personligt kikket med i nogle år og først for nylig fået mig tilmeldt. Tror at mange er lidt nervøse for at falde lidt igennen eller ikke at kunne bidrage nok og derfor er passive, men det betyder jo ikke noget for forum, og hvis de stadig har en go oplevelse med bare at kikke med er alt jo super...Tror også at den gængse opfattelse er at vi er lidt nørdet... :)
Hans det lyder ikke helt tosset med at mødes, men lidt a en geografisk udfordring...
Nej efter min mening er forum fantastisk som det er...Basta...
PS- Søren ...Jeg tror der er mange som ikke er aktive mere -dødsfald -flytning.eller bare mistet interesse...Hva med at miste medlemsskab efter et års inaktivitet...??  Eller et halv års inaktivitet....??   Bare en strøtanke.... :)


RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: INGEN ULÆSTE EMNER SIDEN DIT SIDSTE BESØG:
« Svar #10 Dato: Januar 29, 2017, 19:41:12 »
Ja der er vist ikke sider lig denne.  Måske det bare er mig, men siderne på Facebook bærer præg af at det er hobby 'drejere'.  Ikke at der er noget galt i det, men det faglige niveau er nok ikke helt det samme.
Når det så er sagt, kan man sikkert godt finde god info i ny og næ.

Facebook har jo også fordele, men er rigtigt forum er det ikke. I min verden, altså :-)