Forfatter Emne: Sådan indsætter du billeder fra dropbox  (Læst 6635 gange)

Kidde

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 96
Sådan indsætter du billeder fra dropbox
« Dato: Oktober 26, 2015, 10:55:12 »
Hej.
Jeg syntes ikke helt om vedhæftnings metoden og den måde billederne placeres. (Håber ikke det er repost, ellers må den jo slettes :) )

Ved at bruge dropbox, såfremt man har sådan en konto, er det nemt at sætte billederne op således at man nemt kan skrive tekst over eller under billederne, og holde lidt mere styr på sit emne.

Jeg starter med at omdøbe billederne så de har et sigende navn. (det gør det nemmere for mig selv at finde det rigtige billede når jeg skal sætte det ind.

Herefter "resize"er jeg billederne så de ikke fylder hele skærmen.

Og så uploader jeg dem til min PUBLIC folder på dropbox.
Når jeg nu så skal bruge et billede til mit indlæg højre klikker jeg på billedet inde på dropbox siden og vælger "copy public link"

Tilbage til indlæget og klikke på billede knappen [nr. 2 fra venstre på 2. linie ved TILFØJ BBC TAGS]
og imellem koderne (img)lige-her(/img) er det så bare at trykke (ctrl + v)   og så kan man ellers skive lidt tekst og så videre til at indsætte næste billede.

Kan være i syntes det lyder lidt indviklet. Men jeg syntes det er super nemt og gør det lidt mere lækkert at se på når nu billederne er lidt mere ordnet.


EKSTRA:
Er man lidt ekstra nørdet, kan man sætte en ftp app op til at spørge om man vil uploade det billede man lige har taget med sin telefon til denne folder. Du kan sågar lave en spændende tråd og indsætte en 10 blanke links der endnu ikke eksisterer på dropbox. Herefter fiser du ud i værkstedet og går i gang med projektet og tager billeder undervejs ( som så selvfølgelig skal have samme navn som dine førhen døde links, og vupti nu har du en Live update tråd direkte fra dit værksted)
“A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.”

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: Sådan indsætter du billeder fra dropbox
« Svar #1 Dato: November 01, 2015, 22:35:18 »
Det er ok at dele sin viden, ja det er jo ideen bag forum. Din metode forudsætter en del viden udi
computerverden. Den viden er der en del der har her på Forum.
Andre klare sig med den indbyggede billed funktipn begge dele er fint for mig.  ;D
« Senest Redigeret: November 02, 2015, 09:31:56 af Frylund »
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Sådan indsætter du billeder fra dropbox
« Svar #2 Dato: Januar 06, 2016, 12:23:51 »
UPS. Undskyld.

Det her var et forsøg med billedindsætning, som ikke virkede efter hensigten. >:(

Desværre kan jeg ikke selv (finde ud af at?) slette det igen. Vil du gøre det ved lejlighed Frylund.

Tak
« Senest Redigeret: Januar 06, 2016, 12:49:02 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.