Forfatter Emne: Nyt HD Projekt..  (Læst 5314 gange)

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Nyt HD Projekt..
« Dato: November 04, 2018, 21:44:16 »
Så er der så småt gang i den igen...Brugt stel sandblæst og malet og klar til motor...Har efterhånden samlet en del stumper, så tror næsten der er til en hel cykel.... Købte stel med org. US papirer, så den skal igennem toldsyn...Sætter jo desværre en dæmper på ens kreativitet..... :)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Nyt HD Projekt..
« Svar #1 Dato: November 05, 2018, 01:16:42 »

Det kan sgi da blive en fin Shovel [th] men PUH der skal findes mange stumper. ;D Hvordan skal den ende [quest]  Selv inden for de kreative grænser er der jo trods alt muligheder.

Jeg fandt en original, fin og komplet udlæggergaffel til min stivstellede Pan/Shovel fra 48 på G&G for nogle måneder siden.  "Motorcykel dele sælges". ::)  Heldigvis var der da et billede, hvor den lå og rodede midt mellem en masse japaner stumper og lidt fra en gammel russisk Dnjepr.
Helbredet har vist godt nok overskredet datoen for at køre på Harley, men jeg kunne alligevel ikke lade være med at købe den. Hvem ved [quest] er der ikke noget der hedder den anden ungdom. ;D

God vinter og god fornøjelse.  [th] [th] [th]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Nyt HD Projekt..
« Svar #2 Dato: November 05, 2018, 09:20:15 »
Det ser rigtig flot arbejde. Jeg kender selv lidt til det når jeg roder med gamle knallert. Reservedele er ikke noget man lige køber i brugsen
Hvad bruger du når du poler ALU Jeg syntes ikke at jeg kan få det rigtig blank

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Nyt HD Projekt..
« Svar #3 Dato: November 05, 2018, 21:25:32 »
Ja tommy man kan være pisse heldig nogen gange, men synes det er ok nemt at finde stumper....Kører seføli også rundt til div. stumpemarkeder, og lign...På ebay.de og i sverige er der også muligheder, og dejligt når den svenske krone ikke har det alt for godt....Ved det ikke helt endnu, min makker står for design...Stod det til mig blev den bare helt Matsort.... :)
Kom nu Tommy, en lille tur kan alle da holde til 8)


Jaaeee Hans ærlig talt ikke meget forskel på en mc og knallert, gad godt selv ha en gammel yamaha fs 50 med tromlebremse.....Men fy for den når man ser prisen....En helt blød rondel på bænksliber eller vinkelsliber og så noget chrome polish.....Og seføli masser a knofedt....masser.... [th] [th]

David

  • Gæst
Sv: Nyt HD Projekt..
« Svar #4 Dato: November 30, 2018, 21:31:57 »
Hej...
Fint projekt du har der 👍
Men tænker lige om du har lidt inside info...
Det drejer sig om godstykkelsen på toppene, der hvor stelrøret løber over...
Kender du til tykkelsen i alu'et der ?

Har en 54 med shoveltoppe, og tænkte om det var muligt at fræse måske 4-5 mm. af præcis der...
Mvh David

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Nyt HD Projekt..
« Svar #5 Dato: December 01, 2018, 12:33:20 »
Hvis i køber det sidste nr. af veteran posten. Der er en artikel om Peter Hovgård, og er bosat i USA . Han har alt i reservedele til de gamle motorcykler Og taler Dansk peter@dotlermc.com
Ifølge artiklen så sender han over hele verden

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Nyt HD Projekt..
« Svar #6 Dato: December 01, 2018, 18:56:37 »
Hej David...Nej kender ikke gods tykkelse, men hvorfor vil du fræse noget a der...Er det fordi der er for lidt plads til shovel toppe, [quest] så er der jo andre muligheder...På min makkers er der kun ca 3-4 mm plads, og det er rigeligt... [th]

David

  • Gæst
Sv: Nyt HD Projekt..
« Svar #7 Dato: December 01, 2018, 20:03:09 »
Ja, det fordi der er noget snært imellem der...
Min er en 54 med fl1200 stivstel med orig. bund og stel og den er monteret med1340 cyl og shoveltoppe...
Som jeg forstår det er det normal praksis fra usa, ved denne opstilling at trykke stelrørene lidt, men tænkte om det var muligt at nøjes med at ændre på toppene...

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Nyt HD Projekt..
« Svar #8 Dato: December 06, 2018, 21:17:57 »
UNDSKYLDER mange gang det sene svar.... Hvor meget plads er der lige nu... [quest]

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Nyt HD Projekt..
« Svar #9 Dato: December 07, 2018, 10:35:02 »
Ja, det fordi der er noget snært imellem der...
Min er en 54 med fl1200 stivstel med orig. bund og stel og den er monteret med1340 cyl og shoveltoppe...
Som jeg forstår det er det normal praksis fra usa, ved denne opstilling at trykke stelrørene lidt, men tænkte om det var muligt at nøjes med at ændre på toppene...

Min er fra 48 med Panhead bund og Shoveltop, godt nok 1200, men jeg mener da ikke, 1340 cylindre er højere (mener man bruger de originale stødstænger). Der er MEGET lidt "spildplads", 3 -4 mm. lyder rigtigt, men det kan lade sig gøre.
De er lavet før ordet "servicevenlig" blev opfundet. ;D ;D ;D

Mit stel er et sidevognsstel, og jeg ved ikke om det er anderledes, men tror det ikke.
I mine ører lyder det ikke rart at fræse i toppene.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Nyt HD Projekt..
« Svar #10 Dato: December 09, 2018, 19:07:59 »
Nej du har helt ret Tommy, det med at fræse tror jeg er en dårlig ide....
Kan faktisk ikke se problemet hvis der er nogle få mm afstand... [th] Må nu nok sige det er en go gammel cykel du har der Tommy... [th] [th]

David

  • Gæst
Sv: Nyt HD Projekt..
« Svar #11 Dato: December 14, 2018, 09:23:02 »
Mit stel er et orig. 54 stift sidevogns stel med orig. panhead bund, 1340 cyl og toppe.. Den står helt køreklar men der er et par små trykninger i stellet jeg godt ville have væk, derfor spørgsmålet med mm...