Forfatter Emne: trykluft koplinger  (Læst 3968 gange)

ivan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 272
trykluft koplinger
« Dato: November 01, 2018, 17:10:26 »
Dav i gruppen

Jeg har en lille kompressor, med 1/4" kobling. Hedder det kobling [quest] [quest]

Hvilket gevind er der på sådan nogle [quest] Når jeg kikker på nettet bliver jeg kun mere rundtosset end godt er. :o ::)

Jeg vil lave en dims med flere udgange, sådan at jeg kan få luft ved arbejdsbord og andre steder.

Nogen der har en idé, så del dem gerne med mig.

Hi
Ivan


RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: trykluft koplinger
« Svar #1 Dato: November 01, 2018, 17:20:02 »
Det plejer bare at være alm. 1/4" rørgevind
Så du kan bare lave en fordeler i alm. Rør fittings
Mvh

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: trykluft koplinger
« Svar #2 Dato: November 02, 2018, 22:07:02 »
Jaee du har næsten ret rh, men min makker har en meget lille kina model ,med 1/2 " ..... Kommer jo som altid an på hvad man bruger a luft.... Til alm luftnøgle til bil er 1/4" nok lige i underkanten.. Gad godt selv en gang og ha en mega skrue komp med 3/4 fra min gamle arb plads Brdr gram....Luft til hele byen.... [th]

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: trykluft koplinger
« Svar #3 Dato: November 03, 2018, 17:45:12 »
Ja men uanset hvad, så er det rørgevind. Så er det bare at finde det der passer.

Jeg har en lille kgb, sikkert en kina. Og så en to cylindret stentøj.  Begge ligger på loftet over mit værksted.
Jeg har så trukket slanger ned, og for nyligt sat en slange opruller på. Alt sammen lavet med 1/4" koblinger fra harald Nyborg / jem&fix.

Men skal man trække helt store luftnøgler og øvrigt luftværktøj skal der jo meget luft til.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: trykluft koplinger
« Svar #4 Dato: November 04, 2018, 00:37:16 »
Det er ikke noget at lave et stort problem ud af. Man kan måle sig frem med et skydeledder 
¼ tom    13,1 – 11,8
3/8 tom   16,6 - 15,3
½ tom   29, 9 – 19,2
Det er udvendig og indvendig Rør