Forfatter Emne: Mekanisme hjørnet 1966  (Læst 4124 gange)

Peergynt

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
Mekanisme hjørnet 1966
« Dato: August 23, 2017, 09:33:52 »
Hej maskinvenner,

Jeg har i lang tid fulgt jeres fora og tit tænkt at jeg måtte bidrage.
Her har i mit første indlæg som jeg selv har haft megen glæde af.
Jeg håber at det er læsbart.

Mange hilsner
Peergynt,

Maskin- og værktøjsnørd.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Mekanisme hjørnet 1966
« Svar #1 Dato: August 23, 2017, 09:58:39 »
Hej og velkommen på fora..

Fin pdf, men rigtig mange finurlige anordninger, den skal da helt bestemt nærstuderes. [th]
mvh Jens
Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Mekanisme hjørnet 1966
« Svar #2 Dato: August 23, 2017, 10:19:50 »
Meget spændende at se på, men det er noget som vi har kendt i mere end 100 år. Det at få en frem og tilbage gående bevægelse til at blive en Roteringe bevægelse. Tænk på dampmaskinen, bilmotor og cyklen
Så er der udveksling, en tung last kan løftes med en lille kraft. Det er hvad vi alle bruger i vores hverdag

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Mekanisme hjørnet 1966
« Svar #3 Dato: August 23, 2017, 13:19:22 »
Jo jo Hans. Det er nok ikke revolutionerende raketvidenskab - så havde vi jo heller ikke fattet en dyt af det. ;D

Det er næsten som at blive sat tilbage til en avanceret udgave af en fysiktime i skolen (for UHA UHA alt for mange år siden) bare mere detaljeret og udførligt.
Sjovt og spændende.  ]tks[ [th]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Mekanisme hjørnet 1966
« Svar #4 Dato: August 23, 2017, 15:10:34 »
Ja stenaldermanden fandt ud af, hvis han satte en trærafte ind under stenen. Så kunne han løfte noget som var 10 gange tunger end ham selv. Og den teknik bruges den dag i dag
Jeg husker da jeg fik leveret min drejebænk uden for min port. Ved hjælp af ruller, løftestænger, træklosser og alt andet som jeg lige kunne få fat i , så fik jeg flyttet noget på en ton 20 meter på en dag