Forfatter Emne: Gæt et projekt  (Læst 5672 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Gæt et projekt
« Svar #15 Dato: Juli 24, 2020, 11:21:11 »

Sejt.  [th] 8)

Godt der var messing inden i - ved allerførste blik, troede jeg at det var en bambuspind, du havde fundet. ??? ;D ;D ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Gæt et projekt
« Svar #16 Dato: Juli 24, 2020, 11:47:02 »

Sejt.  [th] 8)

Godt der var messing inden i - ved allerførste blik, troede jeg at det var en bambuspind, du havde fundet. ??? ;D ;D ;D

😂

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Gæt et projekt
« Svar #17 Dato: Juli 24, 2020, 11:51:30 »
Bronce 👍🏻 Og hold nu kæft for æ hål


RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Gæt et projekt
« Svar #18 Dato: Juli 24, 2020, 19:18:29 »
Det ser godt ud
Glæder mig til at se det færdige resultat.





Et lille sidespring.
Måske nogle kan få glæde af det

På mit arbejde mangler vi et boreværk. Så når der feks skal laves pinolhul i en 'ny' aksel af en hvis størrelse, er det ikke så nemt.
Jeg fandt så på at tage et gammelt kloplan, som jeg så har drejet en skive med et stort pinolhul i, som så sidder i kloen, og pinoldokken/rullepinolen så bliver skubbet ind i. Derved kan man spænde det rå emne op, rette det op, dreje et brillested, justere brillen, og fjerne pinoldokken. Alt sammen meget nemt.

Ideen kan selvfølgelig bruges i alle størrelser, - også med en 3klo. Jeg skal selv have lavet mig en rullepinol med en lille 3klo til privaten
Det vigtigste er som du nævner, at justere de 2(3) lejer ned, mens man er sikker på at akslen sidder i center. Ellers kan den godt vandre ud

Men med små emner, kan man jo godt have et ekstremt langt udhæng. Og det så nok skal gå alligevel bare omdr passer


Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Gæt et projekt
« Svar #19 Dato: Juli 24, 2020, 21:11:43 »
God løsning 💪🏻👍🏻

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Gæt et projekt
« Svar #20 Dato: Juli 29, 2020, 15:50:44 »
Nå men så blev der lige lidt tid til overs til og lave et hjælpeværktøj inspireret af RH’s indlæg (faktisk tyvstjålet 😂) nu kan jeg spænde (forsigtigt og med mellemlæg) på mundingen og centrere kammerenden med hjælpeværktøjet, dreje en neddrejning til brillen, derefter plane og bore pinolhul i kammerenden, og derefter afmontere brillen, spænde op med pinol og dreje hele løbsprofilen.