Forfatter Emne: MAS drejebænk  (Læst 11143 gange)

MSE

  • Gæst
MAS drejebænk
« Dato: December 29, 2013, 12:48:20 »
Hej
Jeg har købt en MAS drejebænk, den trænger til en kærlig hånd men ellers mekanisk ok stand.
Dog kan jeg ikke finde model  nummer eller årgang.

MAS/TOS er samme type eller ?
På det sidste stykke af vangen er serie nummer banket ind men ikke model. Ved at søge på nettet har jeg fundet modeller der ligner TOS sn20

Hilsen
Mogens
Horsens.

Martin

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 69
Sv: MAS drejebænk
« Svar #1 Dato: December 29, 2013, 14:57:39 »
Ser meget ud som min, det er en sn20 fra 1956..

http://forumfagteori.ef.dk/forum/index.php?topic=1152.0

MSE

  • Gæst
Sv: MAS drejebænk
« Svar #2 Dato: December 30, 2013, 11:17:45 »
Hej

Ja den er næsten magen til, dog har min start armen frem/tilbage monteret på hovedhuset. men der er også en på slæden.
Jeg kan faktisk ikke se formålet med denne start arm monteret på hovedhuset, den på slæden er pt afmonteret.

hilsen Mogens

Martin

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 69
Sv: MAS drejebænk
« Svar #3 Dato: December 30, 2013, 19:44:31 »
Er vel lidt hvad man er til mon ikke, har set en del film på youtube.. Hvor mange af deres drejebænke har i gang armen på selve maskinen..

På men er der også to, men de sidder "på" slæden.. En på selve slæden og en henne ved selve huset.. Men er samme stang de har fat i..
« Senest Redigeret: December 30, 2013, 19:50:55 af Martin »

0005

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 168
Sv: MAS drejebænk
« Svar #4 Dato: Februar 02, 2014, 13:49:18 »
Hej Mogens Horsens jeg har en maskine magen til den der er nogle billeder på denne tråd, min er fra 1959 og jeg har monteret hurtigskiftstålholder på den og så har jeg monteret glaeslinialer på tværslæden og på hovedslæden det er rigtigt dejligt når man står og laver noget og iøvrigt har jeg en medløbende brille og en fast brille samt et 4 kloplan og en 4 bakket centrerpatron og så har jeg hele sættet med vækselhjul som bruges til de forskellige gevindstigninger og den originale indstruktionsbog og en reservedelstegning med de originale numre, men jeg tror ikke at man kan få noget til den mere det var en maskinhandler der hed Leo Madsen der boede i frihavnen i København, men han findes ikke mere men der er en af de ansatte der har lidt med det at gøre jeg har nummeret på ham du kan maile eller ringe hvis du har et eller andet du vil spørge om
Per Bærentzen mobil 20760753

Henner08

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 11
Sv: MAS drejebænk
« Svar #5 Dato: September 05, 2016, 14:04:54 »
Hej
jeg mangler lidt viden om hvordan jeg kan justere koblingen til frem lidt op, bak er ok
Hilsen henrik