Forfatter Emne: manual  (Læst 56998 gange)

preben

  • Gæst
manual
« Dato: December 26, 2009, 14:12:29 »
hej jeg vil godt lige høre om der er mulighed for at sende billede som fylder mere end 256 kb hvis hvordan da jeg har et billede liggende med skala på min  drejebænk som jeg godt vil have lagt ind så i kan hjælpe mig med at forstå brugen af denne på forhånd tak forsat god jul
« Senest Redigeret: December 26, 2009, 14:15:15 af preben »

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: manual
« Svar #1 Dato: December 26, 2009, 21:43:42 »
Hej Perben

Jeg har nu fordoblet den tilladte størrelser på billeder til 512kb
håber det er nok, ellers må du prøve at rezise billedet.
« Senest Redigeret: December 26, 2009, 22:53:25 af Frylund »
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

preben

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #2 Dato: December 27, 2009, 07:21:29 »
tak  så håber jeg at i kan se hvad der er på billedet jeg vil godt lige høre hvad aksial retning er det når man spænder imod emnet da jeg tidliger har spurgt om der måtte være slør i mine kæber på min treklo

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: manual
« Svar #3 Dato: December 27, 2009, 09:49:11 »
Aksial retning

Har du slettet de første poster i denne tråd?
« Senest Redigeret: December 27, 2009, 10:19:11 af Frylund »
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

preben

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #4 Dato: December 27, 2009, 12:47:05 »
ja det skete ved et uheld at jeg kom til at fjerne min tråd så jeg må starte forfra det er lidt noget skidt men sådan er det når det går for hurtigt og ikke har helt styr på tingene men det går bedre nu så det kan godt være at jeg spørger om nogen af de samme ting igen jeg ved ikke om i kan få noget ud af det første billede men jeg sender lige et mere

preben

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #5 Dato: December 27, 2009, 12:50:14 »
jeg prøver med et mere det andet gav nok ikke meget mening kan  jeg se

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: manual
« Svar #6 Dato: December 27, 2009, 13:00:28 »
Hej Preben

Det første billede du sendte er sådan set ok, det er blot for uskarp.
Kan du ikke prøve at tage det samme billede igen i en stor opløsning og så sende det som en vedhæftet fil til mig da det bliver for stor til at sætte ind i Forum.
welsum@gmail.com
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

preben

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #7 Dato: December 28, 2009, 22:13:25 »
 hej frylund jeg ved ikke om du har modtaget mine billeder fra drejebænken hvis så er der lige noget jeg vil høre dig om hvor tit skal der fyldes olie på og hvis kan udmildbart  ikke få øje på stedet hvor det skal på mangler den manual ville gøre det hele meget nemmer da der sikkert står mange andre nytte ting som jeg sikkert bør vide jeg har også nogle ekstra gearhjul med til den kunne forstille mig at de nok er til at bruge hvis jeg skal lave gevind uden helt at vide det ( hvilken slags olie skal jeg bruge til den) tak for hjælpen godt nytår

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: manual
« Svar #8 Dato: December 28, 2009, 22:35:31 »
Hej Preben

UPS havde lige glemt at tjekke min Gmail men nu har jeg billederne.
Jeg laver en forklaring til skalaerne og smider den ind her.
En billig motorolie er ok til gearkassen
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: manual
« Svar #9 Dato: December 29, 2009, 15:34:43 »
Her er lidt forklaring til skalaerne.
Bare spørg hvis du er i tvivl om noget.
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

preben

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #10 Dato: December 31, 2009, 00:06:07 »
tak for beskrivelsen noget af det forstår jeg kunne godt tænke mig hvis du kunne prøve at lave en beskrivelse på feks. den første hvor der står 0 - 2 mm y 48 x 60  hvordan den skal forståes hvis du kan forklarer den tror jeg at de andre giver sig selv jeg skal bare lige fange den første så tror jeg på det nok skal gå  jeg skal lige høre dig af angående skæreolie jeg har lige købt en liter idag men der står ikke noget om blandingsforholdet ved du hvor meget vand der skal i forholdt til olie
så har jeg et andet problem når jeg bruger mit afskedsstål som jeg har sat i pinolhøjde er at det går ind og løfter mit emne  når jeg har fjernet ca halvdelen  så prøver jeg at hæve den så den står lidt højre en pinolhøjde så skærer den ikke ordentligt skal pinolen støtte hele tiden når jeg tager afsked med emnet håber du forstår det er lidt svært at forklarer 

j håndstad

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 461
Sv: manual
« Svar #11 Dato: December 31, 2009, 00:50:02 »
Det skal forstås sådan--- når du ønsker 0,2 stigning/tilspænding
så skal tandhjul y være 48 og x være 60 tænder og de tre håndtag stå i den stilling som der står på samme linie. Så ved at ændre stillingen på de tre håndtag kan du ændre din tilspænding/stigning.
Dit stikstål skal altid stå i center, og du skal afstikke så tæt på patronen som det er muligt, hvis du er for langt fra patronen skal du bruge pinol. Iøvrigt er afstikning i drejebænk en af de svære operationer og skal gøres med gefyl hver gang.
Mvh Jørgen.

preben

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #12 Dato: December 31, 2009, 02:21:16 »
tak for hjælpen jeg havde det lidt på fornemmelsen at det nok var fordi at jeg for lidt voldsom med mit stikstål men prøver lige at rykke det så tæt på kloen som muligt  og ser hvad der så sker
kan det ikke lade sig gøre at dreje i hærdet stål for jeg har lige fået fat i en stang på 2 mtr som jeg har prøvet at dreje i men er umulig jeg bruger en platte men der sker ikke meget gør jeg noget forkert eller kan det bare ikke lade sig gøre

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: manual
« Svar #13 Dato: December 31, 2009, 09:33:17 »
Du skal blande 4-5% olie i vander, altså olie i vand ikke omvendt.

Normalt kan man ikke dreje i hærdet stål, hvis du ikke kan file i det kan du ikke dreje i det. (kan måske lade sig gøre ved brug af keramiske platter men det er proff. arbejde)

Da alt dette er nyt for dig er det måske på sin plads lige at give et par råd om sikkerhed.

Lad aldrig nøglen til centrerpatronen sidde i (fjern den når emnet er spændt/løsnet)

Fjern aldrig spåner med fingrene.

Brug altid beskyttelsesskærn eller beskyttelsesbriller.

Vær forsigtig med hastigheden når du har lange emner der stikker ud bag maskinen. Ved for stor hastighed bøjer emnet pludselig 90 grader.

Hvis du skal file i et emne så hold fileskæftet i venstre hånd.
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

preben

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #14 Dato: December 31, 2009, 12:25:43 »
tak for alle de mange gode råd dem vil jeg tænke over der var lige den med det lang emne som jeg ikke havde tænkt over så det er godt at blive gjort opmærksom omkring sådan nogle ting  det du nævnede angående med at hvis man ikke kan file i det er det en tommelfinger regel
er der nogen her inde der ved hvor man kan købe noget billigt stål da jeg lige har været ude at høre på noget stål på 1 mtr i 30mm ø koster ca 600 kr det skal helst være i stål da jeg er igang med at øve mig på at lave nogle studser til nogle vandslanger som faktist går meget godt det er en fornøjelse når der bare er noget der lykkes jeg må sige at det er et godt forum der kommer rigtig mange gode ting frem herinde som jeg som nybegynder kan bruge men jeg må også sige at der er meget herinde som virker som sort snak men det er jo også fordi at jeg er helt grøn på området