Forfatter Emne: Aciera F3  (Læst 4789 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Aciera F3
« Dato: Oktober 14, 2018, 10:06:07 »
Jeg skal nu nok ikke have ny fræser.
1) Pengene er brugt på papegøjer.
2) Jeg har kigget på mange, men der har altid været "et eller andet", så jeg alligevel hellere vil beholde min gamle Scantool bore/fræser.

Og så alligevel. Havregryn længe leve, og den her ser godt nok fin ud. :-* Jeg tror næsten, jeg er forelsket - men det har jeg nu været så tit, og det har ikke altid ført noget godt med sig. :'(

Meninger, fordomme og evt. erfaringer modtages med interesse og tak. :D

Det ser ud til, at den kan næsten alt, men er den trods alt for lille.[quest]  Er der andre grunde til, at jeg skal holde pølserne for mig selv. [quest] Eller er det simpelthen bare den super fræser, som gør det værd at leve af havregrød i et års tid. [quest] ;D

Edit:  ::) Link. https://www.dba.dk/metal-fraeser-aciera-acier/id-1048843292/

« Senest Redigeret: Oktober 14, 2018, 10:19:21 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Aciera F3
« Svar #1 Dato: Oktober 14, 2018, 10:08:17 »
Hej Tommy

Du kan jo komme forbi og kigge på min. 😉

Så kan du også få den slange til kølevand der har lagt et par år. 😁😁
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Aciera F3
« Svar #2 Dato: Oktober 14, 2018, 10:16:44 »
Jeg skal nu nok ikke have ny fræser.
1) Pengene er brugt på papegøjer.
2) Jeg har kigget på mange, men der har altid været "et eller andet", så jeg alligevel hellere vil beholde min gamle Scantool bore/fræser.

Og så alligevel. Havregryn længe leve, og den her ser godt nok fin ud. :-* Jeg tror næsten, jeg er forelsket - men det har jeg nu været så tit, og det har ikke altid ført noget godt med sig. :'(

Meninger, fordomme og evt. erfaringer modtages med interesse og tak. :D

Det ser ud til, at den kan næsten alt, men er den trods alt for lille.[quest]  Er der andre grunde til, at jeg skal holde pølserne for mig selv. [quest] Eller er det simpelthen bare den super fræser, som gør det værd at leve af havregrød i et års tid. [quest] ;D

Jamen for ***** jeg glemte linket. https://www.dba.dk/metal-fraeser-aciera-acier/id-1048843292/
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Aciera F3
« Svar #3 Dato: Oktober 14, 2018, 10:23:58 »
Prisen fejler ikke noget med alt det tilbehør. Jeg har desværre kun high speed hovedet på min, men det går nu alligevel.  😁 Fræseområdet er lidt større en en A4 side, så man må sommetider sno sig.  😉
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Aciera F3
« Svar #4 Dato: Oktober 14, 2018, 11:45:12 »

He he. Jeg ved ikke med prisen. Jeg kender jo indkøbsprisen på den du har. ;D

Planet er selvfølgelig ikke stort, men når jeg tænker over det, er det heller ikke så forfærdeligt mange storebæltsbroer, jeg har bygget.
Highspeed hovedet kunne vel til nød erstattes med en frekvensomformer.

Jeg har godt nok på et tidspunkt lovet mig selv, at jeg aldrig skulle have noget uden borefunktion i vertikalhovedet. Så selv om denne her kan så meget andet, så trækker det da i hvert fald ned.

Desuden synes jeg, at der bliver meget lidt plads over planet, hvis man skal bruge en spændtangsholder i stedet for de originale tænger - for slet ikke at tale om et rodehoved. [quest]

Projekt "nostalgisk kølevand" er vist desværre et af dem, der er havnet på "to do listen" - og den har været lang de sidste par år. :(
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Aciera F3
« Svar #5 Dato: Oktober 14, 2018, 15:17:21 »
Ja det er en sød lille fræser

Det kommer jo meget an på hvad du har af plads, behov osv.

Det er meget forskelligt. Personligt ville jeg aldrig få den brugt. Og det er kun fordi at den er så lille.
Min prvomajska, som minder om en deckel fp1, bruger jeg kun ganske sjældent efterhånden.

Der er simpelthen for lille afstand mellem spindel og planet.
I stedet bruger jeg min bridgeport næsten hver gang.

Her er en anden fordel, og det er den har en stor borende spindel, endda med tilspænding.
Dvs. Man kan bore i alle tænkelige vinkler osv.

Minusset er at den jo fylder dét mere, men man får også en helt anden maskine, der kan en helt masse andet. Den kan vinkles, kippes og drejes i alle retninger.



       

           
       


Til den pris, som Aciera' koster. Kan du være heldig at finde en fin deckel eller nemt en bridgeport til.


Blot min mening
« Senest Redigeret: Oktober 14, 2018, 15:34:35 af RH »

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Aciera F3
« Svar #6 Dato: Oktober 14, 2018, 17:46:00 »
Hej RH

Jamen ud over prisen ;D så er borespindlen og den lille Z afstand som sagt også mine største betænkeligheder.

Jeg har faktisk kikket på et par Deckel / kloner, men der er nu ingen af dem, som har fortjent betegnelsen "fin" ;D  og ingen af dem har haft det tovejs vippeplan, som sidder på denne her.
Varebørsen havde faktisk en med vippeplan (sideværts) på et tidspunkt, men jeg fik den aldrig set. Da han selv fik kikket på den, viste det sig at al tilspændingen var fjernet. :P

Jo en Bridgeport type er da helt sikkert en fantastisk maskine, men jeg har ikke pladsen til den, og dybest set heller ikke lyst til sådan et kæmpe "monster".  ;D

Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Aciera F3
« Svar #7 Dato: Oktober 14, 2018, 20:09:34 »
Nej det er også en smagssag
Men den er faktisk slet ikke så stor igen.
Foden fylder under en palle. Og selve bommen, går mig til under skulderne.

Men selvfølgelig, i forhold til en Aciera, eller en deckel så tager den lidt mere plads.
Men det er bare så træls ikke at have frihøjde eller vandring nok.

Du skulle kigge efter en Tos fn20/25 (kan ikke huske nunmeret i hovedet)  det er en lækker lille deckel str. maskine også. Dog bedre


Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Aciera F3
« Svar #9 Dato: Oktober 15, 2018, 10:43:49 »
Tommy jeg syntes at prisen er ok. Man får hvad man betaler for. Den kan nok ikke tage de store spåner, men så må det tage den tid som det nu gør.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Aciera F3
« Svar #10 Dato: Oktober 15, 2018, 10:58:15 »
Tommy jeg syntes at prisen er ok. Man får hvad man betaler for. Den kan nok ikke tage de store spåner, men så må det tage den tid som det nu gør.

Jeg tror sådan set også, at prisen er nogenlunde, og der er altså bare noget over sådan en fin lille Schweizer. [th]

Der er jo bare ikke den store ide i at skifte, bare for at få en "fin" maskine med et fint navn. :-[
Den jeg har, gør det jo også godt, bare den får lidt tid, og den har borespindel og bedre plads over planet.
Hmmmm. :-\
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Aciera F3
« Svar #11 Dato: Oktober 15, 2018, 11:06:00 »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Aciera F3
« Svar #12 Dato: Oktober 15, 2018, 12:24:08 »
Jamen hvis man er tilfreds med det man har, så skal man ikke skifte, det vil være formålsløs