Forfatter Emne: Mit værksted  (Læst 5263 gange)

KM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
Mit værksted
« Dato: Oktober 24, 2023, 10:41:53 »
Hej i gruppen.
Jeg vil prøve at vise lidt billeder fra mit værksted.

Jeg er uddannet maskinsnedker i 1985 fra skive tekniske skole, derfor er der også lidt billeder af mit snedkeri.
Snedkeriet har jeg i perioder drevet som erhverv.
jeg har en passion for præcision og maskiner generelt. Der er gennem åerne samlet, istandsat, solgt og købt en hel del maskiner.
Når jeg istandsætter en maskine bliver den typisk renset, repareret, rettet og justeret. Aldrig malet da jeg syntes det ødelægger
maskinens historie. Ligeledes køber jeg aldrig en maskine der ikke er i original maling.

Metalværkstedet er primært brugt til istandsættelse og ombygning af egne maskiner som hobby.

BH.
Klaus
 

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Mit værksted
« Svar #1 Dato: Oktober 24, 2023, 12:28:28 »
Hold da maule et værksted..... Vild vild....hvem der bare havde penge nok.....  ]kr[ ]kr[ [th] velkommen til  :)

KM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
Sv: Mit værksted
« Svar #2 Dato: Oktober 24, 2023, 13:46:50 »
Selvfølgelig koster det nogle penge, men det er også tålmodighed og held at finde det rigtige, som måske ser skidt ud men ikke er slidt op,
derfor køb aldrig noget der er malet op.

Eksempel her er af min Weiler matador før og efter

Den sad fast i gearkassen, gevindet i pinoldokken var ødelagt og den så herrens ud.
Men efter en lang række af arbejdes aftner får man en maskine som man holder mere af end en ny
og så ved man også hvordan den er skruet sammen.

Klaus

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Mit værksted
« Svar #3 Dato: Oktober 24, 2023, 13:52:28 »
Flot restaurering af din  Weiler matador, jeg er heller ikke tilhænger af at male maskiner.
Ja og super flot og velorganiseret værksted  [th]
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Mit værksted