Forfatter Emne: Inspektionskamera  (Læst 6366 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Inspektionskamera
« Dato: Oktober 19, 2018, 00:02:20 »
Jeg har nogen gange tænkt at det kunne være meget rart at have et Inspektionskamera. Ja hvad skal jeg bruge det til, ved jeg ikke, men nogen gange kunne det være meget rart at kikke om hjørner eller i små sorte huller.
Er der nogen som ved hvad man skal købe, og har lidt kenskab til sådan noget udstyr

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Inspektionskamera
« Svar #1 Dato: Oktober 19, 2018, 05:43:25 »
Jeg har et på job, som er købt ved Hoffmann. Det kostede ved omkring 1000-1200 kr. Det er super handy, og enormt brugbart. Vi har også et til 75000 hvor spidsen kan fjernstyres og alting. Folk vælger som oftest det billige.
 
Ligesom med IT udstyr så kan tingene mere og mere for hvert år. Derfor er brugt nok en dårlig idé.

Håber du kan bruge mine erfaringer til lidt?
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Steffenpoulsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 136
Sv: Inspektionskamera
« Svar #2 Dato: Oktober 19, 2018, 06:35:53 »
Vi har den fra rems,   den fungere udemærket men synes der  er stor og klodset, og så til 3000 kr+ forlænger kabler til kamera så det render op.  Jeg har set man kan få nogle til at koble til smartphone/tablet til 2-300 kr,  og sikkert billigere hvis man køber det i Kina.  Men kender dem ikke.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Inspektionskamera
« Svar #3 Dato: Oktober 19, 2018, 08:35:07 »
Jeg har sådan et her https://www.globaltools.dk/vaerktoej/maalevaerktoej/maaleinstrumenter/inspektionskamera/Limit-Portabe-inspektionskamera-se
Bruger det nu kun yderst sjældent, og er ikke vildt imponeret.

Vi har et Ridgid på arbejde, det synes jeg er meget sammenlignelig med det jeg selv har.
https://www.elvvs-grossen.dk/inspektionskamera-micro-ca-25?gclid=EAIaIQobChMI85iSoPCR3gIVxY4YCh1FqQlqEAQYBSABEgLKMfD_BwE

Men det er jo så også kameraer i den billige ende...


Vær opmærksom på at de forskellige kameraer kan forskellig størrelse hoveder, mener det jeg har er 9 mm
Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Inspektionskamera
« Svar #4 Dato: Oktober 19, 2018, 22:00:12 »
Tak for svar, nu har jeg en julegave ide til konen. Så kan det være at jeg kan få lov til at låne den. Eller måske det hele var omvent

TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
Sv: Inspektionskamera
« Svar #5 Dato: Oktober 20, 2018, 23:12:02 »
Jeg købte en i Lidl til 399,- med lys og alt muligt, den virker fortræffeligt til det jeg skal bruge den til!
Blot en smed, gemt i en maskinmester

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Inspektionskamera
« Svar #6 Dato: Oktober 27, 2018, 01:23:34 »
Jeg har nu købt et  Inspektionskamera. Det består af en 2 m lang ledning, med USB stik og linse og lys i den anden ende, men hvor dan får man det til at virke, det skal tilsluttes til computeren. Der er hvis noget med at hente en aap men hvor dan. Er der nogen pc nørtter til stede så kom frit frem

Scrallar

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: Inspektionskamera
« Svar #7 Dato: Oktober 27, 2018, 11:14:52 »
Det ville hjælpe hvis du skrev mærke/model?

Men du har nok fået en cd med som du skal installere på din computer, ellers står der i brugsanvisningen hvor driveren skal hentes

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Inspektionskamera
« Svar #8 Dato: Oktober 27, 2018, 16:59:05 »
Hej Hans.

Jeg har ingen forstand på sådan en dims, som du har købt  -  men alt det fis med driverter og CDer til Computeren er altså stærkt opreklameret. ::)

Den er nok lavet i Kina, og DE er nogle driverter derovre. >:(
Så du skal bare skille den ad og fjerne alt det skidt og møj, som kineserne har efterladt. Trykluft og stålbørste er rimeligt effektive.
Når det er gjort, giver du alle de skarpe kanter en hurtig tur med en fil, og smører det hele godt ind i fedt inden du samler den igen. Og "VIPS" så funker den. [th] ]jul[ [th]

Skulle den endelig vise sort skærm stadigvæk, så kan det da godt være, at du lige skal have en af elektronik knægtene herinde til at hjælpe med at putte en drivert ind i den - men så har du i hvert fald selv lavet forarbejdet. ]flub[

 ;D ;D ;D Det er weekend. [th]
« Senest Redigeret: Oktober 27, 2018, 17:03:50 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Inspektionskamera
« Svar #9 Dato: Oktober 28, 2018, 12:20:36 »
Tommy Du ved lige hvad der skal gøres. Stil en stor container uden for porten og så er det bare i gang med den store og brede kost og skovl. Mår du er færdig så vil du have det rigtig godt
God søndag

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Inspektionskamera
« Svar #10 Dato: Oktober 28, 2018, 13:28:38 »
Tommy, tror du har læst for meget om kina centrerpatroner

Hans. Kan du skrive modellen du har købt?
Jeg kan forestille mig det er til direkte montering i smartphone.
Dvs har du sådan en, kan du hente en app til den/det, i appstore/googleplay butik..

Men læg et billede op af dit kamera

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Inspektionskamera
« Svar #11 Dato: Oktober 28, 2018, 16:46:36 »

Ja ja. Godt ord igen - det var faktisk ment som en lørdags vits. ;)
Jeg er da ked af, hvis den blev misforstået.

Men det er da frustrerende. For ikke ret mange år siden skulle der højst sættes batterier i eller puttes en stikprop i kontakten, så kørte tingene.
I dag kan man dårligt købe en røremaskine til konen, uden at skulle internettet rundt efter "apps" og bruge en time ved komputeren inden hun kan komme i gang med småkagedejen.

Min kones nye vaskemaskine kan startes med telefonen, selv om vi er på ferie på Barbados. Hvorfor F*** skulle vi det. [quest]
Vi sender da ikke beskidt tøj hjem fra Barbados - der er jo ingen hjemme til at putte det i maskinen - og hvis der var, kunne de vel også tænde for den. 8)

Nå! Men hvad skulle jeg også foretage mig på Barbados ;)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Inspektionskamera
« Svar #12 Dato: Oktober 28, 2018, 17:10:27 »
Din kones vaskemaskine.....
Jeg ved faktisk også hvodden vores virker.

Sendt fra min SM-J510FN med Tapatalk

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Inspektionskamera
« Svar #13 Dato: Oktober 28, 2018, 18:09:49 »
Ja tingen er så besværlig nu om dage. Det må være noget med nogen hjerne celler som er blevet væk. Eller har de aldrig været der. Godt man ikke er 18 år i dag. Nu kan man se frem til et plejehjem og en robot til at tørre røven. Men her er hvad mine evner rækker til lige nu. Her er den brugsanvisning som fulgte med
Android Camera
How Connect Your Computer
1 Scanthe PC drive qr code and download a
Pc.rar.or download pc rar by link
wwwkkmoom.com/pc.rar
2 open the pc rar choose the viev play cap and
Install the setup exe on pc
3 connect the UBS 2.0 adapter whits this device plug this
Adaper to your computer
4 open the view play cap and then choosed the UBS 2.0 pc
Camera in the device
ViewPLayCap ---------AUTORUN ----INF
Aetup. exe


RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Inspektionskamera
« Svar #14 Dato: Oktober 28, 2018, 18:38:32 »
Bare rolig Tommy.  Jeg forstod den godt. Og bare rolig.  Der skal langt mere til