Forfatter Emne: Hvad laver i  (Læst 12963 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Hvad laver i
« Dato: September 19, 2018, 00:33:05 »
Der er godt nok ikke meget liv her. Hvad pokker går i og laver. For mit eget vedkommen så er jeg ved at samle en motor til en Honda cd 50, og skaffe reservedele er lidt op ad bakke, og så kan man bruge ventetiden til lidt havearbejde  [quest]

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Hvad laver i
« Svar #1 Dato: September 19, 2018, 05:53:00 »
Ja, folk har vel travlt med at slå græsset nu det er begyndt at gro som bare pokker igen?  ::) ::)

For mit eget vedkommende har vi startet på en total renovering af underetagen, alle på nær 2 rum får tur. Stuen drejes 90 grader og køkkenet udvides. Gulvvarme i alle de rum vi rører ved, nye vinduer og næste års skal der afsluttes med facadeisolering og indfarvet puds. Får hverken leget med maskinerne eller veteranen..   :-[ :-\

7.8 tons brokker indtil videre, samt en XL container fyldt med træ,på godt 3 uger.  ;D
« Senest Redigeret: September 19, 2018, 06:52:48 af Søren »
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Knud

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 90
Sv: Hvad laver i
« Svar #2 Dato: September 19, 2018, 11:02:21 »
Jo, tak, der er flere ting igang nu. Men i sommer har det været alt for varmt til at gå på værkstedet. Nu har vi startet et større oprydningsarbejde rundt om og i huset.
Under oprydningen dukkede en gammel Velo 5000 frem. Den blev lagt væk for 15 år siden.
Nu rykker det lidt for at sætte den i stand. Sandblæsning og maling er til at finde ud af, maskineri er til at finde ud af, men hvad med alt det forkromede, -alt er jo rustent, -eger, fælge, styr, og mange smådele? Hvad gør man der?
Knudr

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Hvad laver i
« Svar #3 Dato: September 19, 2018, 19:01:13 »
Ja her er det nu heller ikke blevet til en hel masse i værkstedet, jeg har købt et lille granitplan 9" x 12" x 3" i England, det kostede ca 500 kr med fragt. Så er begyndt at lege med lidt skrabning, så en bøtte pariser blå, og en rulle/valse er også købt, har så småt startet på en lille støbejerns retteskinne.

Men er nu i gang i haven med at forny en terrasse, som skal have nye fliser og kantblokke, samt et nyt plankeværk.
Eneste lyspunkt er at stolperne til plankeværket, er 80 x 80 mm i galvaniseret jern  ;D ;D
Husk altid at skille tingene ad.

krudt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 147
Sv: Hvad laver i
« Svar #4 Dato: September 19, 2018, 20:01:12 »
Hej
Er igang med 32 m2 terrasse. Udgravning, kørt grus , stampet, lagt fliser og nu bliver der lagt strøer ovenpå fliserne. Hver strø bliver skruet fast 6 steder. Har fundet ud af at borene ikke holder evigt så nu bliver de slebet op.
Hilsen Jørgen
« Senest Redigeret: September 19, 2018, 20:03:46 af krudt »
Jørgen Neess

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Hvad laver i
« Svar #5 Dato: September 19, 2018, 20:15:19 »
Knud: du sender alle dele til krom  så bliver det fin igen M lange Randers og eller ÅK krom Århus  Alt andet kan du købe. Og den du her der er mange penge vær når den bliver færdig og står helt original

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hvad laver i
« Svar #6 Dato: September 19, 2018, 21:36:12 »
Jeg har brugt det sidste stykke tid til at installere fjernvarme i huset.
I den forbindelse fjernede jeg olietanken, som stod i værkstedet. Det tog overhånd, så jeg tømte det helt, og fjernede det gamle gulv, og gravede herefter ud til nyt.
Større arbejde end jeg regnede med, men nu er det blevet lækkert.
200mm isolering, 170mm C35 beton med dobbelt armering.

Så nu kan jeg få et par af de 'store' maskiner ind i dén del af værkstedet.
I går kom den sidste maskine hjem, og kan nu endelig sige at jeg er færdig med projekt værksted.

Så skal jeg ellers i gang med at hive lidt spåner

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Hvad laver i
« Svar #7 Dato: September 19, 2018, 22:01:13 »
Det lyder spændene RH..
Men vi vil se billeder  ;D
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hvad laver i
« Svar #8 Dato: September 19, 2018, 22:16:16 »
Af fjernvarmen?
Jeg skal se om jeg kan få taget lidt.
(Forvent nu ikke det store. Jeg har ultra lidt plads, -dog nok)

TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
Sv: Hvad laver i
« Svar #9 Dato: September 20, 2018, 07:46:52 »
Ork, jeg laver alt for meget  8)

Jge har købt en laserskære der kan tage 750x1200mm - som jeg er ved at sætte op og sætte til og lege lidt med, fik den i et godt tilbud, så der skal trylles lidt på pcen før den virker.

Jeg købte også en Datsun 1200 Deluxe, som skal ha' en total renovering af motor og så skal den ha' lavet lidt rust og så skal den synes og på plader :D

Ny turbo til drifteren er også kommet i hus, så vinteren over begynder jeg at bygge den op med kompressor og turbo, med lidt methanol indsprøjtning  [th]

og så laver jeg alle de små projekter der kommer ind af døren, ny matrice til rørbukkeren, flowbæk osv..
Blot en smed, gemt i en maskinmester

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Hvad laver i
« Svar #10 Dato: September 20, 2018, 19:40:06 »
Jeg er ved at skifte min dc motor på drejebænken ud med en 3 faset og frekvensomformer.
Derefter er det vist ved at være tid til at få monteret DRO på fræseren, nu har det efterhånden lagt et stykke tid.

Nårh ja og så er der bilen der også vil lave lidt opmærksomhed fra tid til anden  :)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hvad laver i
« Svar #11 Dato: September 20, 2018, 20:13:00 »
Det lyder spændene RH..
Men vi vil se billeder  ;D
Her er et par Jens

Alle maskiner står på maskinfødder eller RHS profiler (med maskinfødder)  primært for at jeg nemt kan flytte dem med en pallevogn. Men drejebænkene mest fordi de ellers er alt for lave. 

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Sv: Hvad laver i
« Svar #12 Dato: September 20, 2018, 21:37:39 »
Det ser fantastisk ud RH, du går da ikke lige ned på maskiner [th]

Og dejlig mange Lista skuffeskabe, utroligt hvad de kan rumme, har desværre ikke selv plads, da de jo fylder en del i dybden...
Kan se du som jeg selv, har "tapetseret" med Rocco reoler.  :D
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hvad laver i
« Svar #13 Dato: September 20, 2018, 22:10:22 »
Tak for det, Jens
Nej det er ved at tage lidt overhånd.


Ja Lista er bare godt. Jeg aner ikke hvor jeg skulle gemme alle mine ting henne, hvis ikke jeg havde dem. Der er mange kvm til sammen i alle skufferne. Ulempen er bare at de, som du skriver, fylder meget.
Jeg har sat de af dem der ikke allerede havde en fod, op på et par 100x50 rhs, så kan jeg flytte dem med pallevogn uden at tømme dem. De vejer +150kg tomme, de store.
De tre der står for enden, står så snævert at der intet luft er. Måtte presse dem ind for at de kunne være der
Kunne godt få flere, men pladsen er der desværre ikke.

Og ja de der raaco reoler+kopier er også helt uundværlige.  Til dimser og dutter.
« Senest Redigeret: September 20, 2018, 22:12:00 af RH »

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1363
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Hvad laver i
« Svar #14 Dato: September 21, 2018, 07:13:52 »
Der kan man sku snakke om et eksempel til efterlevelse. :D

I får ALDRIG et billede af mit værksted at se nu. :D :D :D
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D