Forfatter Emne: Hurtigskift / stålholder  (Læst 15139 gange)

rcflier

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 50
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #15 Dato: Oktober 05, 2018, 07:57:22 »
Hej Rasmus.

Multisuisse er pæne varer og nu er B jo dyrere end A.

Når jeg kommer hjem, kan jeg undersøge, hvad jeg gav for mit A sæt.

Et kinasæt var billigt nok, men løse holdere kostede omtrent det samme som AXA.

Din 2700 kr.'s pris på PeWeTools' sæt - er det med moms?

De amerikanske varer fra Aloris og Dorian er vildt kopierede i Kinaland. Holderne er jo meget enkle at fremstille.

Jeg prøvede at finde et kvalitetssæt, og så lave flere holdere selv. Men de fine er ret eftertragtede og dyre. AXA, BXA osv. er størrelserne.

Mvh.
Erik
« Senest Redigeret: Oktober 05, 2018, 08:00:27 af rcflier »

0005

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 168
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #16 Dato: Oktober 05, 2018, 09:41:14 »
Hej jeg har en RAPID type B på min TOS SN 20 og er meget tilfreds med den det er muligt at finde løse stålholder på diverse maskin forum og hos maskinhandler da det er en meget benyttet hurtigskift holder på mindre værksteder
Per Bærentzen mobil 20760753

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #17 Dato: Oktober 05, 2018, 10:32:15 »
Hej Tommy - hvis "bolten" er hul, må det jo være en møtrik, hehe  ;)

Ja eller et rør ;) jeg ved sgu heller ikke lige, hvor det der "hul" kom fra, når der skulle stå excentrisk. Det man først bliver dum på er hjernen  :D  jeg tror, det var Neuberts Wedge type, der var inde og vende på lystavlen. Den har jeg tegnet og regnet en del på i den seneste tid.

"SRW AMESTRA  GmbH" er en tysk værktøjsvirksomhed lige uden for Stuttgart, så det er nok ikke lige det, der bliver lavet i Frankrig.

Og det med licensen holder nu nok heller ikke. Den hedder jo netop ikke Multi Fix men Multi Suisse. Tony har faktisk skrevet en del om kopier i ovennævnte link: http://www.lathes.co.uk/multifix/   Bl.a. noget om et fransk design, som hed Multi-Swiss. Hvorfor lige Swiss og ikke France? - For at henlede køberens tanker til originalen. ;)
Det bliver produktet da heldigvis ikke ringere af, og jeg kan sagtens følge din filosofi med at købe Europæisk. [th] Den lille købmand henne på hjørnet kan altså heller ikke leve af det, vi køber i Bilka.

MEN - F.eks. Paulimot sætter jo også deres navn på Kina kopier. Så hvis der ikke udtrykkeligt står Made in Germany eller lignende på dem (og det gør der ikke ;)) så kunne de altså MEGET nemt vise sig at være fra Kina eller Taiwan. Det modsatte er fabrikanterne normalt RIGTIG meget omhyggelige med at gøre opmærksom på.  ;)

Hvis du kikker på AMESTRAs hjemmeside, så handler de med produkter fra mange anerkendte firmaer, men det fremgår ikke rigtigt, at de selv fremstiller "deres egne" produkter. - Lidt ligesom "Danske"  Scantool, hvis eneste danske produkt vist er KEF. Resten står der bare Scantool på. Bliver KEF for øvrigt stadig lavet i Danmark?  eller kommer det også fra Taiwan [quest]

Markedsføring af kopiprodukter  er ikke altid lige kønt - spørg bare Lego.


« Senest Redigeret: Oktober 05, 2018, 10:53:30 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 435
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #18 Dato: Oktober 05, 2018, 10:57:19 »



jeg tror, det var Neuberts Wedge type, der var inde og vende på lystavlen.


Det kan jeg godt forstå, det virker også rigtigt godt  ;)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #19 Dato: Oktober 05, 2018, 14:37:40 »
Hej Tommy - hvis "bolten" er hul, må det jo være en møtrik, hehe  ;)

Ja eller et rør ;) jeg ved sgu heller ikke lige, hvor det der "hul" kom fra, når der skulle stå excentrisk. Det man først bliver dum på er hjernen  :D  jeg tror, det var Neuberts Wedge type, der var inde og vende på lystavlen. Den har jeg tegnet og regnet en del på i den seneste tid.

"SRW AMESTRA  GmbH" er en tysk værktøjsvirksomhed lige uden for Stuttgart, så det er nok ikke lige det, der bliver lavet i Frankrig.

Og det med licensen holder nu nok heller ikke. Den hedder jo netop ikke Multi Fix men Multi Suisse. Tony har faktisk skrevet en del om kopier i ovennævnte link: http://www.lathes.co.uk/multifix/   Bl.a. noget om et fransk design, som hed Multi-Swiss. Hvorfor lige Swiss og ikke France? - For at henlede køberens tanker til originalen. ;)
Det bliver produktet da heldigvis ikke ringere af, og jeg kan sagtens følge din filosofi med at købe Europæisk. [th] Den lille købmand henne på hjørnet kan altså heller ikke leve af det, vi køber i Bilka.

MEN - F.eks. Paulimot sætter jo også deres navn på Kina kopier. Så hvis der ikke udtrykkeligt står Made in Germany eller lignende på dem (og det gør der ikke ;)) så kunne de altså MEGET nemt vise sig at være fra Kina eller Taiwan. Det modsatte er fabrikanterne normalt RIGTIG meget omhyggelige med at gøre opmærksom på.  ;)

Hvis du kikker på AMESTRAs hjemmeside, så handler de med produkter fra mange anerkendte firmaer, men det fremgår ikke rigtigt, at de selv fremstiller "deres egne" produkter. - Lidt ligesom "Danske"  Scantool, hvis eneste danske produkt vist er KEF. Resten står der bare Scantool på. Bliver KEF for øvrigt stadig lavet i Danmark?  eller kommer det også fra Taiwan [quest]

Markedsføring af kopiprodukter  er ikke altid lige kønt - spørg bare Lego.
Som skrevet er det blot noget jeg har fået fortalt.  Har ikke undersøgt det selv.  Men søger man på srw amestra, så komme en side hvor der står følgende

The SRW-AMESTRA GmbH with headquarter in Pforzheim was founded on the 29th May, 1989 by Raimund Wolf. Almost at the same time the industrial enterprise AMESTRA was bought from him, with location in Illkirch-Graffenstaden/France. Here our main product groups are made until this day. We are specified on quick change-tool holders MULTI.... SUISSE, chucks, 4 jaw independent chucks, precision dead and live centres, VDI tool holders (DIN 69880) as well as other 4000 articles.

By the high precision of our clamping tools the enterprise has acquired to themselves a very good call over the borders of Germany.

After the death of the company founder Raimund Wolf in the year 2005 his daughter Michaela Wolf took over the management.


Jeg læser det som de laver det dér, 'until this day' ?
Men nej, multifix er de dog ikke navngivet.


Men ved godt at feks. Paulimots er lavet i Asien. 

Vedr. Scantool, så er KEF lavet i Brovst, men også en del andet. Bla plade sakse og bukkemaskiner, båndpudsere osv
« Senest Redigeret: Oktober 05, 2018, 14:44:14 af RH »

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #20 Dato: Oktober 05, 2018, 14:40:00 »
Hej Rasmus.

Multisuisse er pæne varer og nu er B jo dyrere end A.

Når jeg kommer hjem, kan jeg undersøge, hvad jeg gav for mit A sæt.

Et kinasæt var billigt nok, men løse holdere kostede omtrent det samme som AXA.

Din 2700 kr.'s pris på PeWeTools' sæt - er det med moms?

De amerikanske varer fra Aloris og Dorian er vildt kopierede i Kinaland. Holderne er jo meget enkle at fremstille.

Jeg prøvede at finde et kvalitetssæt, og så lave flere holdere selv. Men de fine er ret eftertragtede og dyre. AXA, BXA osv. er størrelserne.

Mvh.
Erik
Hej Erik

De 2700kr var hos paulimot, som jeg skrev længere oppe

Jeg har kun ganske kort kigget på den der side du skrev om.
Mvh

rcflier

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 50
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #21 Dato: Oktober 05, 2018, 18:25:05 »
Hej Rasmus.

Jeg gav 758,50 Euro for Krop med nøgle, 10 holdere og et prisme. Incl. moms og forsendelse.

Ca. 5650 kr. i alt. En ordentlig mundfuld. Men ikke så slemt, når man tænker over, der er 10 holdere med.

Mvh.
Erik


RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #22 Dato: Oktober 05, 2018, 19:13:45 »
Nej med 10 holdere er det ikke galt
Jeg skal lige se en ekstra gang, hvad deres B holder koster.  Tak

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #23 Dato: Oktober 06, 2018, 17:15:59 »
Hvilken side handlede du hos?

Den der stahlschalter24 eller hvad den hedder, tager ~5600kr for B størrelsen med kun 4 holdere til
Det er lige i overkanten synes jeg, - desværre

rcflier

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 50
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #24 Dato: Oktober 06, 2018, 21:28:38 »
Hej Rasmus.

Ja, www.stahlhalter24.de.

Der står 633 Euro incl. moms plus forsendelse for et B sæt med 3 stk. 32mm x 140mm holdere plus en prismeholder.

Det bliver 4750 kr. ca. plus forsendelse.

Så godt nok er de dyre, men ikke så dyre.

Mvh.
Erik
« Senest Redigeret: Oktober 06, 2018, 21:36:00 af rcflier »

Kidde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 96
“A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.”

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #26 Dato: Oktober 14, 2018, 20:15:24 »
Hej Rasmus.

Ja, www.stahlhalter24.de.

Der står 633 Euro incl. moms plus forsendelse for et B sæt med 3 stk. 32mm x 140mm holdere plus en prismeholder.

Det bliver 4750 kr. ca. plus forsendelse.

Så godt nok er de dyre, men ikke så dyre.

Mvh.
Erik
Nej det er ikke så galt igen. Det var værd at overveje..

Nu må vi se hvad det ender med.
Arbejder lidt på at få et godt tilbud på de der orginale (franske) multi suisse.
Vi er tre der skal have, plus et par håndfulde holdere. Dét må kunne give en bedre pris

Jeg har i hvert fald fået solgt min ToolFix, så den er klar til ny
Heldigvis har jeg en ekstra Dickinson fra min student, den kan bruges på Triumph'en til nød. Så kan klare de værste hasteopgaver.

Min student var født/monteret med dobbelt holdere, så man kunne lave flere operationer hurtigt.
Altså, den anden var monteret direkte på tværslæden


ibot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 227
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #28 Dato: Oktober 14, 2018, 22:17:47 »
Her er fortællingen om Multifix' udvikling.

Fortalt af en nørd, forhandleren af PeWetools versionen.


       

           
       



RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Hurtigskift / stålholder
« Svar #29 Dato: Oktober 21, 2018, 20:20:44 »
Tak
Selvom tysk ikke er det jeg er bedst til, så forstod jeg da lidt. 

Men nu er de andre, multi suisse, som skulle være lavet i Frankrig, bestilt. Så må vi se hvad det er for noget