Forfatter Emne: Min Garage  (Læst 8466 gange)

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Min Garage
« Dato: December 18, 2010, 13:00:40 »
Det hele begyndte med at jeg, for flere år siden, til mit arbejde skulle bruge noget til at lave huller med og fik lavet et standseværktøj.
Så fik jeg for et årstid siden af svoveren en lille drejebænk.
Den kunne da godt dreje en dims men der manglede nu noget så faldt over en WM280V på brugtgrej.dk med en del tilbehør.
Så skulle man jo tro det var nok men nej den kunne jo ikke som den var fræse, kiggede på fræser til at montere på drejebænken og faldt over en Optimum som  jeg kunne få til samme pris som tilbehøret til drejebænken skulle koste.
Jeg skulle fræse jern så noget til smøring/køling måtte anskaffes, kiggede en tid uden at falde over noget fornuftigt, så faldt jeg over en annonce fra DAM auktioner på en proffecionel pumpestation med to pumper, uden at havde set dyret bød jeg 800kr det var jo prisen for noget jeg havde set, det endte med at jeg fik den til de 800 + salær. Nu viste det sig at pumperne er til 400V trefaset, og 11m vandsøjle og flere kubikmeter pr minut, tænkte om jeg skulle lave springvand i haven i stedetfor, men endte med at købe en 230V frekvens converter og tilsluttede den til den ene pumpe og det spille kan styre flowet på frekvenskonverteren.    Har forøvrigt en pumpe i overskud hvis nogen mangler.
Den maskinskruestik jeg havde var ikke så god så måtte finde en ny, bød på noget på en auktion i KBH som jeg ikke fik det kom til at koste en mindre formue, så jeg købte en maskinskruestik og et 6" rundbord med deleplader fra Chronos Ltd i England til samme pris som det delehoved på auktionen kostede uden salær, fragten ca 100kr og jeg havde det her 3 dage efter, bestilte Søndag og modtog pakken her Onsdag. Har også brugt RDGTOOLS.CO.UK og ARC Euro Trade LTD også hurtige og med de tre kan man finde varen til den rigtige pris.
Når jeg nu var i gang så købte jeg en bukker og en klipper af en bekendt.
Så nu er jeg klar, har lavet en del forsøg som er smidt i en anden tråd, max 10 billeder pr tråd!!.
Claus



Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: Min Garage
« Svar #1 Dato: December 18, 2010, 14:23:36 »
Så nu er jeg klar, har lavet en del forsøg som er smidt i en anden tråd, max 10 billeder pr tråd!!.
Claus
Nu er det 20 billeder pr. tråd, der det nok?   :D
Rigtig dejlig værksted med mange muligheder.
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

mhh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 200
Sv: Min Garage
« Svar #2 Dato: December 19, 2010, 08:03:16 »
Rigtig fint lille værksted! den lille drejebænk er helt fantastisk.